2020-11-07, 13:32
Medlem
skymmers avatar
Så ingen har några klara bevis att länka alltså?
2020-11-07, 13:33
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Den här kvinnan har tänkt att hennes vårdoffer hatar Trump lika mycket som hon gör. Att dom inte lyckas pricka rätt på en röstsedel ska inte få förstöra ett val, speciellt ett val där den ena kandidaten är en diktator.

Kvinnan riskerar 10 år på kåken.
10 år för 134 punkter valfusk låter väldigt lite. Mig veterligen är straffet för valfusk mellan 1-10 år, böter eller en kombination därav. I värsta fall (vilket såklart är osannolikt) bör hon kunna få 134x10 år.
2020-11-07, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WheelofFortune
Exakt. Det hela ligger på ett spektrum. I den värsta änden finns hysteriska konspirationsteoretiker som påstår att det är jätteödlor som styr valet. I den andra änden finns det SVT som påstår att "valfusk inte sker alls". Bägge uppvisar en total avsaknad av kritiskt tänkande.

Mitt emellan har man saker som man kan se själv, med egna ögon. Ett fall av påstått valfusk är inte konstigt, men nu är vi uppe i tusentals om inte tiotusentals sjuka händelser som det inte finns någon lämplig förklaring för. Dessutom har en person åtalats som på sannolika skäl gjort sig skyldig till just exakt ett av dessa brott som "konspirationsteorierna" talade om.

Att då påstå att de som vill ha en extra rättslig kontroll av valet är "sjuka foliehattar" tyder bara på någon mental störning, kultindoktrination eller låg IQ. Kanske samtliga i kombination.

Jag tycker också att det vore bra med en extra rättslig kontroll, och det säger jag som är neutral och inte är ett jättestort fan av Trump (även om jag tycker att han har gjort bra saker politiskt). Vid minsta antydan till valfusk så ska det utredas. Amerikanska staten är skyldig sina medborgare att göra det.

Om man gillar demokrati så ser jag inte problemet med en extra rättslig kontroll. Detta kommer inte låta bra, men jag hoppas nästan att det har förekommit ett omfattande valfusk och att det uppdagas. Det amerikanska valsystemet känns väldigt sårbart och i behov av förändring. Ett omfattande valfusk hade kunnat förändra systemet till att bli mer säkert. Det i sin tur skulle kunna påverka andra länder att förbättra sina valsystem. På sikt skulle ett omfattande valfusk kunna stärka demokratin. Som sagt, jag är medveten om att det inte låter bra, men jag är trött på att se videos när valarbetare förstör valsedlar och genomför annat valfusk (oavsett om det är för Trump eller Biden). Sen ska man sitta och låtsas som ingenting har hänt.
2020-11-07, 13:38
Medlem
HipToBeSquares avatar
Bidens uttalande "biggest election fraud in history" var ingen freudian slip utan det var medvetet. Han korregerade sig inte efteråt heller. Syftet var att lägga ut brödsmulor för befolkningen, dvs planerat öppet valfusk. I stort sett har alla tjatat om det före valet för att programmera folket. Varför vill de göra det? Det är för att få befolkningen att gå med på att ändra på valsystemet och säkert smyga in andra saker också.
2020-11-07, 13:38
Medlem
skymmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skymmer
Så ingen har några klara bevis att länka alltså?
Nå? Någon?
2020-11-07, 13:42
Medlem
tinybitss avatar
Citat:
Nå? Någon?
WheelsofFortune svarade dig med ett citat med info.

Sen har du bla här från michigan

Total (probably) deceased voters returning MI absentee ballots in 11/3/20 election: 11305
Total confirmed deceased (per Social Security Death Index): 9948
https://controlc.com/c17e91ba

Finns massor.
2020-11-07, 13:44
Medlem
WheelofFortunes avatar
Citat:
Nå? Någon?
Jag har redan länkat.
2020-11-07, 13:44
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
En kvinna som filmar sig själv och pratar om hur stor byggnaden är bla bla bla..

Var det något speciellt man skulle få ut av den? Måste missat något

Fick ju ut något av dig.

Men då ska du nog inte vara i den här tråden då alla "bevis" går att gnälla på om de stämmer eller inte. Så nu sätter vi på oss foliehatten och downar vidare.
2020-11-07, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stifmeister89
Jag tycker också att det vore bra med en extra rättslig kontroll, och det säger jag som är neutral och inte är ett jättestort fan av Trump (även om jag tycker att han har gjort bra saker politiskt). Vid minsta antydan till valfusk så ska det utredas. Amerikanska staten är skyldig sina medborgare att göra det.

Om man gillar demokrati så ser jag inte problemet med en extra rättslig kontroll. Detta kommer inte låta bra, men jag hoppas nästan att det har förekommit ett omfattande valfusk och att det uppdagas. Det amerikanska valsystemet känns väldigt sårbart och i behov av förändring. Ett omfattande valfusk hade kunnat förändra systemet till att bli mer säkert. Det i sin tur skulle kunna påverka andra länder att förbättra sina valsystem. På sikt skulle ett omfattande valfusk kunna stärka demokratin. Som sagt, jag är medveten om att det inte låter bra, men jag är trött på att se videos när valarbetare förstör valsedlar och genomför annat valfusk (oavsett om det är för Trump eller Biden). Sen ska man sitta och låtsas som ingenting har hänt.

Väldigt bra poäng. Jag håller med om att alla demokratier bör se över sina valsystem, främst för att jag tror vi lever i en tid då valresultat i allt större utsträckning kommer ifrågasättas, vilket kommer leda till instabilitet.

En tanke jag hade var att sätta upp kameror i alla vallokaler och tydligt filma hela processen live, både under själva valet men framför allt under rösträkningen. Sen typ att man inför kamerorna ska räkna upp varje valsedel tydligt så att det är lätt för alla att se vad resultatet blev.

Sedan är jag tveksam till om man ska tillåta poströstning. Det är klart att vissa kommer behöva poströsta, t.ex. folk som har svårt att röra sig. Men då måste man, säg, ha tydligt läkarintyg att få poströsta eller något i den stilen. Poströstning i stor skala ser jag som allt för osäkert och kommer undergräva förtroendet för valresultatet oavsett om fusk skett eller inte.
2020-11-07, 13:46
Medlem
AG Paxton: Limestone County social worker charged with 134 felony counts involving election fraud
https://www.youtube.com/watch?v=S8JK8ju7gUs

Katy woman receives uncounted ballots from Alabama
https://www.youtube.com/watch?v=UgAle29mDO0

SERIOUS GLITCH Swings 6,000 Votes To Biden In Michigan, Hand Recounted NEEDED NOW
https://www.youtube.com/watch?v=6Jp0pEU5fn8

Nu börjar det hända grejer...
2020-11-07, 13:49
Medlem
skymmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WheelofFortune
Jag har redan länkat.
Okej, tack
2020-11-07, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmGox
AG Paxton: Limestone County social worker charged with 134 felony counts involving election fraud
https://www.youtube.com/watch?v=S8JK8ju7gUs

Katy woman receives uncounted ballots from Alabama
https://www.youtube.com/watch?v=UgAle29mDO0

SERIOUS GLITCH Swings 6,000 Votes To Biden In Michigan, Hand Recounted NEEDED NOW
https://www.youtube.com/watch?v=6Jp0pEU5fn8

Nu börjar det hända grejer...

Gud alltså... Så för att post kommer fel så kan det endast betyda att tidernas röstfusk händer i USA.
Inte bara att US post är lika kass som postnord?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in