2020-11-07, 14:30
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Efter det som hänt har jag svårt att tro att det Republikanska partiet någonsin kommer att tillåta någon Trump att ställa upp för dem.

Ett Trumpparti är absolut möjligt och då är USA tillbaks till det flerpartisystem de hade för länge sedan.

Edit
Jag tror i alla fall att det varit flera partier för länge sedan.

Jag kan också ta tänka mig det. Förödmjukningen som Trump skulle känna om republikanerna vänder honom ryggen kan motivera honom att fronta ett nytt, mer radikalt, parti.
2020-11-07, 14:30
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
DET HÄR KANSKE REDAN TAGITS UPP:

En film florerar på nätet av en man, som sysslar med rösträkningen, och som slänger bort något. Konspirationsteoretikerna har tolkat det som en valsedel och spridit filmen på mannen, hans körkort, hans social security-number samt var han bor.

Men han har inte kastat bort en valsedel enligt rösträkningsansvariga!

Han jobbade nämligen med att öppna kuverten med poströster. I kuverten brukar många också lägga lappen med instruktioner om hur man röstar. Inget man ska lägga in kuvertet. Ändå gör en del det. Dessa kastas alltid bort.

Så denna man har alltså blivit falskt anklagats och har nu polisbeskydd på hemlig ort. Allt pga att Trump och hans anhängare som skriker fusk innan man ens kollat upp saken.
Hälsofaran Nixter borde ta notis om detta. Har h*n ett uns av hederlighet i kroppen så kanske inte karman kommer och biter h*nom i röven senare, men jag tvivlar på det.

Bara timmar (?) kvar nu innan mysfarfar utropas till världens mäktigast...inte långt därefter kommer idioter av Nixters klass jagas ut från nätet. Ju tidigare, desto bättre.
2020-11-07, 14:33
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Så du tror att republikanerna inte har koll på valsystemets mjukvaror?
Nej, Republikanerna har ingen koll alls på något som har med valsystemet att göra.
Det är bara Demokraterna som har insyn och kan påverka.

Om man byter från at vara Demokrat till att bli Republikan måste man gå en avprogrammering för glömma allt man vet om valsystemet.

Så är det naturligtvis inte.
Det är alla de som inte är insatta i valsystemet som hittar på en massa konstigheter.
2020-11-07, 14:33
Medlem
TreponemaPallidums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IT-snubben
Ungefärliga återstående röster enligt mina beräkningar.

Nevada:
Återstående röster 93518
Biden: 49.8%
Trump: 48.0%

Arizona:
Återstående röster 167277
Biden 49.6%
Trump 48.6%

Georgia:
Återstående röster 49653
Biden 49.4%
Trump 49.3%

Pennsylvania:
Återstående röster 276872
Biden 49.6%
Trump 49.1%
Om detta stämmer och trenden håller i sig, blir det väl omräkning bara i Georgia? Visst, Arizona kanske kan svänga men det är knappast troligt med så mycket.
2020-11-07, 14:34
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Hälsofaran Nixter borde ta notis om detta. Har h*n ett uns av hederlighet i kroppen så kanske inte karman kommer och biter h*nom i röven senare, men jag tvivlar på det.

Bara timmar (?) kvar nu innan mysfarfar utropas till världens mäktigast...inte långt därefter kommer idioter av Nixters klass jagas ut från nätet. Ju tidigare, desto bättre.

Haha.

Jag kvar Erik. (Fan, skulle inte vi detoxa efter valet).

Presidenter är sällan så bra som vissa vilja göra sken av och sällan så dåliga som andra vilja göra sken av.

Nu får vi se vad Biden kan åstadkomma. Personligen tror jag det inte blir så mycket gjort pga rep senat.
2020-11-07, 14:34
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Trumpen själv har ju tidigare pratat om Ivanka som en ny Presidentkandidat. Nu för CNN också fram att Eric Trump kan ha ambitioner att ställa upp i ett Presidentval.

Det värsta som Trump kan göra mot det Republikanska partiet är att själv ställa upp och att i så fall göra det i eget parti. Jag delar ditt antagande att detta kan ske (förutsatt att inte Ivanka eller Eric ställer upp för Republikanerna).

Detta är ju vad många av de politiska ledare gjort som Trump försökt efterlikna, inklusive Putin, dvs. att skapa ett parti runt sig själv. Till skillnad från dig tror jag dock att han kan få en ganska stor andel av de Republikanska röster, kanske så mycket som upp till 20-25 %. Detta skulle skära de röda mitt i tu och kanske för alltid förändra verkligheten för det Republikanska Paritet.

#evictionnotice2020
#byebyeneveragain
Yes, det blir spännande under några år nu. I fyra år, närmare bestämt.
Har länge funderat på om inte Trump föredrar att ställa upp med ett nybildat parti. Blir nog mycket personkult där. Om han får med sig ett antal tunga personer från GOP kan det i sig leda till splittring. Om inte annat gör ett lyckat valresultat för T.R.U.M.P. det, 2024.

Karln har ju varit demokrat tidigare och umgåtts med planer på att kandidera för dem. Republikanska partiet är Trumps plattform nu. Det kommer säkert något nytt med tiden.
2020-11-07, 14:36
Medlem
Det vore en mardröm men tack och lov är han för gammal
Medlem
TreponemaPallidums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
I USA blir man inte dömd för något alls om man befinner dig högst upp i maktpyramiden. Har aldrig hänt tidigare (läs Nixon) så varför skulle det hända nu?
Det hade kunnat hända Nixon om inte Ford benådat honom det första han gjorde efter övertagandet.
Medlem
Jaha Trump förlorade. Kommer allt återgå till det vanliga i USA nu med ny president? Dvs mindre konflikt och mer ryggkliande mellan de två liknande partier som det handlar om samt mer konsensus om hur staten agerats osv?
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Varför? Om jag inte minns fel så har de väl röstat nej till att bli det.
Det hittar jag inget om. Vv berätta mer, helst med länk.
2020-11-07, 14:37
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Efter det som hänt har jag svårt att tro att det Republikanska partiet någonsin kommer att tillåta någon Trump att ställa upp för dem.

Ett Trumpparti är absolut möjligt och då är USA tillbaks till det flerpartisystem de hade för länge sedan.

Edit
Jag tror i alla fall att det varit flera partier för länge sedan.

Håller med om att det Republikanska partiet sannolikt inte vill se en Trump som ställer upp i deras namn igen. Men vad jag kan förstå kan de inte hindra att någon ställer upp i deras Primärval, precis som de inte kunde hindra att Trump ställde upp senast, mot mångas vilja hos Republikanerna.

Om det blir ett Trump-parti så kommer de ju att spela demokraterna rätt i händerna. Ett sådant Parti kommer ju inte att ta några röster från Demokraterna utan främst från den yttersta högerflanken hos Republikanerna.

Varpå endast de mer moderata Republikanerna blir kvar. Det "nya" Republikanska Partiet kommer då att tvingas åt vänster (i enlighet med vänster höger skalan inom Politiken, men naturligtvis inte vänster i realpolitiska termer) för att vinna nya röster.

Detta kommer omedelbart att säkra Presidentmakten till Demokraterna för överskådlig tid, och om även Trump-partiet kommer att ställa upp i Senats- och Representanthusval, så kommer det på sikt även att påverka valet till kongressen.

#evictionnotice2020
#byebyenevergain
2020-11-07, 14:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TreponemaPallidum
Om detta stämmer och trenden håller i sig, blir det väl omräkning bara i Georgia? Visst, Arizona kanske kan svänga men det är knappast troligt med så mycket.
Ja om man utgår från de här siffrorna verkar bara vara Georgia som skulle vara aktuellt för omräkning. Vi får se hur det utvecklar sig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in