Citat:
Ursprungligen postat av
Blot-Sven
Jepp. Trump kan de inte återanvända, så om han kandiderar igen gör han det antagligen med ett eget parti i ryggen. Med begränsad framgång, tippar jag.
Väljarna får man som sagt vara försiktig med så att man inte alienerar dem. Att kasta skit på Trump i efterhand kan ju tolkas som att man dumförklarar alla de människor som stött Trump i vått och torrt för att de tror på honom.
Däremot kanske en palatskupp är att vänta och att man rensar ut personer ur leden som är för intimt förknippade med Trump.
Trump hade mycket riktigt behövt fyra år till på sig. Han har inte hunnit göra jättemycket än.
Trumpen själv har ju tidigare pratat om Ivanka som en ny Presidentkandidat. Nu för CNN också fram att Eric Trump kan ha ambitioner att ställa upp i ett Presidentval.
Det värsta som Trump kan göra mot det Republikanska partiet är att själv ställa upp och att i så fall göra det i eget parti. Jag delar ditt antagande att detta kan ske (förutsatt att inte Ivanka eller Eric ställer upp för Republikanerna).
Detta är ju vad många av de politiska ledare gjort som Trump försökt efterlikna, inklusive Putin, dvs. att skapa ett parti runt sig själv. Till skillnad från dig tror jag dock att han kan få en ganska stor andel av de Republikanska röster, kanske så mycket som upp till 20-25 %. Detta skulle skära de röda mitt i tu och kanske för alltid förändra verkligheten för det Republikanska Paritet.
#evictionnotice2020
#byebyeneveragain