2020-11-07, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Jävlar vad sjukt att Twitter kan censurera den så. ”Det råder delade meningar” ja det har de väl alltid gjort i en demokrati och därför vi har yttrandefrihet?

Big tech oligarkerna gör allt för att dölja spår av fusk och korruption. Hmm undra varför, det är ett sånt mysterium..

Generellt bör vi här försöka undvika Twitter och Youtube-länkar. De censurerar friskt så stor risk att länken är död inom några minuter. OM Trump trots allt skulle ta hem det här skulle jag inte vilja sitta på Google eller Twitter-aktier.
2020-11-07, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pandemonium71
Den här tråden verkar mer handla om vad vissa "vill" tro på än fakta. Att vissa människor tror att den ultimata sanningen finns från främlingar på nätet och i de fallen inte behöver någon som helst mer fakta för att sprida det vidare som en sanning är så tragiskt.

Jag är fullt medveten att fox och cnn har sina agendor men har man inte gått in i någon form av psykos så bör man kunna avgöra vad som är propaganda och vad som inte är det. Ni som verkar tro att media tiger så kanske ni borde tänka ett varv till, det är inte deras jobb att spekulera och rapportera rykten som sanning.

Jag håller med dig till viss del. Folk är lite väl snabba att ta vissa saker som en sanning utan att granska källan. Men samtidigt finns det videos på när valarbetare förstör eller fifflar med röster. Det finns bevis på att det har kommit in röster från döda, födda på både 1800-talet och tidigt 1900-tal. Det går inte att förneka. Däremot kan vi inte veta i vilken omfattning det sker. Jag försöker se saker balanserat. Som det här med att valsedlarna är kodade. Dessa uppgifter kommer bl.a. från en snubbe som har påstått att CIA-agenter låg bakom 9/11. Det är varningsflagg för mig. Det finns inga starka bevis som pekar på att dessa valsedlar existerar. Det är bara ord och därför bör man vara mer misstänksam. Sen kanske det är sant. Men man kan fortfarande inte ta det för en sanning.

Sen har vi det med media. Bortsett från Fox så hatar amerikansk media Trump. CNN vill inget annat än att Trump ska bort. Det står helt klart på demokraternas sida. Sen tänker jag inte gå all out foliehatt och påpeka en massa som jag inte har belägg för.

Sen tror jag att media försöker vrida på sanningen när det gäller vissa saker, för att det ska passa in i den politiska inriktning som den har. Ta Aftonbladet t.ex., en oberoende socialdemokratisk tidning. Hur många gånger har man inte sett Anders Lindberg sitta och skönmåla flyktinginvandring, trots att vi vet vilka problem den innebär?

Det gäller att lägga sig någonstans i mitten, d.v.s var skeptisk mot saker som kommer från både etablerad media och från icke-journalister på sociala medier, men var samtidigt öppen för att det kan finnas obekväma sanningar hos båda. Det gäller bara att vara noggrann i att granska sanningshalten bakom påståendet.
2020-11-07, 13:13
Medlem
pandemonium71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
En dag kanske du också kommer till insikten att fler än 99% av jordens befolkning springer runt och tror en massa varje dag året om.

Resten ägnar sig åt beräkningar inom matematik, kemi och fysik.

Den insikten kom jag till för länge sedan. Det är skillnad dock i att tro sig veta för att du konsumerat veriferad fakta och så finns det blind tro.
2020-11-07, 13:15
Medlem
pandemonium71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stifmeister89
Jag håller med dig till viss del. Folk är lite väl snabba att ta vissa saker som en sanning utan att granska källan. Men samtidigt finns det videos på när valarbetare förstör eller fifflar med röster. Det finns bevis på att det har kommit in röster från döda, födda på både 1800-talet och tidigt 1900-tal. Det går inte att förneka. Däremot kan vi inte veta i vilken omfattning det sker. Jag försöker se saker balanserat. Som det här med att valsedlarna är kodade. Dessa uppgifter kommer bl.a. från en snubbe som har påstått att CIA-agenter låg bakom 9/11. Det är varningsflagg för mig. Det finns inga starka bevis som pekar på att dessa valsedlar existerar. Det är bara ord och därför bör man vara mer misstänksam. Sen kanske det är sant. Men man kan fortfarande inte ta det för en sanning.

Sen har vi det med media. Bortsett från Fox så hatar amerikansk media Trump. CNN vill inget annat än att Trump ska bort. Det står helt klart på demokraternas sida. Sen tänker jag inte gå all out foliehatt och påpeka en massa som jag inte har belägg för.

Sen tror jag att media försöker vrida på sanningen när det gäller vissa saker, för att det ska passa in i den politiska inriktning som den har. Ta Aftonbladet t.ex., en oberoende socialdemokratisk tidning. Hur många gånger har man inte sett Anders Lindberg sitta och skönmåla flyktinginvandring, trots att vi vet vilka problem den innebär?

Det gäller att lägga sig någonstans i mitten, d.v.s var skeptisk mot saker som kommer från både etablerad media och från icke-journalister på sociala medier, men var samtidigt öppen för att det kan finnas obekväma sanningar hos båda. Det gäller bara att vara noggrann i att granska sanningshalten bakom påståendet.

Jag håller med i precis allt du skrev och delar din syn till 100%. Det händer ju inte varje dag. Tack för det.
2020-11-07, 13:18
Medlem
skymmers avatar
Länka/skriv klara bevis på valfusk.
2020-11-07, 13:18
Medlem
WheelofFortunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stifmeister89

Exakt. Det hela ligger på ett spektrum. I den värsta änden finns hysteriska konspirationsteoretiker som påstår att det är jätteödlor som styr valet. I den andra änden finns det SVT som påstår att "valfusk inte sker alls". Bägge uppvisar en total avsaknad av kritiskt tänkande.

Mitt emellan har man saker som man kan se själv, med egna ögon. Ett fall av påstått valfusk är inte konstigt, men nu är vi uppe i tusentals om inte tiotusentals sjuka händelser som det inte finns någon lämplig förklaring för. Dessutom har en person åtalats som på sannolika skäl gjort sig skyldig till just exakt ett av dessa brott som "konspirationsteorierna" talade om.

Att då påstå att de som vill ha en objektiv kontroll av valet är "sjuka foliehattar" tyder bara på någon mental störning, kultindoktrination eller låg IQ. Kanske samtliga i kombination.
Senast redigerad av WheelofFortune 2020-11-07 kl. 13:23.
2020-11-07, 13:19
Medlem
WheelofFortunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skymmer
Länka/skriv klara bevis på valfusk.
Här

Citat:
Ursprungligen postat av WheelofFortune
Nu börjar arresterna:

AG Paxton: Limestone County social worker charged with 134 felony counts involving election fraud
https://www.youtube.com/watch?v=S8JK8ju7gUs&feature=emb_title
2020-11-07, 13:21
Medlem
skymmers avatar
Var?
2020-11-07, 13:21
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
Generellt bör vi här försöka undvika Twitter och Youtube-länkar. De censurerar friskt så stor risk att länken är död inom några minuter. OM Trump trots allt skulle ta hem det här skulle jag inte vilja sitta på Google eller Twitter-aktier.

Vilket troligtvis är en av anledningarna varför de gör allt för att få bort honom. De är rädda att förlora de skyddet och makten man har fått.

Troligtvis kommer dessa klassas som public utilities i framtiden och då förlorar både twitter och Google sin makt att nyttja algoritmer till sin fördel.
2020-11-07, 13:26
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WheelofFortune
Nu börjar arresterna:

AG Paxton: Limestone County social worker charged with 134 felony counts involving election fraud
https://www.youtube.com/watch?v=S8JK8ju7gUs&feature=emb_title

Den här kvinnan har tänkt att hennes vårdoffer hatar Trump lika mycket som hon gör. Att dom inte lyckas pricka rätt på en röstsedel ska inte få förstöra ett val, speciellt ett val där den ena kandidaten är en diktator.

Kvinnan riskerar 10 år på kåken.
Jag undrar om hon någonsin kommer bli fri sin TDS?

Egentligen en sorglig historia, men jag kan inte sluta le.

We got this. 👌
2020-11-07, 13:27
Medlem
Haddock93s avatar
https://mobile.twitter.com/atensnut

Citat:
Now we know why Biden never campaigned. He knew he didn’t have to.

Ligger något i detta, inget bevis i sig men misstänktsamt. Biden har ju varit i sin källare sen valkampanjen börjat.
2020-11-07, 13:28
Medlem
Dom mesta konkreta bevisen för att valfusk kan ha förekommit är väl helt enkelt förekomsten av för många osannolika samanträffanden.

När man postar påståenden om hur fusket gått till behöver man bevisbörda hur det gått till rent tekniskt och det är lätt att avfärda med termer som att det är fake propaganda osv.

Så låt oss kolla på den stora bilden istället.

Biden gör 2 av valhistoriens största upphämtningar för att lägga sig straxt över Trump i två stater när 12 stater återstår och han ligger under med marginal i 10 av dom.

2 av vändningarna sker i stater som varit demokratiska en gång var dom senaste 50 åren. Detta under en tid då polariseringen är kanske större än någon gång i efterkrigstiden.

I ett läge då 56% av amerikanerna säger att dom upplevt att dom fått det bättre sista 4 åren vilket är otroligt bra siffror historiskt sett för en sittande president.

President Trump får ca 6 miljoner röster mer än vid föregånede väl och Demokraterna tappar i princip i alla urban areas i runt om i hela U.S utom i staterna Mi Wi Pe Oregon.

Av någon anledning fryser man räkningen vid Trumps stora ledning och därefter så går Biden som en tsunami i dom kvarvarande swing staterna. Bortförklaringar vid 138 000 noll i röstningen i en swing stat är en icke förklaring.

Trump får den högsta andel svarta röster en republikan fått utom i dom berörda swing staterna där Biden på sina håll får 20% mer svarta röster än själva Obama.

När man applicerar dom verktyg som man inom kriminal och skatteverk använder för att upptäcka organiserad kriminalitet och skattefusk som visar på hur fabricerade siffror i ett tals första sifra slår annorlunda när dom är manipulerade mot första siffran i icke manipulerade tal följer en annan %sats.
I detta fall Trumps grafer ett normalt mönster medans Bidens grafer ser ut som att man uppmätt en jordbävning i dessa swing States.

En av Förklaringaringarna är att poströsterna blev räknade sist och gick till princip bara Bilden Detta förklara man det med att Biden uppmanat till poströstning.

Samtidigt i andra stater som var färdigräknat så svängde det inte i närheten så mkt när poströster räknades oavsett om dom räknades sist eller i annat skede av rösträkning nte ens i klasiska demokratiska stater. Inte heller hämtades Trump lite större ledningar in med mer en ngn eller några % enhet i andra stater som var färdigräknade runt om dessa swing States när man räkna poströster sist.

Standard avvikelser på 5.5 påvisade under rösträkning uppmätt till Bidens fördel i en av dessa stater.

Listan kan byggas ut mera . Detta är inget påstående om fusk rent tekniskt utan mer en sammanfattning av mönster som är abnormala och i iögonfallande.
Senast redigerad av Largeone 2020-11-07 kl. 13:31.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in