2020-11-06, 22:37
Medlem
Joakwims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WheelofFortune
Att stater har för många registrerade gentemot invånare har dock redan skrivits om som en stor säkerhetsrisk i Judicial Watch tidigare i tråden.
Vad menar du? Nevada har över 3,000,000 invånare.
2020-11-06, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Här rapporterar Fox om valfusk i Detroit, Michigan

https://forumfiles.com/X4x4Z5mdp4/fox2vote_jpg

4,788 duplicate registrations
32,519 more registered voters than eligible voters
2,503 dead people registered
One voter born in 1823

Det ser ju ut som valfusk. Public intrest legal foundation har lämnat in en stämningsansökan.

Jo, men först måste man kolla hur mycket skumt som är normalt också.
Skulle jag syna svenska valet skulle jag säkert kunnat hitta isf en röst där nått har gått fel, kan jag fälla Löfven då?
2020-11-06, 22:41
Medlem
Det mest uppenbara valfusket har ju varit republikanerna i Florida. I övrigt är det roligt att Trump-supportrarna spred en video från Ryssland 2018 som valfusk. Trump fick storstryk så gå vidare i livet och kom igen om 4 år.
2020-11-06, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagdrausch
Valfusk fångat på kamera i Germantown, MD - Valarbetare fyller i öppnad röstsedel:
https://mobile.twitter.com/PonzosUniverse/status/1318637617748021249

Suspekta händelser:

- I Detroit täcker man plötsligt för fönstren så att det inte går att se in i rösträkningslokalen:
https://mobile.twitter.com/MattFinnFNC/status/1324084637010976769

- Någon som på allvar tror att svarta rösträknare iklädda "Biden 2020"-munskydd INTE fuskar om de får chansen? (det är ett brott att genom sin klädsel ta politisk ställning i tjänsten som valarbetare):
https://mobile.twitter.com/RealJamesWoods/status/1324286015570210817

Vänsterfolk generellt är ohederliga, saknar karaktär och moral. Inget nytt där inte.

Det är klart att det fuskas, säkert en person i Sverige som tog bortcen SD röst...
2020-11-06, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cig35
Och dessutom fanns det valobservatörer för republikanerna i lokalen som inte heller ingrep.
Rent nonsens.
Den enkla sanningen är att de tar röstsedlar som på grund av markeringar utanför rutorna eller smutsfläckar inte kan läsas av de scanners som används. En valarbetare läser upp markeringarna från den ursprungliga valsedeln och en valarbetare markerar samma val på ersättningsvalsedeln som markeras som ersättningsvalsedel och sedan kan scannas. Den ursprungliga valsedeln arkiveras sedan separat så att en efterkontroll kan göras av att ersättningsvalsedlarna överensstämmer med de ursprungliga. Standardförfarande i USA och det görs i så gott som varenda vallokal i hela landet.

Okej intressant med en annan sida av myntet, isf blir det svårare att veta vad som är fusk och standardförfarande. Förhoppningsvis så blir det någon slags kontroll på det hela.

Hur kommer det sig att du har inblick i hur det går till i USA Har inte sett någon annan nämna det.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2020-11-06 kl. 23:12.
2020-11-06, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fakka
Jo, men först måste man kolla hur mycket skumt som är normalt också.
Skulle jag syna svenska valet skulle jag säkert kunnat hitta isf en röst där nått har gått fel, kan jag fälla Löfven då?

Du relativiserar alltså fusk och tycker att man ska bara rycka på axlarna för att det är okej enligt dig.?
2020-11-06, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fakka
Det är klart att det fuskas, säkert en person i Sverige som tog bortcen SD röst...

Hundratusentals Trump röster har fuskats bort. Biden var på väg att förlora, de demokratisk styrda staterna där jämt fixade all in for Biden, de stal valet från Trump.
2020-11-06, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kirespappapa
Så du har sett med egna ögon att fruktansvärda brott mot de Amerikanska väljarna har förekommit och att demokratin är i fara pga av detta ?
Du kan raljera hur mycket du vill, men man behöver knappast vara expert för att inse att snacket om utbrett valfusk i "världens största demokrati" är överdrivet och och helt enligt den sittande presidentens agenda. Jag påstår inte att Tump fuskade 2016 men att han lyckades vinna valet då är ett stort jävla frågetecken. Hans sätt att "fuska" ligger på en helt annan nivå, han manipulerar och använder den makt han har tack vare sina pengar. Sen är han en person som inte drar sig för någonting för att få det han vill ha och han lyckades bli president. När det nu är slut på framgången så ser man hur jävla uppgiven han är. Det skulle inte förvåna mig om han avlider inom ett par år, hans hälsa har fått ta stryk och han kommer att dö sörjd och saknad av få.

Tydligt att du är emotionellt investerad i ditt ogillande av Trump (som 95% av ditt inlägg handlar om) för att ens ta in någonting som skulle kunna tyda på valfusk och honom att sitta kvar. Men nu finns det och det finns det folk på plats däremot som har vittnat om, bara en sådan sak som att sätta upp plakat för att skydda insynen tycker man väl borde få en NPC att fatta att något inte gick ärligt till.

Du får börja läsa lite annat än bara mainstreammedia.
2020-11-06, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Hur förklarar du det här då?
https://twitter.com/i/status/1324515919033520129

USA är inte så duktiga på databehandling, så det kan på många platser vara möjligt att rösta två gånger. Däremot så är valsedlarna inte anonymiserade utan vilken person som har röstat anges på valsedeln och innan en röstsedel räknas så görs en kontroll av att personen har rätt att rösta och kontroll och avbockning av rösten görs i det skedet. När man då hittar en dubbelröstning kommer valsedlarna att makuleras och troligtvis kommer mannen som medvetet dubbelröstat att åtalas och riskerar en fängelsevistelse på upp till fem år...
2020-11-06, 22:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kommunism-massmord
Hundratusentals Trump röster har fuskats bort. Biden var på väg att förlora, de demokratisk styrda staterna där jämt fixade all in for Biden, de stal valet från Trump.

De ser till att mot slutet jämna till det och lägga upp Bye Then i överskott. Därför det tar sådan tid...
2020-11-06, 22:55
Medlem
Tragikomiskt att de har fått in en röst från en person född 1823. Den personen var 38 år när Abraham Lincoln blev president. Om personen i fråga ens levde då. Medelåldern låg väl runt 45 år på tiden.
2020-11-06, 22:56
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Du ska nog själv inte vara så stor i käften. Skriver ju saker som du inte kunnat backa upp med någon källa. Jag frågade dig 2 ggr efter källa på ditt påstående:

Vem kan ta dig seriöst efter det? Och då hejar jag ändå på Trump precis som du men man vill kunna tänka själv också och inte lita blint på vad kreti och pleti säger utan minsta källa.

Är du så jävla inkompetent så du inte ens kan söka på 48% i tråden? Vem fan orkar sitta och skicka samma jävla länkar till nya inkompetenta idioter hela jävla tiden? Det finns liksom hela tiden NYTT!

Jag är en grävare ingen jävla basunerare!½!!#

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in