2020-11-07, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kommunism-massmord
I många vallokaler i demokratiskt styra stater så har valobservatörer från republikanerna nekats tillräde som röstövervakare. Man kan ju undra varför?

I de stater som nu är kvar ledde Trump stort tills "magiskt" nog hans ledning raderades ut och de resterande rösterna gick ungefär 80% till Creepy Joe Biden. Fusket har som befarat främst skett med poströsterna. Dessa demokratiska stater har gjort all för att underlätta röstfusket vid poströstningen genom att ta bort många kontrollmöjligheter.

Trump hade 2 valmöten varje dag med upp till 50000 besökare på varje. Biden hade några få valmöten med maximalt 200 besökare som satt i bilar och såg Sleepy Joe läsa från en telepromter.

Tro fanken Trump är förbannad och tycker de stal valet från honom!

Ja resonerar man på den nivån förstår jag att det är mycket som ter sig som magi.

Du tycker antalet deltagare på valmöten under pandemi är en bra indikation? Bra där
2020-11-07, 15:50
Medlem
Trumpeten (eller kampanjen?) ska hålla presskonferens i PA.

Citat:
Big press conference today in Philadelphia at Four Seasons Total Landscaping — 11:30am
- @realDonaldTrump
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5WOt
big tech gör allt för att sanningen inte ska komma fram, big media gör allt för att pusha narrativet att trump förlorade... men faktum kvarstår, trump vann en övertygande seger och när allt valfusk avslöjas med hjälp av ACB ( tack gode gud att häxan RBG lämnade in ) så är saken klar.

finns inga möjligheter att amerikanska folket skulle ha valt biden över trump, det finns inte på kartan helt enkelt och det kommer att visa sig tids nog.
Så tänker jag också. Jag skulle tro mer på flygande UFO:n än att majoriteten av det amerikanska folket röstade på sleepy Joe. Det är därför jag fortfarande tror att ryktena om valfusk kan stämma. Valresultatet känns alldeles för onaturligt.

Men å andra sidan lever vi i en galen värld. Titta bara på hur hjärntvätt svenska folket blivit genom åren.
Medlem
squeakys avatar
Trump Court update!

Just nu är ställningen 0-8, Trumpeten och c.o förlorade nyligen en stämning i Nevada.

Citat:
The GOP effort to halt the use of signature matching machines in Clark County has failed.

"I don't find that the plaintiffs have demonstrated a likelihood of success," says Judge Gordon

Trump campaign wasn't a party in this case, but it did tout the lawsuit. Another defeat

Vilka jävla looosers, kan inte ens få fram seriösa jurister

Citat:
It doesn't sound like this lawsuit is going to succeed in halting the use of Clark County's signature matching machines.

Where's the evidence that the signature matching software caused the problem with Stokke's ballot, Gordon asks?

The Trump campaign lawyer doesn't have it
2020-11-07, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Det kommer dom göra också. Det är ju Trump vi pratar om. Glöm att han ger upp.

Hans blodhound advokater jobbar nog på högvarv just nu. Jag blir faktiskt mer och mer optimistisk. Och jag kan inte tänka mig att SCOTUS släpper det här. Men nej, media kommer hålla käften in i det längsta.
Det jag oroar mig för är framförallt två saker.

1. Att folket kring Trump börjar fega ur. Hur taggad Trump är så är han bara en man. Han behäver folk med sig som kan alla jurdiska procedurer.

2. Vägen fram till SCOTUS. Om det väl kommer dit kan man säga att man nästan är i mål, men vad jag förstår så är det skitjobbigt, för att inte säga skitsvårt, att driva ett mål så att det ens hamnar på SCOTUS bord. Kom ihåg, att samtliga aktuella delstater där det fuskats styrs av demokratiska guvernörer. De lär knappast vara behjälpliga i att driva ett mål.
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag håller inte med. jag tycker att folk som tror på valfusk har rätt att diskutera på Flashback. Att de inte ska drivas bort för sina åsikter. De har lika rätt att stå upp för sina åsikter som du och jag.

Däremot kantrade den här tråden och det blev mest bara valfusk. Väldigt lite prat om själva valet, utfallet och konsekvenser för USA. Och en och annan som var intresserad av själva valet skrämdes nog bort av trådens besatthet av fuskande. Tack och lov finns det numera en speciell tråd kring valfusk.

Vad är dina tankar om Biden? Tror du han kommer att kunna var en president för ALLA amerikaner, inte bara demokraterna? Hur ska han göra för att ena landet?
Nu var det inte bara "valfusket" jag syftade på.

Enligt Bidenomics så kommer förslagen gynna alla...ett tag i varje fall. Återinvesteringarna i landet kommer vara signifikanta och helt nödvändiga om de ska kunna transformera ekonomin tillräckligt snabbt för att hålla takten med Kina. (Men när minimilönerna kickar in (om det sker) så blir det nog dystert för alla giriga kapitalister och vildsinta börsspekulanter, och det är väl det som kommer blåsa liv i GOP igen.) Dock är jag tveksam till att något parti, eller enskild person för den del, kan bryta upp den polariseringstrend som plågat medborgarna. Något annat måste till för att klara det. Förtroendet för staten ligger på minus och då behövs det en idé som alla kan enas bakom; ett universellt gångbart ledmotiv; minst lika storslaget som en troslära och inget mindre medmänskligare än att man förbjuder exploateringen av människor och börjar istället erbjuda dem möjligheten att (ständigt) anpassa sig efter den mycket ombytliga, oberäkneliga och obeständiga rollen man kommer få på framtidens arbetsmarknad. Bidenomics, även om den inte adresserar de verkliga behoven fullt ut, så är det ivf en god början.
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Rösterna ligger troligtvis kastade i ett dike, precis som hände förra valet.

Nä seriöst så har allt gått rätt till, det finns inget fuffens över huvud taget.
Det menar både SVT och TV4, och dom är seriösa enligt dom själva i alla fall
Alla internationella och oberoende observatörer menar också att det går rätt till. De enda som inte menar att det går rätt till är de som förlorar. Bevis? Äsch, detaljer!
2020-11-07, 15:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Han var aldrig presidentkandidaten, Kamala är demokraternas framtid.
USA har väl aldrig haft en kvinnlig president förut vad jag vet? Så om gamle Biden avlider innan hans period är över så blir det ju historiskt på så sätt om Kamala Harris tar över.
2020-11-07, 15:54
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samtron12
Fan vad du sitter och spottar ur dig dynga. Skicka länk när Trump lovar att pandemin skulle mirakulöst försvinna

Du har inga studielån förstår jag.

Det finns få saker som han har sagt så tydligt och så ofta som detta.

Så här uttalade sig Trumpen på ett Rallie

""That's all I hear about now. That's all I hear. Turn on television—'COVID, COVID, COVID, COVID, COVID, COVID.' A plane goes down. 500 people dead, they don't talk about it. 'COVID, COVID, COVID, COVID.' By the way, on November 4 you won't hear about it anymore," Trump said as the audience cheered, suggesting he would be victorious in this year's election."

Här har du en länk till 39 tillfällen när Trump säger att Coviden skall försvinna.

https://edition.cnn.com/interactive/2020/10/politics/covid-disappearing-trump-comment-tracker/

Här har du Eric Trump som säger det: https://www.marketwatch.com/story/coronavirus-will-magically-disappear-by-november-eric-trump-says-2020-05-17

#evictionnotice2020
#byebyenevergain
Senast redigerad av Skallmeja-Zorro 2020-11-07 kl. 16:01.
2020-11-07, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
Trump Court update!

Just nu är ställningen 0-8, Trumpeten och c.o förlorade nyligen en stämning i Nevada.

Vilka jävla looosers, kan inte ens få fram seriösa jurister

Det såklart! Domarna där är ju politiskt tillsatta och lierade med Demokraterna!
2020-11-07, 15:55
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IT-snubben
USA har väl aldrig haft en kvinnlig president förut vad jag vet? Så om gamle Biden avlider innan hans period är över så blir det ju historiskt på så sätt om Kamala Harris tar över.

Trött på snacket om vad som är "historiskt". Samma tugg om Obama. Första negern, historiskt.

Sen visade det sig att han var som alla andra.

Att man ens orkar bry sig om kön och hudfärg.
2020-11-07, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IT-snubben

Tror mer han förklaras oförmögen vara president då hans hjärnsjukdom blir värre och han kan inte skriva under beslut eller hålla tal ens med telepromter. Till slut rullar de väl runt han på bår i Vita huset.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in