2020-11-07, 13:21
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Vad gäller steget från fantasi till att önska någon död på riktigt tror jag det existerar både och. Men det är däremot inte mätbart av den enkla anledningen att de flesta människor aldrig behöver konfronteras med följderna, då deras fiende fortsätter vara i livet. Om det, och när ďet i undantagsfall i verkligheten inträffar, är det något man aldrig initialt kan föreställa sig följdverkningarna av, eftersom det påverkar så många fler än dig själv. Eftertänksamhetens kranka blekhet. Så jag tror ångern handlar mer om att man saknar djupare insikt i vad man egentligen önskar sig, än att döden inte verkar vara en tänkbar utväg ur ett svårt dilemma. Det betyder främt att du känner desperation och panik. Just därför ska man passa sig för vad man önskar sig, så länge man har ett verksamt samvete och förmåga till empati. Att då önska fel saker kan då bli traumatiskt om det verkligen skulle inträffa.

Sedan finns ett brett spektrum kring att förstöra någon annans liv, och vad man inbegriper i det begreppet. Men observera, att om man för egen del känner och uppfattar sig som så pass hotad av en annan människa att man vill hävda att de förstör ditt liv, då är det starka indikationer på att en konflikt blivit ohanterbar. Stressen och pressen eskalerat. Och att du ser få, om inga utvägar ur din svåra situation. Det betyder i praktiken att det kvittar om du har fel i din bedömning, så länge du känner och uppfattar saken som att du är i trångmål och upplever dig hotad.

Just därför att alla andra iñte reagerar precis som jag själv i varje enskild stressande situation, så bör man också vara medveten om detta att en del är mer lättkränkta, en del dör hellre än förlorar ansiktet i en skamfylld situation. Man behöver byta perspektiv, så man inte är vårdslös och tar risker i onödan. Jenny F menade att Lena var vårdslös i relationen till S, och hon är ju psykolog, så hon har säkert ett hum om sakens karaktär.

Jag tror inte H behöver Stefans hjälp för att hata L. Det räcker nog bra med att L legat 6 år med hennes make och i maskopi med vederbörande fört henne bakom ljuset när hon varit sjuk och sårbar. Men det anser jag inte typiskt för H, utan den reaktionen är nog inom normalspektrum, för bedragna parter, skulle jag tro. H, verkar leva vidare i godan ro, efter Lenas död. Superglad, med Stefan på kort ute och geocachar på sommaren.

Lena har varit en aktiv aktör, precis som Stefan. Hon är varken våldtagen, förtrollad, eller utsatt för hypnos, hon vet hur S funkar, och agerar, vilket avslöjas tydligt i hennes kommunikation med vänner och väninnor. Hon vet att hon kan bryta sig loss om hon vill. Rewiern hejar på hennes självständighetsanspråk.

Sedan tror jag inte längre att H är duperasd av S, som helhet. Hon fortsätter hänga ihop med honom för att hon vill ha en intakt familjesituation. Jag tror hon intuitivt både förstår och vet att S dödade L, men det bekommer inte henne på något djupare plan. Lena var endast en belastning och ett problem för henne som hon numera slipper. Hon har inga problem att hantera att Lena är död, hon tycker nog det mest är skönt. Det är min hypotes och diagnos efter att ha läst fup.

Håller helt med dig om att offret bör byta perspektiv och ta sig loss. Problemet är bara att vi människor är så oerhört lättmanipulerade och i klorna på en psykopat blir man rakt av hjärntvättad på flera plan vilket gör det svårt -och ibland omöjligt- att ta sig loss med livet i behåll.

Betänk SD ord till LW i mina senaste inlägg och inse att vad offret än gör/låter bli att göra så blir slutresultatet ändå detsamma i psykopatens hjärna.
Citera
2020-11-07, 14:16
Medlem
Snor-Johans avatar
Toffeln matade den mega-svartsjuka psykbitchen med detaljrik info om hur han hade det med HD. Det snaskigaste hon fick fram slängde hon sen i ansiktet på HD.

Lena Wesström korsförhör SD ,,,,,,som vanligt

Aktbilaga 164 it-protokoll förhör LW del C s 396 (pdf)

S. läst.
S. Sovit ihop.
L. Sex också?
L. Nakna i alla fall?
L. Vet du kommer säga du inte "visste"
L. Jag visste
L. Blev glad för bilden igår
L. Svider du just skulle gå in med henne.
S. Nejdå jag är vaken
L. Kul
S. Bra
L. Tg sover?
L. Kommer få veta om närhet i natt.
S. Ja
L. Bättre du säger direkt så blir det mindre tjatigt
L. Var hon också naken?
S. Most som det jag önskar från dig
L. Fattar ej
S. Menar rent generellt
L. Vi bet båda hur fel du hade om flytten. Eller, du kanske hade rätt, du visste väl också, men du SA fel FICK fel
L. Men du har fortfarande inte Medgett det
L. Hon flyttade inte
L. Hon sover med dig på madrassen. Har inte ens gått en vecka
S. Har sovit ihop i natt. Ej sex. Ej beröring. Ej mysprat
L. Överraskar det inte ens var tröst
L. Bra du sa
L. Inger förtroende
L. kommer kanske aldrig berätta hur snart ni har det.
Så du slipper låta mig få veta när jag fått rätt
L. Men jag vet
L. Kan naturligtvis inte veta NÄR
L. Men hon är mycket positiv
S. Du kan få veta men har inte med det att göra
L. Sover redan i samma säng igen
L. Bra
L. Och jo
L. Det har jag

-------------------------
Sen kan man tycka att det är riktigt lågt att utnyttja mordet på en psykiskt sjuk mördad trebarnsmamma för håna och förlöjliga hennes offer. SD fann njuting av att bli kontrollerad och LW njöt i fulla drag att kontrollera. Detta är motorn i symbiosen mellan stollarna. Det enda SD ville kontrollera var RT f.ö. hade Lenas snokande fria händer.

Ens handlingar blir inte automatiskt fina för att man är mördad.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-11-07 kl. 14:28.
Citera
2020-11-07, 15:31
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Håller helt med dig om att offret bör byta perspektiv och ta sig loss. Problemet är bara att vi människor är så oerhört lättmanipulerade och i klorna på en psykopat blir man rakt av hjärntvättad på flera plan vilket gör det svårt -och ibland omöjligt- att ta sig loss med livet i behåll.
Betänk SD ord till LW i mina senaste inlägg och inse att vad offret än gör/låter bli att göra så blir slutresultatet ändå detsamma i psykopatens hjärna.

Könsmaktsordnings trams. Du sprider en falsk bild av att Lena var ett offer.
Ända fram till mordet är det tveklöst Lena som var förövaren vilket är förklaringen att hon inte bröt sig loss och blev mördad. Det var många"offer" kring Lena och Lena njöt av att dominera dom alla inte minst barnen.

Lena hunsar med SD,
Aktbilaga 164 It-protokoll LW del (C) sid 1071 Samtalet ligger i en mapp med datum 2016-12-27

Stefan menar att det känns som att Lena hotar sig till sex och undrar vad han ska göra? Ska han bara komma dit och dra ner byxorna och le? Diskussionen fortgår och Stefan vill fortsätta hem men Lena säger att han måste komma förbi henne. Stefan menar då att han måste komma förbi henne i värme och glädje då annars avlivar hon honom. Lena säger åt honom att komma in men han uppger att han sitter kvar i bilen.

Här ger hon sig på HD.
Lenas Wesström "smutskastar" sig på facebook messenger till Hanna Davidsson.
--------------------
Vi hade sex i samband med FTF alldeles nyligen, I er bil, I skuffen, fällda säten. Och ja, vi har haft det även uppe i Theas rum, i hennes säng. Uppe i vattentornet. Vid Svartån, på båda jobben, i naturen, vid cachar, vartsomhelst. Jag var med honom och kollade på stort badkar på Bauhaus. "Du får komma och bada i det med mig". Skriver till mig att han saknar mig. Min kropp, mitt prat, mitt allt. Att han svullnar nu. Att han vill in i mig nu, i sängen.

Här stänger hon in paret med sin bil
Aktbilaga 147 förhör SD (2) sid 33
Förhörsledare Peter Springare 2018-05-29 förhör inlett 11 :28 avslutat 14:40 MT är SD

MT: Äh det närmaste vi kan komma (suckar) nått annat det var, knappt, knappt värt och nämna men nu började jag i alla fall ( ohörbart) äh geocaching är ju att man letar, behållare gömda på olika platser och, vi hamnade på samma ställe jag och Hanna äh kom till en plats och sen korn Lena efteråt det var på en liten grusväg äh och då, parkerade Lena in oss så vi var tvungna och vänta till hon var färdig och då kom hon fram till bilen och, äh, var ganska så otrevlig i mun jag minns inte exakt vad hon sa, men hon var ganska otrevlig.

Vill man maximera risken att bli mördad så har Lena professur i ämnet.

Symtom vid mani är:

▪Ihållande kraftigt förhöjt stämningsläge och eufori (kraftig upprymdhet)
▪Markant minskat sömnbehov (vaknar pigg trots några få timmars sömn)
▪Ökad målinriktad aktivitet (intensivt engagemang i skola, arbete, socialt eller sexuellt)
▪Kraftig överaktivitet eller motorisk rastlöshet
▪Kraftigt förhöjd självkänsla eller grandiositet (personen känner sig särskilt betydelsefull eller utvald)
▪Mycket mer pratsam än vanligt. Personen blir svår att avbryta och har svårt att hålla tråden
▪Kraftig irritabilitet och aggressivt beteende som inte är typisk för personen
▪Lättdistraherad och en känsla av att tankarna rusar fram
▪Omdömeslöst beteende (inleder sexuella kontakter, spenderar stora mängder pengar, för personen avvikande socialt beteende)

https://www.vgregion.se/ov/bipolar/vad-ar-bipolar-sjukdom/symptom/

Symtomen på bipolär sjukdom är en så exakt beskriving av Lena att den hade kunnat författats med henne som utgångspunkt. Hävdar bestämt att det var bipolaritet som var orsaken till Lenas gränslösa och elaka betenden vilket hon ( enl, UW utreddes för)själv ville bli inlagd för . Dom som hävdar motsatsen anser följaktligen att hon var djävulen.

Symptomen stämmer på pricken på Lena
Sexuella risktagningar får väl tillskrivas att knulla maken hon vigt. Grandiositeten att ge sig på hans fru på ett obeskrivligt elakt sätt. . Det går inte vara överaktiv och sova så lite som Lena gjorde utan att bli utbränd vilket också blev resultatet med lång sjukskriving som följd.

Här beskriver hon själv ett par av dom vanligaste symtomen:

https://mobile.twitter.com/softpocahontas
Lena Wesström
@softpocahontas
Pratar fort Geocachar Soft Springer långt Äter sakta Skrattar högt Sover lite Leker glatt Trivs i skogen Längtar skidspår Älskar ungarna
Genustrollen försöker tyvärr använda mordet till att framställa LW som ett viljelöst offer för att få in henne i "mallen" om hur kvinnor "måste" mördas.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-11-07 kl. 15:50.
Citera
2020-11-07, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Könsmaktsordnings trams. Du sprider en falsk bild av att Lena var ett offer.
Ända fram till mordet är det tveklöst Lena som var förövaren vilket är förklaringen att hon inte bröt sig loss och blev mördad. Det var många"offer" kring Lena och Lena njöt av att dominera dom alla inte minst barnen.

Lena hunsar med SD,
Aktbilaga 164 It-protokoll LW del (C) sid 1071 Samtalet ligger i en mapp med datum 2016-12-27

Stefan menar att det känns som att Lena hotar sig till sex och undrar vad han ska göra? Ska han bara komma dit och dra ner byxorna och le? Diskussionen fortgår och Stefan vill fortsätta hem men Lena säger att han måste komma förbi henne. Stefan menar då att han måste komma förbi henne i värme och glädje då annars avlivar hon honom. Lena säger åt honom att komma in men han uppger att han sitter kvar i bilen.

Här ger hon sig på HD.
Lenas Wesström "smutskastar" sig på facebook messenger till Hanna Davidsson.
--------------------
Vi hade sex i samband med FTF alldeles nyligen, I er bil, I skuffen, fällda säten. Och ja, vi har haft det även uppe i Theas rum, i hennes säng. Uppe i vattentornet. Vid Svartån, på båda jobben, i naturen, vid cachar, vartsomhelst. Jag var med honom och kollade på stort badkar på Bauhaus. "Du får komma och bada i det med mig". Skriver till mig att han saknar mig. Min kropp, mitt prat, mitt allt. Att han svullnar nu. Att han vill in i mig nu, i sängen.

Här stänger hon in paret med sin bil
Aktbilaga 147 förhör SD (2) sid 33
Förhörsledare Peter Springare 2018-05-29 förhör inlett 11 :28 avslutat 14:40 MT är SD

MT: Äh det närmaste vi kan komma (suckar) nått annat det var, knappt, knappt värt och nämna men nu började jag i alla fall ( ohörbart) äh geocaching är ju att man letar, behållare gömda på olika platser och, vi hamnade på samma ställe jag och Hanna äh kom till en plats och sen korn Lena efteråt det var på en liten grusväg äh och då, parkerade Lena in oss så vi var tvungna och vänta till hon var färdig och då kom hon fram till bilen och, äh, var ganska så otrevlig i mun jag minns inte exakt vad hon sa, men hon var ganska otrevlig.

Vill man maximera risken att bli mördad så har Lena professur i ämnet.

Symtom vid mani är:

▪Ihållande kraftigt förhöjt stämningsläge och eufori (kraftig upprymdhet)
▪Markant minskat sömnbehov (vaknar pigg trots några få timmars sömn)
▪Ökad målinriktad aktivitet (intensivt engagemang i skola, arbete, socialt eller sexuellt)
▪Kraftig överaktivitet eller motorisk rastlöshet
▪Kraftigt förhöjd självkänsla eller grandiositet (personen känner sig särskilt betydelsefull eller utvald)
▪Mycket mer pratsam än vanligt. Personen blir svår att avbryta och har svårt att hålla tråden
▪Kraftig irritabilitet och aggressivt beteende som inte är typisk för personen
▪Lättdistraherad och en känsla av att tankarna rusar fram
▪Omdömeslöst beteende (inleder sexuella kontakter, spenderar stora mängder pengar, för personen avvikande socialt beteende)

https://www.vgregion.se/ov/bipolar/vad-ar-bipolar-sjukdom/symptom/

Symtomen på bipolär sjukdom är en så exakt beskriving av Lena att den hade kunnat författats med henne som utgångspunkt. Hävdar bestämt att det var bipolaritet som var orsaken till Lenas gränslösa och elaka betenden vilket hon ( enl, UW utreddes för)själv ville bli inlagd för . Dom som hävdar motsatsen anser följaktligen att hon var djävulen.

Symptomen stämmer på pricken på Lena
Sexuella risktagningar får väl tillskrivas att knulla maken hon vigt. Grandiositeten att ge sig på hans fru på ett obeskrivligt elakt sätt. . Det går inte vara överaktiv och sova så lite som Lena gjorde utan att bli utbränd vilket också blev resultatet med lång sjukskriving som följd.

Här beskriver hon själv ett par av dom vanligaste symtomen:

https://mobile.twitter.com/softpocahontas
Lena Wesström
@softpocahontas
Pratar fort Geocachar Soft Springer långt Äter sakta Skrattar högt Sover lite Leker glatt Trivs i skogen Längtar skidspår Älskar ungarna
Genustrollen försöker tyvärr använda mordet till att framställa LW som ett viljelöst offer för att få in henne i "mallen" om hur kvinnor "måste" mördas.

Du tycks ha fått bipoläritet på hjärnan. Här kommer en länk till en annan tråd där du kan fortsätta din never ending spekulationsdiagnos på L.
www.flashback.org/t1273784
Citera
2020-11-07, 18:28
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Du tycks ha fått bipoläritet på hjärnan. Här kommer en länk till en annan tråd där du kan fortsätta din never ending spekulationsdiagnos på L.
www.flashback.org/t1273784

Om du hade ägnat mer intresse för FUP än för min person vore mycket vunnet.

Aktbilaga 146 förhör LW (8) sid Ola Lenas bror om Lenas bipolaritet.

Ola säger att Lena var "manisk" att hon var uppe i varv de senare gångerna som de träffades.

Hon satt konstant med sin telefon, hon var helt uppe i den och hon var aktiv i mycket annat som scoutläger, cykellopp så relationen rann ut i sanden. Ola berättar att vid ett tillfälle skulle Lena till Rotebro och träffa någon. Hon frågade då om hon fick sova över hos honom. Om det var så att hon inte kunde sova i Rotebro. Ola säger att han blev irriterad på Lena då och nämnde något om att det inte var något vandrarhem, men det var ingen konflikt. Sista gången de hade kontakt.

Ola har haft känslan att om Lena skulle fortsätta leva som hon gjorde så kommer det gå illa.

Han har sett mycket i sitt arbete på ambulansen och psykiatrin och varit i kontakt med personer med psykisk ohälsa och som är biopolära, han tror att det kan vara så att Lena var det. Vilket hon även själv trodde då hon bad om en utredning. Det har Ola fått reda på efter det som har hänt av Uffe.

---------------------------------
▪Lenas egen bror som har kännedom om bipolaritet genom sitt jobb tror att hans syster Lena var bipolär.
▪UW, Lenas före detta man har berättat för Ola att Lena själv trodde att hon var bipolär och bad om en utredning.

Det vore väl själva F-n om ingen närstående reagerat på att Lena var sjuk då hennes självupptagenhet, (ex, brevet i min signatur) sexmissbruk (läs dottern som hittade Lena med en främmande naken man i sin säng) etc, hade förödande konsekvenser för hennes relationer. Att hennes

En spärr för åtkomst till tråden innan FUP lästs vore utmärkt så vi kunde diskutera verkligheten och inte fylla tråden med att ifrågasätta den.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-11-07 kl. 19:26.
Citera
2020-11-07, 19:24
Medlem
landbandys avatar
Att försvara någon som dödat en person är svårt .
För om den som dödade kände och ansåg att det behövdes göras så finns det ju ett lagligt sätt att ” ta död på personen”s illa beteende ju !

Och det är att helt enkelt polisanmäla personen .
Att be om besöksförbud och om den inte slutar bråka så kan man ju diskutera med både polis och psykiatrin om de problem grannfrun ställer till med .

Visst !?
Senast redigerad av landbandy 2020-11-07 kl. 19:26.
Citera
2020-11-07, 19:59
Medlem
Citat:
Om du hade ägnat mer intresse för FUP än för min person vore mycket vunnet.

Aktbilaga 146 förhör LW (8) sid Ola Lenas bror om Lenas bipolaritet.

Ola säger att Lena var "manisk" att hon var uppe i varv de senare gångerna som de träffades.

Hon satt konstant med sin telefon, hon var helt uppe i den och hon var aktiv i mycket annat som scoutläger, cykellopp så relationen rann ut i sanden. Ola berättar att vid ett tillfälle skulle Lena till Rotebro och träffa någon. Hon frågade då om hon fick sova över hos honom. Om det var så att hon inte kunde sova i Rotebro. Ola säger att han blev irriterad på Lena då och nämnde något om att det inte var något vandrarhem, men det var ingen konflikt. Sista gången de hade kontakt.

Ola har haft känslan att om Lena skulle fortsätta leva som hon gjorde så kommer det gå illa.

Han har sett mycket i sitt arbete på ambulansen och psykiatrin och varit i kontakt med personer med psykisk ohälsa och som är biopolära, han tror att det kan vara så att Lena var det. Vilket hon även själv trodde då hon bad om en utredning. Det har Ola fått reda på efter det som har hänt av Uffe.

---------------------------------
▪Lenas egen bror som har kännedom om bipolaritet genom sitt jobb tror att hans syster Lena var bipolär.
▪UW, Lenas före detta man har berättat för Ola att Lena själv trodde att hon var bipolär och bad om en utredning.

Det vore väl själva F-n om ingen närstående reagerat på att Lena var sjuk då hennes självupptagenhet, (ex, brevet i min signatur) sexmissbruk (läs dottern som hittade Lena med en främmande naken man i sin säng) etc, hade förödande konsekvenser för hennes relationer. Att hennes

En spärr för åtkomst till tråden innan FUP lästs vore utmärkt så vi kunde diskutera verkligheten och inte fylla tråden med att ifrågasätta den.

Jag har noll intresse för din person, men du spammar tråden om det du hakat upp dig på. Gräv lite mer om Hs psykiska sjukdom och fundera på varför hon blev manisk med geocaching när hon flyktskiljde sig från S.

När det gäller intresse så är jag mer intresserad av hur mycket mer spår som kan finnas på Ls kläder. Det saknas en ring från L o den tror jag S såg att hans blod fanns på. S har nog droppat mer än sperma på L, men hennes kläder är bara undersökt på små urklippta bitar. De behöver ta några bitar till från Ls gröna tröja. Sen är det bye bye till friheten för psykopaten S. Tror jag.

Bemöda dig inte svara mig. Tack på förhand.
Citera
2020-11-07, 20:25
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Att försvara någon som dödat en person är svårt .
För om den som dödade kände och ansåg att det behövdes göras så finns det ju ett lagligt sätt att ” ta död på personen”s illa beteende ju !

Och det är att helt enkelt polisanmäla personen .
Att be om besöksförbud och om den inte slutar bråka så kan man ju diskutera med både polis och psykiatrin om de problem grannfrun ställer till med .

Visst !?
Instämmer i vartenda ord. Frågan är varför han lät henne hållas. Hos varenda vettig man hade varningsklockorna ringt vid första korsförhöret. Hur han kunde han sälja ut din fru till den onde är ofattbart.
Att han misstog hennes sjukdom och efterhängsenhet för kärlek är väl ingen högoddsare?

Avser återkomma med ett stycke där han själv försöker svara.
Citera
2020-11-07, 20:59
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Instämmer i vartenda ord. Frågan är varför han lät henne hållas. Hos varenda vettig man hade varningsklockorna ringt vid första korsförhöret. Hur han kunde han sälja ut din fru till den onde är ofattbart.
Att han misstog hennes sjukdom och efterhängsenhet för kärlek är väl ingen högoddsare?

Avser återkomma med ett stycke där han själv försöker svara.

Tror det skall stå :
sin* fru
; på rad 5,............??
Senast redigerad av landbandy 2020-11-07 kl. 21:01.
Citera
2020-11-07, 21:17
Medlem
Ibland tror jag att Stefan känner sig som det 31 hjulet och vill bara starta om ~
Kan det stämma att han kände att någon i hans närhet hade punka och säpo behövde kopplas in.

En idiot för mycket kostar ingenting,
Citera
2020-11-07, 21:48
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Tror det skall stå :
sin* fru
; på rad 5,............??
Hahaha förlåt.
Det var inte din fru utan hans fru som "såldes" ut..
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-11-07 kl. 21:56.
Citera
2020-11-07, 22:28
Medlem
Citat:
Toffeln matade den mega-svartsjuka psykbitchen med detaljrik info om hur han hade det med HD. Det snaskigaste hon fick fram slängde hon sen i ansiktet på HD.

Lena Wesström korsförhör SD ,,,,,,som vanligt

Aktbilaga 164 it-protokoll förhör LW del C s 396 (pdf)

S. läst.
S. Sovit ihop.
L. Sex också?
L. Nakna i alla fall?
L. Vet du kommer säga du inte "visste"
L. Jag visste
L. Blev glad för bilden igår
L. Svider du just skulle gå in med henne.
S. Nejdå jag är vaken
L. Kul
S. Bra
L. Tg sover?
L. Kommer få veta om närhet i natt.
S. Ja
L. Bättre du säger direkt så blir det mindre tjatigt
L. Var hon också naken?
S. Most som det jag önskar från dig
L. Fattar ej
S. Menar rent generellt
L. Vi bet båda hur fel du hade om flytten. Eller, du kanske hade rätt, du visste väl också, men du SA fel FICK fel
L. Men du har fortfarande inte Medgett det
L. Hon flyttade inte
L. Hon sover med dig på madrassen. Har inte ens gått en vecka
S. Har sovit ihop i natt. Ej sex. Ej beröring. Ej mysprat
L. Överraskar det inte ens var tröst
L. Bra du sa
L. Inger förtroende
L. kommer kanske aldrig berätta hur snart ni har det.
Så du slipper låta mig få veta när jag fått rätt
L. Men jag vet
L. Kan naturligtvis inte veta NÄR
L. Men hon är mycket positiv
S. Du kan få veta men har inte med det att göra
L. Sover redan i samma säng igen
L. Bra
L. Och jo
L. Det har jag

Sen kan man tycka att det är riktigt lågt att utnyttja mordet på en psykiskt sjuk mördad trebarnsmamma för håna och förlöjliga hennes offer. SD fann njuting av att bli kontrollerad och LW njöt i fulla drag att kontrollera. Detta är motorn i symbiosen mellan stollarna. Det enda SD ville kontrollera var RT f.ö. hade Lenas snokande fria händer.

Ens handlingar blir inte automatiskt fina för att man är mördad.

Ja, Lena är inte heller hon normalt funtad, det är rätt uppenbart. Vilken besatthet och osunt intresse. De avlöste varandra i galenskap. Jag tror inte ens att hon är besatt av Stefan själv utan endast i att han är upptagen, ointaglig och omöjlig att få. Hon triggas av utmaningen och motståndet, och han vet om och känner till det, så han matar henne, när han har lust till lite underhållning. Matar och avvisar, ligger med och nonchalerar, som han önskar.

Oerhört desperat och vansinnigt splittrat att acceptera och tillåta alla dessa uppenbara charader. Att tolerera och fantisera om en framtid med någon man anser vara både narcissist/psykopat. Då måste du har hyfsat destruktiv självbild. Hade hon levt ett samboliv med honom i verkligheten hade hon tröttnat på en kvart. Han visste om det också, därför var hon inget att satsa på för honom. Han vill ha ett stabilt familjeliv till det yttre, med någon han var trygg med, sedan att vara otrogen var mer en kompletterande verksamhet för honom.

Förutom då han blev tvungen att dra ner byxorna och stå i givakt så Lena inte skulle skvallra till Hanna. Visste man inte bättre, att en människa dött i sammanhanget, hade man ju kunnat skratta åt hela saken, som något komiskt och bisarrt. Det mest uppseendeväckande är att de inte tagit droger, med tanke på deras beteenden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in