2020-11-07, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Jag gav dig en lista för några inlägg sedan med ett axplock av Trumpsupportrar som lämnat tråden efter att de insett att Trump kommer förlora valet. Dessa är vad jag kallar snöflingor, eller MAGA-flingor.
Sedan finns det såklart Trumpsupportrar kvar i denna tråd, det är uppenbart. Men många har alltså försvunnit.
Epitetet "damned if you do, damned if you dont" gäller alltså enbart för de som var kaxiga och tuffa under valnatten, men som sedan lämnade tråden som råttor på ett sjunket skepp.
Jag skrev till många av dem och deras religösa övertygelse om en Trumpseger, men fick aldrig något svar tillbaks, och det är lite märkligt med tanke på att de timmar innan översköljde tråden med inlägg om att de skulle krossa Biden och alla korrupta demokrater.

Det är du som för ett resonemang här om vänstern som snöflingor eller inte, jag gör det inte.
Jag har som sagt tidigare ingen teori om varför vänstern inte verkar lika ofta på Flashback, jag bara konstaterar att den inte gör det i samma utsträckning som högern.
Vad jag dock konstaterar är att högern i denna tråd är snöflingor, eftersom många lämnat tråden när det uppstått en diskussion där de befunnit sig i underläge (ie. när Trump ser ut att ha förlorat valet) Detta är konflikträdsla=snöflinga
Jag själv tycker om att gå in i högerdominanta debatter och ifrågasätta de teorier som där presenteras, exempelvis terrordåd som senare visar sig ha utförst av de som enligt narrativet inte kan begå sådana brott: (FB) Oslo: Flera påkörda av stulen ambulans (2019-10-22)
Men aldrig har jag sett mina meningsmotståndare lämna tråden så snabbt som denna, det är därför jag skrev mitt inlägg här från början.

Det var knappast någon diskussion från början, inte mellan meningsmotståndare iallafall, eftersom det knappt fanns någon som skrev för Biden. Lite skillnad där.
Och på grund av dess starka dominans så skapade Trumpsupportrarna den rådande miljön i tråden, så det att hävda att diskussionen var för låg när de själva var med och skapade den från början, är bara löjeväckande.

Det kan stämma. Men det är som sagt din teori.
Jag tycker dock om att befinna mig i en utsatt position och diskutera i trådar där narrativet är enkelriktat.

Men diskussionen från början handlar alltså om att Trumpsupportrarna är snöflingor, vilket är det enda jag hävdat.
Stopp och belägg, jag har aldrig hävdat att vänstern är snöflingor. Jag har sagt att med din logik är vänstern snöflingor, inte med min logik. Lägg återigen inte ord i min mun utan håll dig till vad jag har sagt.

Det här tänker jag inte släppa eftersom det du säger inte går ihop. Att högern försvinner från trådar beror uteslutande på att de är snöflingor enligt dig. Inga andra förklaringar kan anses finnas än att de är snöflingor. Att vänstern däremot inte är speciellt aktiva på det högerdominerade Flashback beror dock inte nödvändigtvis på att de är snöflingor utan att de ”har andra saker för sig”. Att vänstermänniskorna inte diskuterade lika aktivt när det gick bra för Trump och således var en högerdominans i den här tråden borde ju också enligt dig vara ett tecken på att vänstern inte vågade gå in och diskutera när dominansen var åt höger och det mesta pekade på att Trump skulle vinna. Alltså enligt ditt eget resonemang är de snöflingor som inte gick in hit förrän det stod klart att Biden skulle vinna. Eller har du en annan förklaring till varför vänstermänniskorna var frånvarande när det gick bra för Trump och var en högerdominans i tråden? Och just denna konflikträdsla borde ju också vara orsaken till att så många vänstermänniskor inte var aktiva i tråden från första början? Och appropå det, om nu vänstern är så mycket bättre på att hantera konflikter så borde ju också vänstern vara mycket mer aktiva på Flashback där det kryllar av meningsmotståndare? Som sagt, du för ett resonemang om att det enbart är högern i den här tråden som är snöflingor eftersom att de enligt dig är konflikträdda medan vänstern inte är det. Dock är det märkligt att en annan person hävdar att högern brukar ha en taskig ton på Flashback där de exempelvis skriver att människor borde våldtas osv. Och detta resonemang om att högern har en hatsvans hör man ju rätt ofta från journalister osv. Problemet med det är att det inte verkar vara ett utslag av konflikträdsla om man skriver såna saker, så det resonemanget går inte ihop. Men dock är det inte du som sagt det, men ändå värt att påpeka.

Jag tror snarare att det här är ett tecken på att du har dubbla måttstockar när det gäller höger- och vänstermänniskor. Är man högermänniska är man enligt dig per automatik en snöflinga om man är frånvarande från en debatt där man möter motstånd. Men om man är en vänstermänniska finns det i alla lägen fullt legitima orsaker till att man är frånvarande från en diskussion när det finns motstånd, exempelvis att man har bättre saker för sig eller att man håller till på andra forum.

Och nej, det du från första början hävdade var att högermänniskor här på Flashback var snöflingor, och det resonemanget fick du sen ta tillbaka för att t.o.m. du insåg hur absurt det blev när Biden också är en högermänniska.
Senast redigerad av thelastkingofscotland 2020-11-07 kl. 01:08.
2020-11-07, 01:01
Medlem
TreponemaPallidums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
I Sverige vill 83% ha fortsatt massinvandring också. Ibland väljer inte den stora massan korrekt, bara små sinnen följer fåren utför stupet

Nä du har inte visat speciellt stort prov på politisk förståelse tycker jag. Trump bakom lås och bom? Ja jo tjena du. Antar du har hört det från nån "kunnig" kompis
Han kanske kan klara sig från alla åtal som bara väntar när immuniteten ryker, genom att flytta till Florida permanent. Men det är nog inte säkert att ens det räcker.
2020-11-07, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Tycks vara kört för Trump...

Det har det varit ganska länge faktiskt, men jag är säker på att alla incels och övriga losers kommer hitta något nytt att runka bulle över. SD finns ju alltid kvar att ta ut sina misslyckanden genom....
2020-11-07, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Othfanaticos
Inte majoriteten. Absolut inte. Men det finns en stor överrepresentation här. Jag har läst det här fler gånger än jag kan räkna. Ute i verkligheten har jag aldrig hört någon säga det. För det är just det. Folk säger inte sånt högt.
Fast ditt resonemang bygger på att människor inte vill diskutera med högerfolket här inne på Flashback eftersom att de använder fula ord, och om det inte är en majoritet som använder dessa ord borde det ju heller inte finnas några problem för vänstern att diskutera här inne bara för att en minoritet beter sig illa?

Saken är ju den att det finns extremt många vänstermänniskor som också skriver otroligt sjuka saker, så det skulle ju också högermänniskor kunna använda som argument för att inte skriva med vänstern, inte sant?
Medlem
kan någon uppdatera mig om vem som leder är det biden eller trump?
har det förekommit val fusk?
finns det konkreta bevis för det?
när kommer faktiska resultatet av presidentvalet att läggas ut?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Inte en chans att GOP vänder huset, senaten kan bli jämn fortfarande i januari då det väntas runoffs och med tanke på hur Dems mobiliserat väljare så är det inte omöjligt att man vinner, Ossoff väntas i alla fall vinna mot Perdue.

Det är ju lite detta som dock talar emot valfusk, vad vore poängen att fuska fram Joe till presidentposten om man ändå inte har senaten och tappar platser i Huset
För att man är tvungen att välja eftersom det betyder 3ggr mer jobb att rigga preisdentvalet OCH senaten OCH huset??

GOP har redan flippat väldigt många platser i kongressen. Tror Dems bara flippat två, och de ligger fortfarande under i många kvarvarande distrikt.
2020-11-07, 01:03
Medlem
enlevandemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiespekulanten

Finns hur många bevis som helst. Läs i den andra tråden om valfusket.

(FB) Valfusk under USA-valet 2020? Bevistråd
2020-11-07, 01:03
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Tycks vara kört för Trump...

Varit kört i flera dagar. Rätt underhållande läsa här nu, folk skriver saker på samma trovärdighetsnivå som att solen har slocknat, och tror det blir sant genom att posta det på Flashback.
2020-11-07, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiespekulanten

Biden har vunnit, finns inga bevis för valfusk, faktiska resultat får du vänta på flera veckor
Medlem
tojos avatar
Ha det gött nu alla, ingen spänning kvar i valet nu när allt pekar mot att Biden vinner med uppåt 300 elektorsröster. Blir sannolikt inte heller några omröstningar i varken Arizona eller Pennsylvania då det inte tillåts i Arizona, och i Pennsylvania är det inte tillåtet om Biden når marginal som motsvarar 35.000 röster, vilket bör klaras.

Bra val av Trump ändå, han har verkligen lyckats aktivera sin bas och få republikanerna stärkta på kort sikt. Däremot har han även lyckats ordna jätteklyftor och stärka hatet mellan sidorna i USA rejält, det finns ingen mellanmjölk mellan Dems och Reps i USA längre. Kommer ta många, många år att reparera den polariseringen i USA.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
JUSTITIEMINISTER BILL BARR BER BEVÄPNADE FEDERALA OFFICERARE TA KONTROLL ÖVER ALLA RÖSTRÄKNINGSLOKALER FÖR ATT SÄKERSTÄLLA KVALITETEN I RÖSTRÄKNINGEN

Detta har aldrig tidigare skett i USAs historia.

https://www.vanityfair.com/news/2020/11/william-barr-armed-agents-ballot-counting
Det var lite väl senkommet det. Alla röster är ju i princip räknade alla redan. Vad gynnar det om federala agenter kontrollerar sista slatten?
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av frank-costello
Nytt tweet från Trump där han säger att han ledde stort i valet, innan ledningen mirakulöst försvann. Han undrar även om han kommer börja leda igen efter det att ärendet hamnat i domstol.

I had such a big lead in all of these states late into election night, only to see the leads miraculously disappear as the days went by. Perhaps these leads will return as our legal proceedings move forward!
https://mobile.twitter.com/realDonaldTrump/status/1324855496722026498

Skulle trots allt säga att hans senaste två tweets är rätt försonliga. Han säger att han kommer fightas så länge han kan. Inget fel med det. Läser man mellan raderna är det också rätt klart att det är så långt han tar det, och inte längre. Fantasierna i tråden om att han kommer bli "avsatt" är just det: fantasier. Han bör ju tex säkerligen inte erkänna förlust innan någon ens kallat valet.

Förresten: Bidens fotsoldater häckar ju utanför Vita huset med vulgära plakat om "Fuck Trump" och liknande. Troligen inte en optik som går hem hos amerikanska folket. Man vill att folket ska bestäma, inte nån jävla lynchmobb närd av media och demokratiska partiet.

Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Nu citerar jag dig igen, du får ursäkta, men det är mest du som skriver grejer med lite tuggmotstånd i nu i kväll. Luften har gått ur tråden i övrigt.

Hur som helst. Jag har skrivit i tråden tidigare i dag att jag har svårt för teorin om systematiskt valfusk, och det står jag fast vid. Däremot kan oegentligheter förekomma, samt inte minst en procedur eller ett förfarande som strider mot bestämmelserna antingen statligt eller federalt. För att ta död på spekulationerna finns ingen annan utväg än att göra en grundlig utredning, och den bör få ta den tid den tar. Jag vill med andra ord att man drar detta så långt det bara går. Ingen vill ha en upprepning av samma oreda som efter 2016 års presidentval, komplett med huvudlösa anklagelser om än det ena och än det andra. Trump skulle man ställa inför riksrätt och Biden kan ha suspekta kopplingar till främmande makt. Om det inte var Trumpen som hade det... vänta nu...

Alltså. Hellre one hell of a lawsuit, omräkning i flera stater och bl.a. Penn till Supreme Court än gallskrik och djuriska läten när Biden utropas till segrare mitt i villervallan.

Ungefär så tänker jag också. Dock tror jag inte det här kommer hålla på så hemskt länge.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in