Men du för det resonemanget, genom att medvetet tolka min teori på ett felaktigt sätt.
Det kan finnas olika anledningar till varför en person hoppar ur en forumtråd.
Det blir dock uppenbart varför när helt plötsligt en stor del av gruppen lämnar i samband med att narrativet i tråden går ifrån att Trump vinner valet, till att Biden vinner valet.
Så ja, jag kan inte se några andra rimliga alternativ till det plötsliga avhoppet än att narrativet ändras och att det därigenom blir svårt att försvara sin världsbild.
Men du kanske har någon rimligare förklaring till denna vridning från Trumpsupporters till Bidensupporters, som du ju själv anser har skett?
Det att hoppa in i en tråd efterhand är inte samma sak som att skapa en tråd, och sedan hoppa ur den när det väl börjar brännas.
Därav allergorin jag gjorde med att gå walk over på motståndarsidans hemmaplan under en fotbollsmatch.
Ifall du klarar av att finna en tråd på Flashback där en grupp vänstermänniskor skriver unisont om en delad uppfattning, men sedan väljer att droppa av eftersom det uppstår en diskussion med meningsmotståndare (högermedlemmar) så är det beviset på att också vänstern på Flashback är snöflingor.
Det är ett fullt möjligt resonemang, jag tillhör en av dem som tycker om att ta debatten. Men jag kan inte svara för de andra.
Delvis korrekt. Resonemanget jag för är att många från högern (Trumpanhängare) i den här tråden har varit snöflingor som lämnat arenan när det bränt till.
Mitt resonemang gör dock inte gällande att snöflingorna endast går att finna bland högern, vilket du felaktigt påstår.
Rent konkret så existerar det ju ingen konfliktrisk ifall du yttrar sådana saker i ett forum där majoriteten delar dina åsikter, eller hur?
Som sagt, det är skillnad mot att gå ifrån en debatt som man själv skapat, och att helt frånvara från en.
När det gäller att vara frånvarandra från en diskussion så är det, som du säger, inte möjligt att veta vad som gör att man inte deltar i den.
Man kan alltså inte hävda att vänstermänniskor är snöflingor enbart eftersom de uteblir ifrån en diskussion, då det kan finnas fullt rimliga alternativa förklaringar för detta.
Det är dock en helt annan sak att först skapa en diskussion och sedan gå ur den när man blir tvungen att börja försvara sin världsbild, som Trumpsupportrarna gjorde i den här tråden.
Jag kan skriva det igen om du vill: många högermänniskor på Flashback verkar vara snöflingor eftersom de ofta lämnar en debatt när det går upp att deras förutfattade meningar eller världsbild visar sig vara en annan (exempelvis när en våldsman visar sig vara en vit, som i fallet med den stulna ambulansen i Oslo:
(FB) Oslo: Flera påkörda av stulen ambulans (2019-10-22))
Och ja, Biden är en högermänniska enligt svenska mått, men inte enligt amerikanska. Man kan välja att tolka honom olika beroende på vilka referensmått man har.
Men det hoppades jag att du skulle förstå...