2020-11-06, 11:44
Medlem
SvenskSvartskalle7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
När det gäller råndelen kommer dom att fällas. En helt annan sak vid morddelen, de kan skylla på varandra. Åklagare måste i detalj kunna styrka vem som gjort vad i den delen. Finns det minsta tveksamheter kommer advokaterna skjuta in sig på det.

Det finns inget rimligt tvivel att GM inte har utfört brottet i samförstånd med varandra. Bevisningen är otroligt starkt och polisen har gjort ett gediget strålande undersökning och kartläggning av för och efterspelet. CÖ och VL kommer utan tvekan drömmas till livstid.

Jag har en teori dock.

Dom har planerat rånet men att dom även planerat morden är tveksamt. Det finns en möjlighet att när dom insett att det inte fanns möjlighet till dom 4-5 mil kr dom tänkt få med sig som rånbyte, i ren frustration och ilska mördar offren.

Anledningen till att det inte fanns möjlighet att föra över mer pengar från Lars sparkonton, var att det inte går utan att först kontakta ansvarig bank och ansöka om detta då det ställs flera kontrollfrågor och tydligen går detta att genomföra endast under vardagar, eftersom det var en lördag brottet ägde rum, hade dom varit tvungna stanna i flera dagar och uppenbarligen så tog dom istället vad dom kunde roffa åt sig och valde att mörda offren i ren frustration?

Jag vet inte men det verkar som något impulsivt gjort. Dom måste förstått ganska omgående att dom skulle åka dit för detta, och eftersom dom förde över pengarna till CÖ:s personliga konto, har han förmodligen kunnat tänka sig sitta inne i x antal år "FÖR ETT GROVT RÅN" trots allt, att sitta inne i 6-8 år för några miljoner är inte helt kass deal för en sån som han.

Detta är endast spekulationer baserat av vad som framgår i FUP:en
Citera
2020-11-06, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Skrämmande läsning. Helt iskalla, barablever vidare som om inget hänt, t.o.m har roligt åt det ett flertal gånger.

Jag tror det är Ö som dödat Lars. Han hade dessutom ett hämndmotiv.
Sedan är det VK som är skyldig till mordet, kvävningen av Suzanne.
Det är hans sulavtryck som finns på hennes rygg.

Så självgoda, självöverskattande och som egentligen inte har nån koll på någonting alls, de fullkomligt strösslar bevis omkring sig, hela tiden. Utöver att föra över pengar till sitt eget konto.
De har levt i en egen fantasivärld. Undrar hur deras bruttor mår nu.

Undrar vem det är som CÖ menar att VK ska dödat?

sid 2311
46704599822@s.whatsapp.net C
Du har dödat och du är min livvakt räcker väl
Status: Avsänt
Plattform: Mobil
2020-01-11 02:48:42(UTC+1)

Ja, det är intressant. Kanske Paolo Longoni som försvann från Vallentuna för ett år sedan och hittades död i Uppsala. Sedan finns det två till som mystiskt försvunnit från intilliggande områden.
Citera
2020-11-06, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
Ja, det är intressant. Kanske Paolo Longoni som försvann från Vallentuna för ett år sedan och hittades död i Uppsala. Sedan finns det två till som mystiskt försvunnit från intilliggande områden.
Ja. Det är skumt med den där meningen "du har dödat förut". Jag hoppas polisen följer upp ang de där tre och granskar de här två som nu sitter i häktet.
Citera
2020-11-06, 16:39
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Skrämmande läsning. Helt iskalla, barablever vidare som om inget hänt, t.o.m har roligt åt det ett flertal gånger.

Jag tror det är Ö som dödat Lars. Han hade dessutom ett hämndmotiv.
Sedan är det VK som är skyldig till mordet, kvävningen av Suzanne.
Det är hans sulavtryck som finns på hennes rygg.

Så självgoda, självöverskattande och som egentligen inte har nån koll på någonting alls, de fullkomligt strösslar bevis omkring sig, hela tiden. Utöver att föra över pengar till sitt eget konto.
De har levt i en egen fantasivärld. Undrar hur deras bruttor mår nu.

Undrar vem det är som CÖ menar att VK ska dödat?

sid 2311
46704599822@s.whatsapp.net C
Du har dödat och du är min livvakt räcker väl
Status: Avsänt
Plattform: Mobil
2020-01-11 02:48:42(UTC+1)

Jag fick uppfattningen att VK dödade Lars med slag med en mortel mot huvudet.
Sen tror jag CÖ hanterade knivskärningen. Lången kom med plastrulle

Sidan 1474
Citera
2020-11-06, 16:56
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster

Sidan 1474

Dödade vet jag inte, det fick honom nog ”medgörligare”, med tanke på att Lars var en stor man, 197 cm lång enligt fup. Men slaget fick honom nog ur spel, avsvimmad. Plastrullen var ju för S, kanske den lindades på henne redan i köket för att övertyga Lars att det var allvar, han var ju en envis man.
Senast redigerad av T34Panzer 2020-11-06 kl. 17:07.
Citera
2020-11-06, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster

Sidan 1474

Jag tror dödsorsaken var blodförlust av knivskärningen om jag minns rätt.
Citera
2020-11-06, 17:06
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Jag tror dödsorsaken var blodförlust av knivskärningen om jag minns rätt.

Ja precis dödsorsaken var såret i halsen.

Dödsorsak
De påvisade fynden visar att Lars Ivar Bystedt avlidit till följd av yttre förblödning p.g.a. skärskadan på halsen med avskärande av halsens stora kärl ”

sid 104
Citera
2020-11-06, 18:20
Medlem
Barry-The-Phantoms avatar
När jag kollar lite snabbt i förundersökningen förefaller det som att den ene mördaren (CÖ) är luspank och skuldsatt medans den andre (VK) hade riktigt bra inkomster.

Christoffer Öhman inkomst:

2018: 94 452
2019: 15 512

Victor Karlsson inkomst:

2018: 456 329
2019: 510 793

Så vad Victor Karlsson hade för motiv att deltaga i detta bestialiska rånmord kan jag inte riktigt begripa?
Citera
2020-11-06, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barry-The-Phantom
När jag kollar lite snabbt i förundersökningen förefaller det som att den ene mördaren (CÖ) är luspank och skuldsatt medans den andre (VK) hade riktigt bra inkomster.

Christoffer Öhman inkomst:

2018: 94 452
2019: 15 512

Victor Karlsson inkomst:

2018: 456 329
2019: 510 793

Så vad Victor Karlsson hade för motiv att deltaga i detta bestialiska rånmord kan jag inte riktigt begripa?

Jag kanske har missuppfattat det hela men Viktor fick väl inte så mycket efter morden, allt tillföll Christoffer?
Sedan tog väl Viktor lån på minst 300 000, innan morden, för att ge Christoffer och ”hans inbillade gäng” för en konstruerad skuld?
Senast redigerad av hanspippi 2020-11-06 kl. 19:17.
Citera
2020-11-06, 18:50
Medlem
En annan sak: nu har jag inte sidorna från fup:en men det står något om att att det inte är flickvännen som brukar gå till sjukhuset, utan Viktor, då han har en obotlig sjukdom. Detta är alltså inte citerat utan taget från min minnesbild. Vad menas? Jag ser ingenting om detta tidigare i tråden. Njurar eller vad?
Citera
2020-11-06, 18:52
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Jag kanske har missuppfattat det hela men Viktor fick väl inte så mycket efter morden, allt tillföll Christoffer?
Sedan tog väl Viktor lån på minst 300 000, innan morden, för att ge Viktor och ”hans inbillade gäng” för en konstruerad skuld?
För att ge till c inbillade gäng menar du? Du hinner nog editera.
Citera
2020-11-06, 18:55
Medlem
Barry-The-Phantoms avatar
Citat:
Sedan tog väl Viktor lån på minst 300 000, innan morden, för att ge Viktor och ”hans inbillade gäng” för en konstruerad skuld?

Jag har nog inte hela bilden klar för mig ännu när det gäller motiv å sånt. Av det som skrivits i de senaste inläggen här verkar Christoffer vara den drivande i det hela och Victor hans lydige dräng. Men begriper fortfarande inte varför han ville vara springpojke åt någon luspank mytoman och dessutom inveckla sig i ett rånmord? Även de mest korkade och lättledda brukar backa ur en sådan situation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in