Citat:
Ursprungligen postat av
trevliggrabb
Vad tur vi har en expert här hemma i Sverige på Flashback som har full koll på varenda vallokal i USA och vet att inget fusk har pågått. Videoklipp där man såtter upp plakat över fönster för att skydda insynen och där det slängts röster är bara fejknews alltså.
Nu känner jag mig jättetrygg. Demokratin har segrat!
Så du har sett med egna ögon att fruktansvärda brott mot de Amerikanska väljarna har förekommit och att demokratin är i fara pga av detta ?
Du kan raljera hur mycket du vill, men man behöver knappast vara expert för att inse att snacket om utbrett valfusk i "världens största demokrati" är överdrivet och och helt enligt den sittande presidentens agenda. Jag påstår inte att Tump fuskade 2016 men att han lyckades vinna valet då är ett stort jävla frågetecken. Hans sätt att "fuska" ligger på en helt annan nivå, han manipulerar och använder den makt han har tack vare sina pengar. Sen är han en person som inte drar sig för någonting för att få det han vill ha och han lyckades bli president. När det nu är slut på framgången så ser man hur jävla uppgiven han är. Det skulle inte förvåna mig om han avlider inom ett par år, hans hälsa har fått ta stryk och han kommer att dö sörjd och saknad av få.