2020-11-07, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag ger mer för Trump, inte för hans personlighet. Utan hans sätt att få saker gjort. Han må skrika och hota. Men det är det enda sättet att få sina anställda att dansa snabbare..

Ja den där muren som Mexiko betalade. Eller hur det var.
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Jag liknande trumps stöd hos militären med det som är typiskt för fascister&diktaturer för liknar fascister och försökte sig på statskupp.

Men givetvis, tack vare detta valresultat är risken för diktatur noll procent.

Skönt också att du är ärlig med att du vill ha en fascist som president. Det har tagit många sidor i tråden, men tillslut erkänner ni alltid tillslut att det är det ni vill.

Återigen, du svara inte på många frågor, stöd hos militären är viktigt även för kommunister, globalister etc...

Ska du skriva i tråden så kan du väl istället komma med vettiga argument, allt du kommer med är känsloargument.

Hur är Trump en fascist? Hur liknar hans regim den i 1930-talets Italien?

Bara för att jag personligen är ett stort fan av t ex Mosley så betyder det inte att Trump är en fascist...
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanndis
Det känns ju smått sensationellt att president Trump annonserat att han tänker driva rättsprocess mot flera delstater pga misstänkt valfusk, och att han i praktiken vägrar erkänna Bidens seger.
Finns här någon som är mera insatt än mig i amerikansk politik, som vet om någon liknande situation inträffat kring ett amerikanskt val tidigare, och hur det hela i så fall slutade?

Det är ”kytum” att spela bra förlorare o sluta streta emot när någon vinner.

Anledningen till det är att man ska helst lämna ställer med hedern i behåll o undvika att det blir konflikter ute på gatorna.
(Det ser bäst ut för partiet.)

Det är det draget dom flesta kandidater väljer o ta.

Men det är ingenting man måste.

Men det finns lagstadgat att en president får hänga kvar och slåss om makten efteråt när andra anser att han borde va besegrad.

Så det Trump gör är inget fel. Det står i deras lag.

Det är bara vanligare att förlorare drar sig ur helt med svansen mellan benen.
2020-11-07, 23:33
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teellur
Ja den där muren som Mexiko betalade. Eller hur det var.

Muren byggs. Det är en sak.
Trump har inte fått gjort allt. Det gjorde inte Obama heller.
Medlem
TwinkleSmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Jag önskar att Trump var en fascist, då hade han lätt krossat alla BLM-upplopp Annars så är han mer en klassiskt populist än något som liknar Oswald Mosley eller Mussolini.

Angående diktator så blev han demokratiskt framröstad, och hans ämbete sträcker sig tills det att Biden svors in i Januari, så det är lite tidigt att säga något om det.

Öppna en historiebok snälla...

Det vore en dröm om Trump hade fått militären att "boom booma" anti-demokrater med bly-tabletter...
Medlem
Jag är inte så säker på att Biden kommer börja slagga i Vita Huset i januari. Denna process är långt ifrån klar.
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kommunism-massmord
Trump stoppade invandringen av muslimer/jihadister till USA från världens sämsta länder. Godkändes av HD i USA.

Nja, från ett fåtal länder, han stoppade t ex inte Muslimer från Saudi/Qatar etc.
2020-11-07, 23:34
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackatme
Hon kommer förstöra usa medtanke på den kommunist hon är

Trodde ni fårskallar var påhittade, Kamalla är absolut inte kommunist, hon är lika mycket Corp-Democrat som Biden är, hon har aktivt skyddat poliser.
Medlem
Bum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Trump är president
Trump är överbefälhavare
HD= 6 mot 3 republikaner
Har försvaret bakom sig
Har poliskåren bakom sig
Har 50 % av folket bakom sig

Vem har makten??😁🤭 Det är LÅÅÅNGT till 20 januari..

Det där är skrämmande. Hoppas Amerikas demokrati är helsvetsad och inte bara punktad. Trumps stökande skakar om allting. Nu knakar det.
Medlem
Raktinyllets avatar
Mainstream media och big tech vann valet. Nu är det kört. Kommer bara vara marionettdockor på framtida maktpositioner.
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Jag liknande trumps stöd hos militären med det som är typiskt för fascister&diktaturer för liknar fascister och försökte sig på statskupp.

Men givetvis, tack vare detta valresultat är risken för diktatur noll procent.

Skönt också att du är ärlig med att du vill ha en fascist som president. Det har tagit många sidor i tråden, men tillslut erkänner ni alltid tillslut att det är det ni vill.
Vilka är det som beter sig som facister och inte låter folk få tycka vad dom vill utan att bli påhoppade eller skadade eller till o med dödade? Vänstern
"The fascists of the future will call themselves anti-fascists"
- George Orwell
Tycker den passar så otroligt bra in på BLM o vänstern
2020-11-07, 23:35
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Japp. Jag gillar iofs Cruz. Men en ny vore nog bättre. Men en som pratar intelligent. Men ändå lite "trumpigt" så han/hon kan nå ut till folk som inte kan läsa mellan raderna. Skulle ju vara coolt med Candace Owens. En svart kvinna. Det vore coolt.
Det skulle ju bli fullskalig kortslutning med en svart republikansk kandidat oavsett kön, men jag tror inte tiden är mogen för det. Det skulle nog skrämma bort horder med väljare!
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag ger mer för Trump, inte för hans personlighet. Utan hans sätt att få saker gjort. Han må skrika och hota. Men det är det enda sättet att få sina anställda att dansa snabbare.

Biden är bara en klassisk betald politiker som säger det media vill att han ska säga. En docka.
Suck, nu kommer USA bli ännu värre. Värsta är att helt plötsligt blir USA en förebild igen, trots enorm fattigdom och kaos som tidigare presidenterna har skapat.

Demokraterna kommer garanterat låsa politiken nu så Republikanerna måste välja en korrupt betald politiker för att kunna vinna. Vi återgår alltså till gamla tider nu där politiker kan göra vad dom vill och vi kommer aldrig kunna avslöja dom, för de har makten igenom media.

Trump var bara en en början. Nu är allt över. Förbered dig på flera krig i Mellanöstern.
Lustigt att tänka på det, men nu ska ju saker och ting bli frid och fröjd igen enligt bl.a. svenska media. På vem ska man skylla orättvisor och konflikter i det amerikanska samhället när inte Trumpen längre är president fr.o.m. nästa år? Skylla på Trump ändå hela nästkommande mandatperiod? Jag menar — i Sverige skyller ju Löfven fortfarande på Alliansen titt som tätt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in