2020-11-07, 12:45
Medlem
pandemonium71s avatar
Den här tråden verkar mer handla om vad vissa "vill" tro på än fakta. Att vissa människor tror att den ultimata sanningen finns från främlingar på nätet och i de fallen inte behöver någon som helst mer fakta för att sprida det vidare som en sanning är så tragiskt.

Jag är fullt medveten att fox och cnn har sina agendor men har man inte gått in i någon form av psykos så bör man kunna avgöra vad som är propaganda och vad som inte är det. Ni som verkar tro att media tiger så kanske ni borde tänka ett varv till, det är inte deras jobb att spekulera och rapportera rykten som sanning.
2020-11-07, 12:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pekingludret
En sån video kan vem som helst göra. Det där är inget jävla bevis. Trött på korkade idioter som du.

Att bli kallad för "korkad idiot" av en person som du är att betrakta som en komplimang. Nästa gång kan du se hela videon innan du kommenterar, så du klarar av att hålla det sakligt ditt lilla troll.
2020-11-07, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WheelofFortune
Bevisbördan ligger initiellt för sidan som tror att fusk förekommit. Därefter kommer bevisbördan ligga på den andra sidan att bevisa att bevisen varit felaktiga.

Det har varken du eller andra i tråden klarat av att göra. Det har heller inte medier lyckats att göra på ett övertygande sätt.

Istället är argumentationerna ad hominem, diverse appeals till authority och argumentationsfel. Folk tittar inte på förstahandskällor, utan tyr sig till etablerade auktoriteter som knappast kommer med övertygande resonemang. Kanske för folk som inte är insatta, men knappast för folk som vet hur saker fungerar.

Det har nu skett arrester av folk som är anklagade för electoral fraud. Så nu vill jag gärna att ni bemöter detta. Istället för att komma in och säga att allt "automatiskt" är fel, bara för att ni "känner" att det är fel.

Att folk som försökt valfuska arresteras tycker jag snarast tyder på att kontrollfunktionerna fungerar och att valets legitimitet stärks.
2020-11-07, 12:47
Medlem
WheelofFortunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pandemonium71
Den här tråden verkar mer handla om vad vissa "vill" tro på än fakta. Att vissa människor tror att den ultimata sanningen finns från främlingar på nätet och i de fallen inte behöver någon som helst mer fakta för att sprida det vidare som en sanning är så tragiskt.

Jag är fullt medveten att fox och cnn har sina agendor men har man inte gått in i någon form av psykos så bör man kunna avgöra vad som är propaganda och vad som inte är det. Ni som verkar tro att media tiger så kanske ni borde tänka ett varv till, det är inte deras jobb att spekulera och rapportera rykten som sanning.

Du är en av sådana. I sådana fall, säg mig, varför spenderade medier i sådana fall 4 år på att spekulera kring "russiagate" som visade sig vara totala fabulationer utan någon som helst grund?
2020-11-07, 12:49
Medlem
tinybitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Och där har du svaret om valfusk i Arizona.

Om du orkar spendera 5min på en video om Arizonas poströster går till, så förstår du varför det är så svårt.
https://www.youtube.com/watch?v=_JLyMZfZijY
Inget internet, glasrutor med kameror så alla kan se vad som sker osv...osv.
Nej, du har fortfarande tagit siffrorna direkt ur röven.
2020-11-07, 12:50
Medlem
WheelofFortunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cig35
Att folk som försökt valfuska arresteras tycker jag snarast tyder på att kontrollfunktionerna fungerar och att valets legitimitet stärks.

Exakt, det är bara början på arresterna. Detta var den första men det kommer många, många fler. Denna arresten är också relaterad till tidigare "rykten" som florerade om att folk utförde valfusk precis som denna kvinnan gjorde. Det visade sig att det fanns substans i ryktet.

Medierna hade fel, ni hade fel. Det fanns minst ett fall av utbrett valfusk. Ni sa att det inte skulle finnas något och att allt bara var konspirationsteorier.

Nu ser vi i varje fall att ett av era påståenden i varje fall redan kan dementeras som falskt. Nu väntar vi på utredningar vid fler av fallen.

Jag misstänker dock att detta bara är början. Förmodligen kommer ni sitta och tvingas äta upp påstående efter påstående, fram till att det hela bevisas vara exakt såsom de flesta sagt. Precis som ni fick göra med Epstein.
Senast redigerad av WheelofFortune 2020-11-07 kl. 12:52.
2020-11-07, 12:53
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tinybits
Nej, du har fortfarande tagit siffrorna direkt ur röven.
Lycka till och bevisa att det är mer valfusk.
Och du fått varför de är såpass effektiva på poströsterna mot röstfusk.

Och de tar några dubbelväljare.
Medlem
tinybitss avatar
Citat:
Jag misstänker dock att detta bara är början. Förmodligen kommer ni sitta och tvingas äta upp påstående efter påstående, fram till att det hela bevisas vara exakt såsom de flesta sagt. Precis som ni fick göra med Epstein.
Att påstå att arresterna (som han svarade) bevisar legitimitet är ett cirkulärt resonemang. Ska bli väldigt intressant..
Medlem
pandemonium71s avatar
Citat:
Du är en av sådana. I sådana fall, säg mig, varför spenderade medier i sådana fall 4 år på att spekulera kring "russiagate" som visade sig vara totala fabulationer utan någon som helst grund?

Men du, jag fattar att du VILL skapa ett alternativt universum för din sanning men det stämmer inte.
Än så länge har har åtta personer associerade med Trumps kampanj/administration åtalats för sina relationer med ryssland. När du pratar om fabulationer så är det du som inte vill att det ska vara så.

Det är dags att stoppa tillbaka alla faktahatare i lådan...
2020-11-07, 12:54
Medlem
tinybitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Lycka till och bevisa att det är mer valfusk.
Och du fått varför de är såpass effektiva på poströsterna mot röstfusk.

Och de tar några dubbelväljare.
Du vägrar verkligen medge att du inte hade någon källa för påståendet om en på miljonen
2020-11-07, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pandemonium71

En dag kanske du också kommer till insikten att fler än 99% av jordens befolkning springer runt och tror en massa varje dag året om.

Resten ägnar sig åt beräkningar inom matematik, kemi och fysik (när de inte tror, vill säga).
Senast redigerad av P-o-beln 2020-11-07 kl. 13:11.
2020-11-07, 12:58
Medlem
WheelofFortunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tinybits
Att påstå att arresterna (som han svarade) bevisar legitimitet är ett cirkulärt resonemang. Ska bli väldigt intressant..

De ser källkritik på ett väldigt sjukligt sätt. De litar inte på primärkällor, utan endast på tredjehanskällor med politiska agendor, exempelvis CNN, BBC, SVT eller officiella politiker för DNC. Allt annat är "falsk" information. Om inte SVT rapporterat om det så är det inte "sant" och inte "trovärdigt".

Helt sjukt. Analyser av rå-data och tusentals vittnesuppgifter väger tyngre än agendasättande journalistik gör. Detta visar bara dock hur hjärntvättade de är. Inför en domstol framställs ju bevis i form av vittnesuppgifter, rådata, videor, fysisk bevisföring, etc. Ingen tar "CNN-artiklar" som bevis framför en domstol på allvar.

Men här sitter man och "diskuterar" med folk som anser att Benford-testet (att jämföra rösterna med naturliga matematiska distributioner) är mindre trovärdigt än SVT
Senast redigerad av WheelofFortune 2020-11-07 kl. 13:03.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in