2020-11-07, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Skadene eller merkene like over håndleddet på hendene, er nok ferske og nye da bildene ble tatt, og vil sannsynligvis ikke gi varige skader, iallfall ikke ytre synlige skader.

Skaden ved høyre øye ser også ny og fersk ut på hotellbildet, det ser ut som huden har revnet og blitt limt, og denne skaden har gitt et varig arr. Som er synlig på senere bilder tatt av Lisbeth.

Skadene kan skyldes vold. Jeg skjønner ikke at noen kan benekte det.

Ja det kan det. Det er rødt i øyekroken. Og har hun blitt behandlet for skader så står det dokumentert i journalen hennes. Hvis hun fra tid til annen kom ut blant folk med merker, så må jo folk ha undret seg. Og barna også.
Citera
2020-11-07, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Ja ser det nå. Det er et bredt merke rett over. Altså et "hardt" eller stivt bånd, noen cm bredt tvers over fordi det bukter og bøyer seg ikke over flaten/armen. Samme brede merke på andre hånden.

De merkene i øyekroken er ikke der på bilder av en ung AE. Hun er heller ikke så gammel når det synes. Men når en først begynner, så er hun rød under øyebrynet på andre siden, venstre side.

Jeg lette rundt etter bildet med 17.mai bildet og kom over ett i helfigur av dem Og så finner jeg det ikke igjen. Med fare for å terge opp nå så tar jeg det opp likevel. Hun var kledd i en lys grålig/blålig aktig farget bomullsbukse. En typisk hverdagsjeans. Ikke nystrøket. Den rakk henne til anklene. Ingen sokker, men grålige joggesko. Det var ingen bestesko for å si det slik. Kåpen hun hadde var slimsete og med en stor lomme utenpå som sagget. Se etter bildet. Tror det var fra en lokal avis. Ikke sikker. Han var i svart bukse, nypresset. Skarp press. Svarte nypussede sko og en frakk til knærne. Ikke umoderne i det hele tatt. Det var stor forskjell på de to.

Nei, jeg skal ikke dra forhastede konklusjoner. Men med tanke på at hun pruter på klær, så kunne det virke sånn.

Må nesten beklage at det kan synes som jeg har fordommer eller noe i mot klærne hennes. Nei, det er flere klesmerker som er sånn. For all del.
Citera
2020-11-07, 13:03
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Du vet like godt som meg at det er feil, og at jeg snakker om ALL bruk av AE’s telefon den dagen, etter samtalen med lønn.

Ser man nøye på disse hendelsene og tidspunktene, vil man se et bestemt mønster som var helt avgjørende for å skape alibi både for TH og barna uten å legge igjen digitale spor. Ganske genialt hvis man ser bort fra TH’s 70 år gamle hjerne.

Ettersom «tampen brenner» med denne hypotesen og det er begått åpenbare tabber gjennom dagen, vil du ikke ta i den med ildtang en gang, noe som sier meg en del om intensjonen.

Det var faktisk du, enten du vil eller ei, som fikk brikkene til å falle på plass i teorien da du maste om å få meg til å forklare motstriden mellom sms 0910 og TH’s forklaring.

GG tullet vet du selv ikke henger på greip.
At du til slutt kom frem til at TH forklarte feil kode-språk i avhør viser hvordan du tenkte.

Først trodde du de åtte anropene var kode-meldinger... fordi kode-meldinger ble benyttet i Cappelen-Jensen-saken?

Når du etterhvert ble konfrontert med innholdet i telefonsamtalene / SMS som AEH gjorde på forsvinningen opp mot din hypotese måtte du slå inn brikkene med hammer = et lite logisk svar (et svar du ikke ville fått rett på i en matteprøve)
Citera
2020-11-07, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Ja det kan det. Det er rødt i øyekroken. Og har hun blitt behandlet for skader så står det dokumentert i journalen hennes. Hvis hun fra tid til annen kom ut blant folk med merker, så må jo folk ha undret seg. Og barna også.

Øyeskaden må være dokumentert i helsevesenet.

Med mindre skaden skjedde i utlandet, mens de bodde på hotell, og ble behandlet av lokalt helsevesen, og grodde før de reiste hjem.

Politiet vet om AEH har fått behandling i helsevesenet for skader som skyldes vold, eller kan skyldes vold. Skader som kan ha blitt forklart med diverse "ulykker".

Politiet vet også om, og når, det har forekommet anrop fra Lisbeth til politi, eventuelt andre nødetater. Nødanrop blir både tatt opp, registrert og lagret.
Citera
2020-11-07, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Skadene eller merkene like over håndleddet på hendene, er nok ferske og nye da bildene ble tatt, og vil sannsynligvis ikke gi varige skader, iallfall ikke ytre synlige skader.

Skaden ved høyre øye ser også ny og fersk ut på hotellbildet, det ser ut som huden har revnet og blitt limt, og denne skaden har gitt et varig arr. Som er synlig på senere bilder tatt av Lisbeth.

Skadene kan skyldes vold. Jeg skjønner ikke at noen kan benekte det.

Skadene kan skyldes vold, men da burde man isåfall hatt et sterkt grunnlag for å skrive det. Selv har jeg hatt noen "skader" på meg gjennom tiden som folk har spurt om jeg hadde vært i slåsskamp, noe jeg aldri har vært i. En av skadene har skyldes uhell etter noen glass for mye vin.
Citera
2020-11-07, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bend123
Skadene kan skyldes vold, men da burde man isåfall hatt et sterkt grunnlag for å skrive det. Selv har jeg hatt noen "skader" på meg gjennom tiden som folk har spurt om jeg hadde vært i slåsskamp, noe jeg aldri har vært i. En av skadene har skyldes uhell etter noen glass for mye vin.

Grunnlaget ligger i ektepaktene. Økonomisk undertrykking så grov at det faller inn under definisjonen på "Vold i nære relasjoner".

Som jeg sa, politiet kan ha tilleggsopplysninger, feks skader behandlet i helsevesenet, nødanrop, og lignende.

I tillegg kommer forskjellig informasjon fra enkelte nick her på forumet, som hevder å ha opplysninger fra folk som kjente Lisbeth personlig.

Eks-svogerens forklaring til politiet.

Fotografiene av Lisbeth med synlige skader i ansiktet og på hendene.

Tilsammen gjør alt dette at det må være lov å si at skadene kan skyldes fysisk vold fra ektemannen. Kanskje mest sannsynlig skyldes fysisk vold fra ektemannen.
Citera
2020-11-07, 13:48
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
At du til slutt kom frem til at TH forklarte feil kode-språk i avhør viser hvordan du tenkte.

Først trodde du de åtte anropene var kode-meldinger... fordi kode-meldinger ble benyttet i Cappelen-Jensen-saken?

Når du etterhvert ble konfrontert med innholdet i telefonsamtalene / SMS som AEH gjorde på forsvinningen opp mot din hypotese måtte du slå inn brikkene med hammer = et lite logisk svar (et svar du ikke ville fått rett på i en matteprøve)
Nei, det er ikke å tilpasse brikker når en finner logiske forklaringer på det ulogiske.

Det var aldri planlagt noen hyttetur, planene var nøye rigget for at det skulle virke som en helt vanlig onsdag i S4.

Tilnærmer man seg oppringningene matematisk vil man se et mønster som går igjen hele dagen.

Dette mønsteret er egnet til å nagle TH og minst to av barna til forsvinningen av deres kjære Anne-Elisabeth.

Tar man med ektepakt, undertrykking, skilsmisse og negativt kallenavn, i tillegg til intervjuet på Nrk, begynner man å nærme seg et godt bilde av mysteriet.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-11-07 kl. 13:56.
Citera
2020-11-07, 14:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Så din hypotese går ut på at TH hoppet ut av vinduet rett etter at han ankom Futurum?
Hvordan passer det med at politiet mener de har kontroll på TH's første tid på jobb?
Her presser du to puslespillbrikker sammen. De overlapper hverandre.
Hagen-saken og Jemtland saken er ikke veldig like. I Jemtland saken fant de liket kort tid etter, og ektemann hadde ikke alibi. Det var mest sannsynlig et affektdrap på kvelden.
I Hagen-saken har ektemann alibi, og hendelsen har skjedd på morgenen etter at han dro på jobb. Ingen lik funnet, det ble lagt igjen trusselbrev, osv..

Det hjeper ikke om du sier at Jemtland-saken er ulik. Anne ventet mest sannsynlig til hun var 67 for å kunne ha penger til å flytte. Samme som Janne, hun hadde noen titalls tusen for å kunne dra av sted.
Inntil hun hadde alle pengene som skulle til, så måtte hun holde ut med tyrannen.
Du kan si at TH har alibi hvis du vil, men det betyr ikke at han er uskyldig. Han er like mye skyldig om han dreper henne selv, eller om han hyrer inn noen.
Det hjelper lite med et kamera som filmer bilen på den ene siden av huset, hvis du kan hoppe ut av et vindu på den andre siden av huset.
Citera
2020-11-07, 14:08
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Nei, det er ikke å tilpasse brikker når en finner logiske forklaringer på det ulogiske.

Det var aldri planlagt noen hyttetur, planene var nøye rigget for at det skulle virke som en helt vanlig onsdag i S4.

Tilnærmer man seg oppringningene matematisk vil man se et mønster som går igjen hele dagen.

Dette mønsteret er egnet til å nagle TH og minst to av barna til forsvinningen av deres kjære Anne-Elisabeth.

Tar man med ektepakt, undertrykking, skilsmisse og negativt kallenavn, i tillegg til intervjuet på Nrk, begynner man å nærme seg et godt bilde av mysteriet.
Så nå mener du at det aldri var planlagt noe hyttetur.. men
-TH forklarte i avhør at han skulle ringe AEH etter ca 1 time for å avklare detaljer angående hyttetur
-AEH sendte SMS om at hytteturen var avlyst og at hun kunne sitte barnevakt
=
TH's forklaring ble mistenkelig

Prøver du å trylle bort disse brikkene nå fordi de ikke passer inn i hypotesen?
Citera
2020-11-07, 14:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Her er den omtalte skaden. Man kan høyreklikke og lagre bildet, for deretter å åpne bildet i et fotoprogram.
Gå også fint å forstørre bildet i nettleseren. (Gooogle chrome, Firefox, Safari, Microsoft edge etc.)

https://imgur.com/a/Gp1M1AI

Det er en slagskade.
Når man ser på de tidligere historiene om TH og AE, så er det lett forstå at dette skyldes vold fra TH.
Det kommer en dag da masse historier kommer ut her om alt TH har gjordt mot AE og folk rundt seg.
Citera
2020-11-07, 14:32
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Det hjeper ikke om du sier at Jemtland-saken er ulik. Anne ventet mest sannsynlig til hun var 67 for å kunne ha penger til å flytte. Samme som Janne, hun hadde noen titalls tusen for å kunne dra av sted.
Inntil hun hadde alle pengene som skulle til, så måtte hun holde ut med tyrannen.
Du kan si at TH har alibi hvis du vil, men det betyr ikke at han er uskyldig. Han er like mye skyldig om han dreper henne selv, eller om han hyrer inn noen.
Det hjelper lite med et kamera som filmer bilen på den ene siden av huset, hvis du kan hoppe ut av et vindu på den andre siden av huset.
Her jukser du med brikken
"Politiet har kontroll på TH's første tid på jobb"

Er det i det hele tatt mulig å hyre inn noen i Norge for å drepe sin kone?

Det har gått over to år siden forsvinningen. Ingen oppklaring, ingen lik funnet, TH har alibi, osv. Hadde det vært en enkel forklaring på denne gåten hadde saken vært oppklart for lenge siden. (Slik som Jemtland-saken)
Citera
2020-11-07, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Till Moschata

Det är den här bilden.

Länk
https://www.dagbladet.no/nyheter/tom-hagen-utlover-dusor/72571689
Har TH fått sig en rak höger? Hans näsa är helt blå på hos vänstra sida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in