2020-11-07, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poppilo
Båtar som sjunker vid horisonten kan man åter se om man kollar genom en teleskop. Något som skulle vara omöjligt om båtarna faktiskt gömde sig bakom vattenkullarna

Nej!
Ställ dig vid Landsort med ett teleskop och spana in baltikumkusten om du kan. Eller försök spana in solen efter solnedgången! Jag lovar att du inte kommer att bränna ögonen.
Citera
2020-11-07, 13:37
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Stormakten mördade denna hjälte Mike Hughes som bevisade att jorden var platt. En slump? In my ass.

https://www.dn.se/nyheter/varlden/skulle-visa-att-jorden-var-platt-stortade-mot-sin-dod/
Nej ingen mördade honom. Att tog död på sig själv genom livsfarliga raketexperiment.
Citat:
En av dom viktigaste sakerna att komma ihåg är just att gravitation inte finns, det är en påhittad kraft. Att påstå att det finns så är det ju enkelt att komma med sina s.k bevis för man utgår allt ifrån en kraft.
Nej det finns inget magnetiskt fält som skapar en gravitationskraft som får oss och det allra mesta runt oss att vara kvar på jorden. Anledningen är att jorden rör sig uppåt i 9,8 kvadratmeter i sekunden och trycks upp av mörk materia.
Kvadratmeter är ett areamått, inte ett hastighetsmått eller en acceleration. Kvadratmeter i sekunden? Mäter du hur snabbt dina ägor utökas?
Citera
2020-11-07, 13:59
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Sir James Clark Ross var den som upptäckte isväggen som omringar platta jorden, mycket respekterad man med goda geografiska kunskaper en naturbegåvning.
Var det den sk, isväggen bortanför sydpolen Ross upptäckte?
Bi-Polar flat earthers menar väl att Antaktis är en kontinent och att isväggen ligger längre bort. Vilken teori förespråkar du?

Vet du om båtresan för att utforska väggen blir utav, eller är den inställd pga, pandemin?

Citat:
Organizers of an annual conference that brings together people who believe that the Earth is flat are planning a cruise to the purported edge of the planet. They're looking for the ice wall that holds back the oceans.
The journey will take place in 2020
https://www.livescience.com/65053-flat-earther-cruise-antarctica-ice-wall.html
Citera
2020-11-07, 20:30
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Var det den sk, isväggen bortanför sydpolen Ross upptäckte?
Bi-Polar flat earthers menar väl att Antaktis är en kontinent och att isväggen ligger längre bort. Vilken teori förespråkar du?

Vet du om båtresan för att utforska väggen blir utav, eller är den inställd pga, pandemin?

https://www.livescience.com/65053-flat-earther-cruise-antarctica-ice-wall.html
Helt korrekt. Isväggen ligger bortom antarktis, alltså antarktis är eget o isväggen är eget två skilda saker. Och jag förespråkar det.
Men det är ingen teori, det är sanning, jag har fått det bekräftat av folk som sett isväggen men som vi vet är det fullt bevakat med hög teknologiskt vakter som skyddar för att ingen ska komma störa eller försöka ta sig över isväggen, det är världens värst bevakade ställe man behöver en arme på minst en miljon människor beväpnade från topp till tå för att försöka ens komma åt eller röra väggen.
Citera
2020-11-07, 20:34
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Nej!
Ställ dig vid Landsort med ett teleskop och spana in baltikumkusten om du kan. Eller försök spana in solen efter solnedgången! Jag lovar att du inte kommer att bränna ögonen.
Men snälla kära, jag har ju redan provat mitt påstående annars hade jag inte skrivit det, och då kan man se det med teleskopen.
Citera
2020-11-07, 20:44
Medlem
Citat:
Men snälla kära, jag har ju redan provat mitt påstående annars hade jag inte skrivit det, och då kan man se det med teleskopen.

Själv har jag provat det påståendet otaliga gånger, så jag vet att du har tokfel. Och jag är inte ensam om det.
Citera
2020-11-07, 20:46
Medlem
Citat:
Helt korrekt. Isväggen ligger bortom antarktis, alltså antarktis är eget o isväggen är eget två skilda saker. Och jag förespråkar det.
Men det är ingen teori, det är sanning, jag har fått det bekräftat av folk som sett isväggen men som vi vet är det fullt bevakat med hög teknologiskt vakter som skyddar för att ingen ska komma störa eller försöka ta sig över isväggen, det är världens värst bevakade ställe man behöver en arme på minst en miljon människor beväpnade från topp till tå för att försöka ens komma åt eller röra väggen.
Du är faktiskt underhållande när du sitter och hittar på.
Varifrån kommer dessa "hög teknologiskt vakter"? Och vem betalar dem?
Citera
2020-11-07, 21:05
Medlem
Jag var där på antarktis för några veckor sedan och såg ingen isvägg var bara is inga vakter vi åkte överallt på antarktis.
jag åkte dit med ett chartrat plan med platt jordare och dem såg inget heller.
Dem har omvänt sig och nu tror dem jorden är rund.
Jag kan tyvärr inte avslöja vilket flygplan eller vilka det var.
det skulle skaka om plattjordare enormt.
Kan du komma med nåt fysiskt bevis på den platta jord.
du har inte gjort det på över 1000 inlägg.
Senast redigerad av Eagle5555 2020-11-07 kl. 21:23.
Citera
2020-11-07, 21:16
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Jo han blev mördad, gör om gör rätt.

Kvadratmeter kan man räkna i alla räkneformar, man omvandlar areamåtten kraften till acceleration då får man en summa av totala energin och får där med en resultat. Herregud trodde ni skeptiker va högutbildade, in my ass.
Om man kör ihjäl sig med en hemmabyggd raket som blir man inte mördad. Har du bevis som pekar på något annat så presentera dom.
Nej kvadratmeter är ett mot på hur stor yta något har. Man kan inte mäta acceleration med ett ytmått. Tror det är du som behöver utbilda dig här faktiskt.
Citera
2020-11-07, 22:03
Medlem
constants avatar
Citat:
Du klarar av att se med ett teleskop, men du fixar inte att ta en bild och bevisa detta fantastiska för oss?

Hur kan det komma sig?

Jag arbetar med människor som har fantasier likt dina, och jag kan ta det, styra över till annat än att hålla med om att människor klättrar i trädet utanför trots att det inte ens finns ett träd utanför. Det brukar fungera med att erbjuda en kopp kaffe.

Vill du ha det, en kaffe? Kanske en kaka?
Citera
2020-11-08, 22:27
Medlem
studenten777s avatar
Letat med lykta och lampa efter
• Tydligt foto från jorden på MIR (tekniken finns så skyll inte på det)
• Tydligt foto från jorden på satellit

Borde ju finnas massvis.. men inget går att finna 🤔
Citera
2020-11-08, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av studenten777
Letat med lykta och lampa efter
• Tydligt foto från jorden på MIR (tekniken finns så skyll inte på det)
• Tydligt foto från jorden på satellit

Borde ju finnas massvis.. men inget går att finna 🤔

Tråden handlar om Flat Earth, inte satelliter. Har du något att tillföra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in