2020-11-06, 17:10
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elfelet
Det är som sagt inte hela sanningen. Vidare rimmar "helt okej" ganska illa med "hellre en gång för mycket".

Låter stussårat och som du knarkat strofförkortningsmedel. Vad är det du vill ha sagt utöver det andra har förklarat?

Om du anser att ett pm strider mot reglerna kan du anmäla det och om man inte okynnesrapporterar sådant som inte bryter kommer mods säga till. Men att anmäla fel någon gång har inga sagt ger varning.

Så om du har något exempel som påstår annat bör du klämma fram det istället för att bete dig som en äggsjukhöna.
Citera
2020-11-07, 14:47
Avslutad
Så om man har en PM-konversation med någon och de svarar på något annat än vad man frågar kan de alltså bli varnade för Trams och OT om man anmäler?
Citera
2020-11-07, 14:54
Medlem
moralhoras avatar
Enkla svaret är: moderatorer ser inte enskilda PM-konversationer, så ja rent tekniskt sett kan man bryta mot allehanda regler.

MEN! Man kan faktiskt rapportera PM-konversationer och om medlem X dödshotar medlem Y så kan medlem Y (eller X för den delen) skicka in det till moderatorer.
Citera
2020-11-07, 16:18
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DefactoAnarki
Så om man har en PM-konversation med någon och de svarar på något annat än vad man frågar kan de alltså bli varnade för Trams och OT om man anmäler?

Nej. Du kan inte anmäla PM för 0.xx-brott. De finns inte som valmöjlighet. Bara 1.01 och uppåt.
Citera
2020-11-07, 16:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Nej. Du kan inte anmäla PM för 0.xx-brott. De finns inte som valmöjlighet. Bara 1.01 och uppåt.

Ah jag förstår. Tack.
Citera
2020-11-07, 16:30
Medlem
Prinsessbakelses avatar
Citat:

Det är i och för sig konstigt att det inte går att rapportera ett PM för 0.03, då jag kan tänka mig att en del användare får tramsmeddelanden skickade till sig på regelbunden basis. Men tanken är möjligen att sådana typer av meddelanden ska rapporteras för 1.08 istället.
Citera
2020-11-07, 16:36
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsessbakelse
Det är i och för sig konstigt att det inte går att rapportera ett PM för 0.03, då jag kan tänka mig att en del användare får tramsmeddelanden skickade till sig på regelbunden basis. Men tanken är möjligen att sådana typer av meddelanden ska rapporteras för 1.08 istället.

Får man upprepade tramsmeddelanden är det ju bara att blocka användaren. Ignore fungerar på PM.
Citera
2021-07-12, 20:18
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Får man upprepade tramsmeddelanden är det ju bara att blocka användaren. Ignore fungerar på PM.
Tack för den upplysningen å kan du eller vill du också upplysa så precist som möjligt är var den funktionen är att finna?

-------------------------

Jo - så att spekulera på PM med en användare om en tredje användares identitet är efter vad jag i tråden kunnat utläsa alltså förbjudet!?

Jag exemplifierar: Hej, jo jag har lagt märke till att X skriver en hel del om ----- jag börjar misstänka att X nog kan vara Sven Svensson som på detta sätt....osv...>>>>vi diskuterar saken och avslutar den.

Jag kan ha ett gott förhållande till den användaren jag PM:at och allt stannar mellan oss - fortfarande ett regelbrott om än ej rapporterat och beivrat - och allt är så att säga lugnt. Saker å ting kan förändra sig och så mycket så jag senare blir anmäld för min fråga.

Kanske är överflödigt men ändå - är detta ett klart regelbrott jag skulle komma att bli varnad eller mer för.
Senast redigerad av kubun 2021-07-12 kl. 20:23.
Citera
2021-07-12, 20:42
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Tack för den upplysningen å kan du eller vill du också upplysa så precist som möjligt är var den funktionen är att finna?

-------------------------

Jo - så att spekulera på PM med en användare om en tredje användares identitet är efter vad jag i tråden kunnat utläsa alltså förbjudet!?

Jag exemplifierar: Hej, jo jag har lagt märke till att X skriver en hel del om ----- jag börjar misstänka att X nog kan vara Sven Svensson som på detta sätt....osv...>>>>vi diskuterar saken och avslutar den.

Jag kan ha ett gott förhållande till den användaren jag PM:at och allt stannar mellan oss - fortfarande ett regelbrott om än ej rapporterat och beivrat - och allt är så att säga lugnt. Saker å ting kan förändra sig och så mycket så jag senare blir anmäld för min fråga.

Kanske är överflödigt men ändå - är detta ett klart regelbrott jag skulle komma att bli varnad eller mer för.
I en användares profil finns en "röd gubbe" uppe till höger, klicka på den så kan du ignorera PM från denne.
Se din egen: #kubun

Dina exempel kan vara regelbrott om ett sådant PM blir rapporterat, de flesta av våra 1.xx regler gäller även vid PM.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in