2019-01-07, 14:18
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elfelet
Det är som sagt inte hela sanningen. Vidare rimmar "helt okej" ganska illa med "hellre en gång för mycket".
Då kan du väl läsa vad vi moderatorer skrivit så klarnar det.
Citera
2019-01-22, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Då kan du väl läsa vad vi moderatorer skrivit så klarnar det.
Och då kan du börja läsa vad enskilda moderatorer skriver internt, och framförallt hur en del modererar, så kanske det klarnar...

Citera
2019-01-23, 10:29
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elfelet
Och då kan du börja läsa vad enskilda moderatorer skriver internt, och framförallt hur en del modererar, så kanske det klarnar...

Har du fått varningar för att du rapporterar för mycket?
Citera
2019-02-06, 22:57
Medlem
Citat:
Har du fått varningar för att du rapporterar för mycket?
Inte jag, men p g a begränsningar i yttrandefrihet (eller den sedvanliga korruptionen, enligt min mening) får du inte bättre svar än: att sådant sådant förekommer. Vidare förkommer starkt ogillande via PM att FB:are rapporterar fel och även "fel" åsikter ("Tack för att du rapporterar" är förstås en fånig friskrivningsklausul).
Citera
2019-02-06, 23:03
Bannlyst
Citat:
Du får gärna hänvisa till var den informationen står. Vi har, såvitt jag vet, alltid sagt att det är bättre att rapportera för mycket än för litet. Men om medlemmen Bajare forever konstant rapporterar allt medlemmen DIF is best skriver lär det ju bli en reprimand. Nu spetsade jag till det, men sådant har nästan förekommit ibland i trådar som inte handlar om idrott.

Kan du utveckla hur det "nästan har förekommit"?
Citera
2019-02-07, 10:19
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristusJ
Kan du utveckla hur det "nästan har förekommit"?
I starkt polariserade trådar rapporteras det mycket ensidigt gällande meningsmotståndare.
Citera
2019-02-07, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalthavsStjaert
Det var inte frågan - utan om det går att komma undan med det mesta bara man inte postar det i nån tråd utan i ett PM?

Eller riskerar man att få en varning om mottagaren anmäler ett tvivelaktigt PM som man skickat?
Ungefär så är det tyvärr; gillar du hög yttrandefrihet är det väl kvällspress/dyl som gäller. På FB gäller "Reglerna".
Citera
2020-11-06, 08:08
Medlem
Vad är PM för någonting?

Jag vet att PM betyder Privat Meddelande och att man skickar det till enskilda användare, men finns det regler för PM, dvs finns det någon utvecklad, allmänt omfattad, teori som beskriver PMs relation till trådar och inlägg och sådant? Dvs till det offentliga.

Går det att veta hur man skriver PM?
Senast redigerad av Skriver 2020-11-06 kl. 08:10.
Citera
2020-11-06, 08:15
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skriver
Jag vet att PM betyder Privat Meddelande...
Inte i min bok:
Citat:
En promemoria (en eller ett PM eller pm, med både n- och t-genus), latin "för minnet", eller memorandum (memo) är ett kortfattat dokument som utgör minnesanteckningar; numera i synnerhet en sammanfattad redogörelse för ett avgränsat ämne. Promemoria är ett samlingsnamn för förslag, instruktioner, referat, rapporter, utredningar, skrivelser, yttranden, med mera. En pm kan vara löst utformade direktiv utfärdade av en ledare i en organisation.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Promemoria
Citera
2020-11-06, 08:23
Medlem
najass avatar
Trådar sammanfogade

/mod
Citera
2020-11-06, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Inte i min bok
Går det att veta vad PM betyder?
Dvs finns det ett vetande om vad PM betyder som är det rätta vetandet?
Är svaret på frågan "Vad betyder PM?" kontextberoende?
Citera
2020-11-06, 09:24
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skriver
Är svaret på frågan "Vad betyder PM?" kontextberoende?
Så är det, absolut. Kanske svarade lite snabbt, och såg inte att frågan troligen låg under "Flashback".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in