2020-11-07, 18:54
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Medier: Biden USA:s näste president

Demokraten Joe Biden vinner
presidentvalet och blir USA:s 46:e
president, enligt flera internationel-
la nyhetsmedier.

Detta efter att Biden har tagit hem
segern i Pennsylvania, en delstat med
20 elektorer som gör honom till vinna-
re. Biden har även vunnit Nevada.

Enligt CNN, NBC News, nyhetsbyrån AP
och BBC har Biden nu 273 av elektors-
rösterna mot Trumps 213, med 98 proc
av rösterna i Pennsylvania räknade.

Med sina 77 år blir Biden den äldste
presidenten att väljas i USA.
Biden: "Hårt arbete framför oss"

"Amerika, jag är hedrad över att ni
har valt mig att leda vårt fantastiska
land", skriver Joe Biden på Twitter.

"Ett hårt arbete ligger framför oss,
men jag lovar er detta: Jag kommer att
vara en president för alla amerikaner,
oavsett om ni röstat på mig eller
inte", fortsätter Biden.

Bidens totala väljarstöd är histo-
riskt, med över 74 miljoner amerikans-
ka röster, med större delen av röster-
na räknade, skriver TT. Kamala Harris,
Kalifornien, blir den första svarta
kvinnliga vicepresidenten i USA.
Trump: "Valet är inte över"

President Donald Trump godtar inte
beskedet om att Joe Biden blir USA:s
näste president, enligt Reuters.

"Vi vet alla varför Joe Biden skyndar
sig för att falskeligen kalla sig
vinnare, och varför hans
medieallierade så gärna försöker att
hjälpa honom: De vill inte att
sanningen ska avslöjas", säger Trump.

Trump lovar att ta till rättsprocesser
och anser att "valet är långt ifrån
över". Hans kampanj kommer nästa vecka
att ifrågasätta valresultaten i
domstol, meddelar han. Trump har flera
gånger hävdat valfusk, utan bevis.
Källa: SVT Text
Media bestämmer inte vem som blir president elect.
Courts do.
2020-11-07, 18:56
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Demokraterna var tvungna att fuska till den grad att det blir helt uppenbart. Trump är för populär helt enkelt. Steg ett är avklarat, 10%Joe kan nu utropa sig vinnare.
Steg 2 försök kommer göras för att kasta grus i juridiska-maskineriet. Stormning av Vita huset eller vallokaler tror jag kommer följa. För demokraterna kan nu bara dåliga nyheter komma från domstolarna.
Jag misstänker att planen går ut på att åskådliggöra vidden av korruption inför hela det amerikanska folket. Nu kommer politiker, media, polisen, FBI, åklagare och domstolar att göra allt för att dölja valfusket och se till att ta ifrån folket sin röst. När det har skett kommer trumpadministrationen att presentera bevis som visar bredden på korruption. Shack Matt.

Det jag säger är att rättsprocesserna som Trump nu drar igång bara är show. Det är ännu en fälla. Detta kommer att dras till högsta domstolen och högsta domstolen kommer att döma emot Trump, trotts överväldigande bevis. När bevisen presenterar har Trump anledning till att arrestera ALLA, från domare i högsta domstolen ner till medhjälpare på lokal nivå. Militären kommer att sköta arresteringarna och utdömma straff.

Mina 5 ören.
2020-11-07, 18:57
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
Media bestämmer inte vem som blir president elect.
Courts do.
Jag ser att du apar efter Giuliani. Jag trodde att det var folket som bestämmer vem som blir president.
2020-11-07, 18:58
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Jag ser att du apar efter Giuliani.
Jag glömde bara skriva - Rudy Giulliani under, det var menat som ett citat egentligen.

Citat:
Jag trodde att det var folket som bestämmer vem som blir president.
Ja, så klart det är.
Courts är bara hjälpmedel under tvist, vilket det är med råge här.

Supreme Justice kommer dock hävda att de inte har med elections att göra, varken som verktyg eller hantlangare. Så de kommer inte avgöra valen på något sätt.
De kan dock indirekt avgöra genom att vidhålla att lagen måste följas.
Senast redigerad av ModerRota 2020-11-07 kl. 19:01.
2020-11-07, 18:59
Medlem
Shine_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qemistry
Rudy Giuliani som håller detta tal just nu i Filadelfia:

https://www.youtube.com/watch?v=7H10wZ4SszM&feature=emb_title&ab_channel=R ightSideBroadcastingNetwork

Är en f.d. högt uppsatt polis inom FBI New York som var en av de ledande i operationen Donnie Brasco som avslutades 1981.

Du vet väl att Giuliani inte är någon slags fristående rätsskämpe utan en av Trumps närmaste män de senaste åren, rent av hans personliga advokat? Att han engagerar sig i detta ger bara minus på trovärdighetskontot avseende teorierna om röstfusk.
2020-11-07, 18:59
Medlem
NeoVains avatar
Donald Trump har uttalat sig om situationen just nu!

Citat:
“We all know why Joe Biden is rushing to falsely pose as the winner, and why his media allies are trying so hard to help him: they don’t want the truth to be exposed. The simple fact is this election is far from over. Joe Biden has not been certified as the winner of any states, let alone any of the highly contested states headed for mandatory recounts, or states where our campaign has valid and legitimate legal challenges that could determine the ultimate victor. In Pennsylvania, for example, our legal observers were not permitted meaningful access to watch the counting process. Legal votes decide who is president, not the news media.

“Beginning Monday, our campaign will start prosecuting our case in court to ensure election laws are fully upheld and the rightful winner is seated. The American People are entitled to an honest election: that means counting all legal ballots, and not counting any illegal ballots. This is the only way to ensure the public has full confidence in our election. It remains shocking that the Biden campaign refuses to agree with this basic principle and wants ballots counted even if they are fraudulent, manufactured, or cast by ineligible or deceased voters. Only a party engaged in wrongdoing would unlawfully keep observers out of the count room – and then fight in court to block their access.

“So what is Biden hiding? I will not rest until the American People have the honest vote count they deserve and that Democracy demands.”

- President Donald J. Trump

https://www.donaldjtrump.com/media/statement-from-president-donald-j.-trump/
2020-11-07, 19:01
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Jag misstänker att planen går ut på att åskådliggöra vidden av korruption inför hela det amerikanska folket. Nu kommer politiker, media, polisen, FBI, åklagare och domstolar att göra allt för att dölja valfusket och se till att ta ifrån folket sin röst. När det har skett kommer trumpadministrationen att presentera bevis som visar bredden på korruption. Shack Matt.

Det jag säger är att rättsprocesserna som Trump nu drar igång bara är show. Det är ännu en fälla. Detta kommer att dras till högsta domstolen och högsta domstolen kommer att döma emot Trump, trotts överväldigande bevis. När bevisen presenterar har Trump anledning till att arrestera ALLA, från domare i högsta domstolen ner till medhjälpare på lokal nivå. Militären kommer att sköta arresteringarna och utdömma straff.

Mina 5 ören.

Ord och inga visor.
Men lyckas han hålla Vita huset under tiden?
2020-11-07, 19:03
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Ord och inga visor.
Men lyckas han hålla Vita huset under tiden?
Det hela kommer att vara avgjort innan 20:e januari, då nya ämbetesperioden börjar.
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Konspiration är det ju inte då de numera finns gott om bevis.

Hela jävla media är med på det även i Sverige. Vi är alla under attack, det måste vi förstå. Detta är en världsomspännande konspiration, men inte en teori, det är fakta. Detta kommer vara svårt att få in i sina skallar för de flesta får som tror på media.
Medlem
Shine_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
CNN är fake news. Det där känns som en setup. Qanon märken i bilen? Come on... Hur dum är du.

Tro aldrig CNN. Den ägs av George Soros.

Cnn kan säkert basunera ut felaktig info men de är ju knappast ensamma om att rapportera om qanon-bilen. Ni alt-isar är ju helt meningslösa att prata med då ni helt och hållet väljer att se information som går ihop med era teorier/världsbild. Antar att du tar infowars som en trovärdig källa?
2020-11-07, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qemistry
Hur får du ihop detta? Ballots kunde alltså varje stat trycka upp själva, ingen annan fick lägga sig i?

Korrekt, det är helt upp till varje delstat att göra det baserat på den delstatens lagstiftning. Det är ingenting som sker på federal nivå eller som samordnas.
2020-11-07, 19:05
Medlem
Vi kan nog avskriva ryktet om att valsedlarna är kodade och har en hemlig vattenstämpling som fejkade valsedlar inte har. Om de hade existerat så hade väl ändå Trumps advokater med Giuliani i spetsen nämnt det vid det här laget.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in