Citat:
Ursprungligen postat av
virvelbagg
Kanske borde ni skriva en utförlig beskrivning vad ni menar/omforma reglerna så att de blir lättbegripliga?
Alternativ Låt diskussionen vara fri!!
Nej, det är ju precis det som är vitsen med "Yttrandefrihet på riktigt". Vi vill göra det så lätt som möjligt för så många som möjligt att föra fram så många åsikter som möjligt. Det är verkligen inte samma sak som att "låta diskussionen vara fri". Låter man "diskussionen vara fri" är det t.ex. synnerligen enkelt för folk att sabotera viken diskussion som helst. Kolla valfri tråd när forumet startades, där det kunde spammas inlägg av typen
Citat:
Bajs, bajs, bajs, Bajs, bajs, bajs, Bajs, bajs, bajs, Bajs, bajs, bajs, Bajs, bajs, bajs, Bajs, bajs, bajs, Bajs, bajs, bajs, Bajs, bajs, bajs, Bajs, bajs, bajs, Bajs, bajs, bajs, Bajs, bajs, bajs, Bajs, bajs, bajs, Bajs, bajs, bajs, Bajs, bajs, bajs, Bajs, bajs, bajs, Bajs, bajs, bajs, Bajs, bajs, bajs, Bajs, bajs, bajs, Bajs, bajs, bajs,
, för att nån tyckte det var kul. De stackars satar som ville diskutera ämnet för tråden tröttnade snabbt.
Maximal yttrandefrihet är inte samma sak som total yttrandefrihet.
Detta är dock ot i denna tråd så ta den diskussionen i någon av de befintliga trådarna här i meta-Flashback.
Citat:
Ursprungligen postat av
virvelbagg
(Hoppas jag inte får en varning nu för att jag klippte i ditt inlägg, för även mitt handlande här bryter väl mot reglerna och betyder att jag bör få en varning?)
Nej att korta ner inlägg i citat är helt ok. Vanligtvis är det kutym att markera urklippet med ...(tre punkter) i början och slutet av den del man behåller.
Din slutkläm är däremot en typisk sån sak som r ett regelbrott (0.06), och lite av ett rött skynke för moderatorer. Så vill du undvika varningar är det smart att avhålla dig får ndessa kommentarer i diskussionstrådar.
Men som sagt detta är ot i denna tråden så släpp det och återgår till ämnet.