2020-11-06, 23:03
Medlem
poppilos avatar
En av dom viktigaste sakerna att komma ihåg är just att gravitation inte finns, det är en påhittad kraft. Att påstå att det finns så är det ju enkelt att komma med sina s.k bevis för man utgår allt ifrån en kraft.
Nej det finns inget magnetiskt fält som skapar en gravitationskraft som får oss och det allra mesta runt oss att vara kvar på jorden. Anledningen är att jorden rör sig uppåt i 9,8 kvadratmeter i sekunden och trycks upp av mörk materia.
Citera
2020-11-06, 23:05
Medlem
GIANLUIGI1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poppilo
En av dom viktigaste sakerna att komma ihåg är just att gravitation inte finns, det är en påhittad kraft. Att påstå att det finns så är det ju enkelt att komma med sina s.k bevis för man utgår allt ifrån en kraft.
Nej det finns inget magnetiskt fält som skapar en gravitationskraft som får oss och det allra mesta runt oss att vara kvar på jorden. Anledningen är att jorden rör sig uppåt i 9,8 kvadratmeter i sekunden och trycks upp av mörk materia.

Öhhh, nää.
Citera
2020-11-06, 23:06
Medlem
poppilos avatar
Sir James Clark Ross var den som upptäckte isväggen som omringar platta jorden, mycket respekterad man med goda geografiska kunskaper en naturbegåvning.
Citera
2020-11-06, 23:10
Medlem
poppilos avatar
Båtar som sjunker vid horisonten kan man åter se om man kollar genom en teleskop. Något som skulle vara omöjligt om båtarna faktiskt gömde sig bakom vattenkullarna
Citera
2020-11-06, 23:11
Medlem
Citat:
9,8 m² dildo i röven? En svart dildo?
Vet du vad en kvadratmeter är? Idiot!
Citera
2020-11-06, 23:13
Medlem
Citat:
Båtar som sjunker vid horisonten kan man åter se om man kollar genom en teleskop. Något som skulle vara omöjligt om båtarna faktiskt gömde sig bakom vattenkullarna
Nopes, har våten sjunkit så har den. Inget teleskop puttar upp båten igen.
Citera
2020-11-07, 00:26
Medlem
Citat:
Precis det jag påpekat hela tiden, förr i tiden trodde man jorden var platt o cirkelrund det var liksom verkligen inget märkvärdigt vanlig sund förnuft helt enkelt. Än idag tror miljarder människor att jorden är platt, är någon förvånad eller?

Jag är trött på att bli dumförklarad med mina bevis och påpekanden, det är inte roligt.
Miljarders tror att jorden är platt kan man få se nåt fysiskt likt statistik på det.
Nehe det kan du inte du bara hittar på igen och igen utan nåt fysiskt bevis på att jorden är platt.
Clark har aldrig pratat om en platt jord
Sir james clark ross gjorde exp till nordpolen och trodde det fanns en landmassa bakom isen han inte kom igenom,
Inte att han upptäckte en isvägg på en platt jord.
Har du inte läst google och wikipedia där står om honom.
Sluta ljug poppe
Senast redigerad av Eagle5555 2020-11-07 kl. 01:07.
Citera
2020-11-07, 00:37
Medlem
Citat:
Precis det jag påpekat hela tiden, förr i tiden trodde man jorden var platt o cirkelrund det var liksom verkligen inget märkvärdigt vanlig sund förnuft helt enkelt. Än idag tror miljarder människor att jorden är platt, är någon förvånad eller?

Jag är trött på att bli dumförklarad med mina bevis och påpekanden, det är inte roligt.

Inga "miljarder människor" är så korkade att de tror att jorden är platt!

Naturligtvis blir du dumförklarad när du skriver dumheter. Du har inte gett något som helst stöd för ditt babbel. Tror du att du kan SNACKA jorden platt?

Om du är trött - gå och lägg dig! I stället för att skriva fler dumheter.
Citera
2020-11-07, 00:42
Medlem
Citat:
Jag håller med om att jorden är rund i cirkelform men inte som en glob.

Kan du förklara varför så många än idag tror jorden är platt? Tror dom tycker det är roligt att tycka annorlunda än vad andra tycker? Det ligger ju något bakom ett påstående man kommer inte från en dröm o helt plötsligt säger jorden är platt. Man jag ju forskat i ämnet o bearbetat bevis efter bevis efter bevis och allt talar för en platt jord. Hur orkar ni skeptiker konstant ha sån energi o motarbeta oss som tror på platt jord??

Ge då fem exempel på din forskning som leder till slutsatsen att jorden är platt!

Jag orkar, helt enkelt av det skälet att idiotiska påståenden inte ska få stå oemotsagda.
Citera
2020-11-07, 00:45
Medlem
Citat:
Stormakten mördade denna hjälte Mike Hughes som bevisade att jorden var platt. En slump? In my ass.

https://www.dn.se/nyheter/varlden/skulle-visa-att-jorden-var-platt-stortade-mot-sin-dod/

Ingen behöver mörda en tokfan som påstår att jorden är platt. Tokfanen gör bara bort sig själv.
Vare sig namnet är Mike Hughes eller signaturen är poppilo.
Citera
2020-11-07, 00:48
Medlem
Citat:
Dumheten i det här inlägget blir tydlig, eftersom du inte ens kan hålla ordning på sorterna!
Citera
2020-11-07, 00:54
Medlem
Citat:
Sir James Clark Ross var den som upptäckte isväggen som omringar platta jorden, mycket respekterad man med goda geografiska kunskaper en naturbegåvning.
Tror inte ett ögonblick på att han var plattjordare. Allt tyder ju på att han var klyftig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in