Citat:
Ursprungligen postat av
fryskyl
"debunkade", snarare.
Look, jag är inget större fan av valfusksteorin, men samtidigt kan man inte både äta kakan och ha den kvar. Demokraterna och media grät i 4 år om valfusk 2016, då tydligen ryssarna kuppat hela valet. Hackat valmaskinerna och grejer. Med den bakgrunden är det rätt svårt att plötsligt nu, trots uppenbara konstigheter ibland, hävda att
nä men va fan, här är allt hur bra som helst, inga svagheter med vårt system alls!
Som jag citerade Kristi Noem tidigare: vissa stater behöver fan se över hur röstningen sker, vad gäller identifiering och räkning. Just som Florida gjorde efter shitshowen 2000.
Demokraterna har själva bidragit starkt till dessa misstankar med sitt ständiga snack om att detta var ett "ödesval", och att man måste göra
precis allt för att få bort Trump, även om det inbegrep smutsiga metoder och borderline valfusk.
Nu citerar jag dig igen, du får ursäkta, men det är mest du som skriver grejer med lite tuggmotstånd i nu i kväll. Luften har gått ur tråden i övrigt.
Hur som helst. Jag har skrivit i tråden tidigare i dag att jag har svårt för teorin om systematiskt valfusk, och det står jag fast vid. Däremot kan oegentligheter förekomma, samt inte minst en procedur eller ett förfarande som strider mot bestämmelserna antingen statligt eller federalt. För att ta död på spekulationerna finns ingen annan utväg än att göra en grundlig utredning, och den bör få ta den tid den tar. Jag vill med andra ord att man drar detta så långt det bara går. Ingen vill ha en upprepning av samma oreda som efter 2016 års presidentval, komplett med huvudlösa anklagelser om än det ena och än det andra. Trump skulle man ställa inför riksrätt och Biden kan ha suspekta kopplingar till främmande makt. Om det inte var Trumpen som hade det... vänta nu...
Alltså. Hellre one hell of a lawsuit, omräkning i flera stater och bl.a. Penn till Supreme Court än gallskrik och djuriska läten när Biden utropas till segrare mitt i villervallan.