Citat:
Ursprungligen postat av
farbror Sven
Visst får de leva med det. Biden includen, även om han ångrar det idag. Men du undviker det viktiga: det var Bush-administrationen som startade kriget. Många demokrater röstade emot. Sanders bl.a.
Undvek inte det, höll på Kerry och Obama och är liberal i grunden. Trump var nog första jag stödde, bla just för att han då han ställdes just mot en krigsförbrytare (Hillary). Plus att PK-kulturen gått absolut bananas i USA. Biden har ju tex lovat att han ska sätta en svart kvinna som nästa domare på SCOTUS. Som om kompetens inte längre spelade roll.
Sanders är en hedersman, även om jag är osäker på om hans politik är livskraftig. Men hade varit rätt ballt att se honom som president. Ja, Bush är den störste krigsförbrytaren. Men Biden var en ledande medlöpare.
Citat:
Ursprungligen postat av
farbror Sven
Nu har jag svarat dig ett par vändor. Ditt påhopp angående halshuggningarna i Frankrike var bland det lägsta jag upplevt här, vilket inte säger lite. Jag tackar för diskussionerna genom åren.
Du hade de facto inget att säga om halshuggningarna, annat än nån spydig kommentar om att det var det några Trumpanhängare försökt göra med Michigans guvernör. Antar att du främst beklagade de morden pga att det kan "spela SD i händerna".
Kollar förresten på fransk TV just nu, där skrattar man över att Bidens andra namn är "Robinette".