2020-11-06, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Hvor skulle hun dra? Og hvordan? Uten noen inntekt, så blir det vanskelig. Fast inntekt (alderspensjon) fikk hun først når hun var 67. Og det er da hun setter seg ned å begynner å lete etter bolig.

Nei, det er ikke vanskelig i Norge. Hun kunne troppet opp på hvilket som helst sosialkontor og forklart situasjonen sin og fått en fresh start.

At det kanskje ikke er en ideell situasjon er en annen sak, men hvis hun har levd på det viset som antas her inne er jo ikke det heller ideelt.

Hvilket 17 mai bilde er det du snakker om i en annen post?
Citera
2020-11-06, 22:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ToalettCT
Nei, det er ikke vanskelig i Norge. Hun kunne troppet opp på hvilket som helst sosialkontor og forklart situasjonen sin og fått en fresh start.

At det kanskje ikke er en ideell situasjon er en annen sak, men hvis hun har levd på det viset som antas her inne er jo ikke det heller ideelt.

Hvilket 17 mai bilde er det du snakker om i en annen post?

Haha, sosialkontor. Hun hadde eiendom registrert på seg, og da ville hun ikke noe sosialhjelp.
Det ville blitt altfor komplisert. Man må først bruke av egne midler før man får sosialhjelp.
Blir som med Janne Jemtland. Hun kom seg heller ikke bort. Hun hadde samlet opp noen titalls tusen og planla å komme seg bort, og bruke disse pengene til å starte opp et nytt sted, men hun ble stoppet før den tid.
Citera
2020-11-06, 22:31
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Haha, sosialkontor. Hun hadde eiendom registrert på seg, og da ville hun ikke noe sosialhjelp.
Det ville blitt altfor komplisert. Man må først bruke av egne midler før man får sosialhjelp.
Blir som med Janne Jemtland. Hun kom seg heller ikke bort. Hun hadde samlet opp noen titalls tusen og planla å komme seg bort, og bruke disse pengene til å starte opp et nytt sted, men hun ble stoppet før den tid.
Jemtland-saken ble oppklart etter kort tid. Der var alt innlysende.

Du uttaler deg om Hagen-saken som om alt er innlysende med denne saken også. Hagen-saken kan ikke sammenlignes med noen annen sak. Den er unik.

På tide å tenke smartere!

Hvordan går det med
"TH hoppet ut av vindu på Futurum og slo seg slik at han ble psykopat" - hypotese?

Synes du virkelig den er sannsynlig?
Citera
2020-11-06, 22:33
Medlem
Citat:
Hun har fått et voldsomt slag rettet mot hodet, og så har hun holdt armen forran seg for å prøve å beskytte seg, og så traff slaget rett over håndleddet istedet. Leddgikt er det ikke, for det er ikke selve håndleddet, men rett over. Når vi vet historiene som har kommet fram tidligere, så tenker jeg at dette også stammer fra vold fra TH.
Har du noen dokumentasjon, eller et godt grunnlag for å kunne hevde noe annet?

Du dikter opp en historie om hvordan du tror hun har blitt utsatt for vold fordi du ser en "kul" på armen på et bilde? Det eneste jeg ser på det bilde er en kropp som eldes. Altså ingenting unormalt.

Du liker også å dikte opp masse rart som ikke har rot i virkeligheten og presenterer det som sannheter. Vurdert å bruke fantasien din på å skrive en bok istedenfor?
Citera
2020-11-06, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrushCandy
Du dikter opp en historie om hvordan du tror hun har blitt utsatt for vold fordi du ser en "kul" på armen på et bilde? Det eneste jeg ser på det bilde er en kropp som eldes. Altså ingenting unormalt.

Du liker også å dikte opp masse rart som ikke har rot i virkeligheten og presenterer det som sannheter. Vurdert å bruke fantasien din på å skrive en bok istedenfor?

Hva er virkeligheten da? Nå er jeg spent
Citera
2020-11-06, 22:47
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Så da måtte det betales for tinglysning etc. Det koster en del. Hvem skulle betale. Ektepakten sa ikke det. Sikkert det samme med den andre tomten. Han som ikke hadde problemer med å gi vekk noe.

Fint om du kunne lære deg å bruke tegn, slik som spørsmålstegn?????????????.
Slik jeg tyder innleggett ditt, så lurer du på hvem som måtte betale tinglysning. Det koster kr. 585,- mellom ektefeller.
Citera
2020-11-06, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det er viktig å være klar over at det ikke finnes bevis for at TH og AEH hadde et dårlig ekteskap, og at AEH ble utnyttet eller utsatt for psykisk og fysisk vold. Det forholder jeg meg til så langt.

Det er ikke belegg for å påstå at gaven på 200.000,- kroner, ikke kunne benyttes av AEH på det tidspunktet hun fikk den.
Avtalen var at pengene skulle settes på høyrentekonto, og det kunne foretas uttak når det var nødvendig. Det står ikke i avtalen at behovet for uttak skal vurderes av TH.
Poenget med å sette en slik pengegave på høyrentekonto, er at du får mer renter om du ønsker å spare, samtidig får du mulighet til å ta ut penger gebyrfritt (ca 8 ganger per år).
Jeg har selv benyttet slike kontoer, tror jeg hadde 10 gebyrfrie uttak i året.
200.000,- er 0,01% av 2 mrd. Tygg litt på den.
Citera
2020-11-06, 22:50
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
I Sverige heter det dödsboägare eller kan drivas vidare som sterbus.

Ok. i Kina heter det sikkert noe helt annet
Citera
2020-11-06, 22:58
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Ok. i Kina heter det sikkert noe helt annet

屋主
Citera
2020-11-06, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Hva er virkeligheten da? Nå er jeg spent

Mest sannsynlig det motsatte av hva Fenvatnet lirer av seg 😉
Citera
2020-11-06, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrushCandy
Mest sannsynlig det motsatte av hva Fenvatnet lirer av seg 😉

Eller enda verre, at TH drepte henne
Citera
2020-11-06, 23:58
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Eller enda verre, at TH drepte henne
Så du har en hypotese om at TH drepte AEH mens han var på jobb?
Det er vel den mest usannsynlige hypotesen av dem alle!

Hvorfor er det så vanskelig å tenke smartere?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in