2020-11-07, 00:47
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trxhobit
Jag har redan svarat dig på din fråga om du har läst med ögonen? Nej det visste jag inte. Men våra meningar skiljer sig här och det kan jag nog förstå. Men Biden är 1000 gånger bättre en Trump som president alla dagar. Fast som människa är Trump helt ok! Som president måste du tänka mer på ditt land än dig själv och även om du inte kan det så måste du vara smart nog att fatta det!
Jasså? Du kommer bara med en massa påståenden, men du är förjävligt dålig på att visa till källor som faktiskt backar upp dina vilda påståenden. Biden kommer säkerligen att vara en trevligare, mer media vänlig president än vad Trump är. Men inte fan kommer Basement Joe att göra mer sitt land och sitt folk än vad Trump har gjort.
Medlem
tojos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doggydee
STORA NYHETER!

Det kommer att göras en audit samt omräkning av rösterna i PA, av Homeland Security själva.

https://twitter.com/RaheemKassam/status/1324825518815006720?s=20
https://i.4cdn.org/pol/1604704505091.jpg

Om allt går rätt till, så kommer Pennsylvania gå till Trump.

Var ser du att det är DHS som ska göra det? Jag kan dessutom bara utläsa samma sak som sagts innan, nämligen att de röstsedlar som är udda/provisional ska hanteras separat. Står inget där om en fullständig omräkning. Det drivs i en annan law suit.

Betänk att än så länge har inte provisionals räknats in. De är redan separerade i Pennsylvania för att minska risken för oegentligheter. Det är många halmstrån det greppas efter nu. Trots att stat efter stat faller efter rösträkning.

När GW bush vann med 537 röster år 2000 gav Al Gore upp efter att Supreme Court röstat efter partilinjer. Det var tajt det. Detta är inte tajt alls i jämförelse men sidorna avskyr varandra betydligt mer än för 20 år sen tyvärr.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trevliggrabb
Juridiskt spelar det ingen roll.

(FB) Valfusk under USA-valet 2020? Bevistråd
Det kommer aldrig att hända att US Supreme Court kör över detta. Beslutet var redan taget och väljarna var informerade. Att rösten räknas i mycket viktigt i USA och US Supreme Court kommer inte ta upp detta. I detta fall kommer den konservativa sammansättningen vara negativt för Trump då de är emot detaljstyrning.
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Jag börjar alltmer tro att den här rösträkningen är planerad så att den verkligen ska draaa ut på tiden så att folk tröttnar och inte är så stridslystna när det väl slutligen ska utropas en segrare. Visa av skadan från förra valet då resultatet kom till folket chockerande snabbt som åtföljdes av kravaller utav värsta sort...ja ni kommer ihåg hur det tog sig ut.

Den tanken har slagit mig också. Dom låter det långsamt sjunka in att Tramp är på väg att förlora och Biden är på väg att vinna. Innan det är helt klart har dom flesta stridslystna tröttnat och gått hem.

2020-11-07, 00:48
Medlem
enlevandemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trxhobit
Jag har redan svarat dig på din fråga om du har läst med ögonen? Nej det visste jag inte. Men våra meningar skiljer sig här och det kan jag nog förstå. Men Biden är 1000 gånger bättre en Trump som president alla dagar. Fast som människa är Trump helt ok! Som president måste du tänka mer på ditt land än dig själv och även om du inte kan det så måste du vara smart nog att fatta det!

Trump har ju gjort mer saker än någon annan president har gjort. Han har gjort fred mellan Israel och Sudan.

https://www.whitehouse.gov/briefings-statements/president-donald-j-trump-brokers-historic-peace-agreement-israel-sudan/

USAs ekonomi låg riktigt bra till under år 2019, alltså innan pandemin kom och förstörde. Ändå lyckades Trump hålla ekonomin i shack trots covid.

Nästan 4 miljoner nya jobb sen han blev president.

Det är mindre arbetslösa i landet sen Trump kom till makten. Mer arbetande människor än nånsin historiskt. Mindre arbetslösa afro-amerikaner, asian-amerikaner osv osv

https://www.whitehouse.gov/trump-administration-accomplishments/

LÄS FÖR FAN! Men du lärde dig kanske inte det i skolan?
2020-11-07, 00:48
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doggydee
STORA NYHETER!

Det kommer att göras en audit samt omräkning av rösterna i PA, av Homeland Security själva.

https://twitter.com/RaheemKassam/status/1324825518815006720?s=20
https://i.4cdn.org/pol/1604704505091.jpg

Om allt går rätt till, så kommer Pennsylvania gå till Trump.

Kurerade röster är dock inte olagligt i USA, de har tills på fredag (amerikansk tid) på sig att kurera röster, det handlar helt enkelt om valsedlar där någon detalj saknas men för att det ska ske så måste personen som äger sedeln kontakta sitt lokala valkontor (polling office).
2020-11-07, 00:49
Medlem
TreponemaPallidums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yottameter
Varför ger inte bara Trump några tekniker en miljard var för att fiffla med siffrorna i datorn? Hur svårt kan det vara.
Vem ska han blåsa på den/låna den av då?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank-costello
Nytt tweet från Trump där han säger att han ledde stort i valet, innan ledningen mirakulöst försvann. Han undrar även om han kommer börja leda igen efter det att ärendet hamnat i domstol.

I had such a big lead in all of these states late into election night, only to see the leads miraculously disappear as the days went by. Perhaps these leads will return as our legal proceedings move forward!
https://mobile.twitter.com/realDonaldTrump/status/1324855496722026498

Kanske någon i hans stab vänligen kunde ha informerat honom om rösträkningsförfarandet för att i.a.f. bespara honom lite av åtlöjet?
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filantrop007
Likafullt blir nog Biden vald. Din kandidat hamnar nog bakom lås och bom tror jag.
I Sverige önskade typ 70% att Biden vinner. Typ 14% önskade att Trumpeten skulle vinna enligt en opinionsmätning jag läste någonstans. Det är lätt att inse vilka som ingår i dessa 14 %. NMR, afs o lite andra halvdemokratiska krafter .
Jag skulle nog ändå vilja påstå att min politiska förståelse toppar Trumpetens naturvetenskapliga förståelse med flera hästlängder.
I Sverige vill 83% ha fortsatt massinvandring också. Ibland väljer inte den stora massan korrekt, bara små sinnen följer fåren utför stupet

Nä du har inte visat speciellt stort prov på politisk förståelse tycker jag. Trump bakom lås och bom? Ja jo tjena du. Antar du har hört det från nån "kunnig" kompis
Medlem
shbous avatar
En del av mig själv tänker att det kunde vara bra ifall Biden blir president, tänk bara vilka drömmar som kommer grusas. Den andra, något mer barnsligt, för att kunna säga nanana na nana. Men så elak är jag inte.
Tror att det bästa vi kan önska oss är en komet strl Georgia.
2020-11-07, 00:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Visst får de leva med det. Biden includen, även om han ångrar det idag. Men du undviker det viktiga: det var Bush-administrationen som startade kriget. Många demokrater röstade emot. Sanders bl.a.

Undvek inte det, höll på Kerry och Obama och är liberal i grunden. Trump var nog första jag stödde, bla just för att han då han ställdes just mot en krigsförbrytare (Hillary). Plus att PK-kulturen gått absolut bananas i USA. Biden har ju tex lovat att han ska sätta en svart kvinna som nästa domare på SCOTUS. Som om kompetens inte längre spelade roll.

Sanders är en hedersman, även om jag är osäker på om hans politik är livskraftig. Men hade varit rätt ballt att se honom som president. Ja, Bush är den störste krigsförbrytaren. Men Biden var en ledande medlöpare.

Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Nu har jag svarat dig ett par vändor. Ditt påhopp angående halshuggningarna i Frankrike var bland det lägsta jag upplevt här, vilket inte säger lite. Jag tackar för diskussionerna genom åren.

Du hade de facto inget att säga om halshuggningarna, annat än nån spydig kommentar om att det var det några Trumpanhängare försökt göra med Michigans guvernör. Antar att du främst beklagade de morden pga att det kan "spela SD i händerna".

Kollar förresten på fransk TV just nu, där skrattar man över att Bidens andra namn är "Robinette".
2020-11-07, 00:50
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Den tanken har slagit mig också. Dom låter det långsamt sjunka in att Tramp är på väg att förlora och Biden är på väg att vinna. Innan det är helt klart har dom flesta stridslystna tröttnat och gått hem.

Jag tror mer att de drar ut på att låsa staterna för att alla trampar på äggskal rörande Trump.

Vegas är redan garanterad till Biden då det bara är demokratiska counties kvar att räkna

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in