2020-11-06, 19:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ---xOOx---
Det är inget mindre än äkta poesi i realtid och stor underhållning att följa Trumps patetiska dödsryckningar på twitter och i andra uttalanden just nu. Han spottar och fräser, sprutar ur sig extremt sinnessvaga konspirationsteorier, svingar högt och lågt. Varenda slag är dock ett slag rakt ut i tomma luften, vilket alla vet. Ett tydligt tecken på det är vad som händer bland hans partikamrater. En efter en vänder sig nu tunga republikaner mot lillfittan Trumps sjuka rants. Han kommer att gå till historien som västvärldens utan motstycke största rättshaverist någonsin, och de republikanska politiker med minsta tillstymmelse till kognitiv förmåga och konsekvenstänk kommer att försöka distansera sig ordentligt från honom och hela hans presidentskap. Allt annat är ett snabbt och effektivt självmord på den egna karriären.
Wätt naken nu, kejsarn.

Det är åt det hållet ni vänsterradikaler vill ha det.....

Trump Trump Trump, allt går att debitera han...

Det som blir så underbart är att dels ni, och Times kommer göra samma sak om två år.

När han då inte ens är med i republikanska partiet. Ni är besatta av han. Han är en perfekt projicering för er.... Jag tror han gett många av er P.T.S.D.

Det här är stor humor.

Edit: under tiden tappar Times och CNN i stort sett alla sina onlinesubs och blir återigen konkursbon som dom vart senaste 30 åren.

Då skall vi inte ens prata om alla journalister och campusradikaler som kommer tappa sin inkomst. Vi pratar om hundratusentals människor. Det bara i staterna. I Sverige är det oxå big business där Aftonbladet levt på Trump sen -15.
Senast redigerad av TveksamOmMittLand 2020-11-06 kl. 20:02.
2020-11-06, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demokratochsvensk
Trump påminner om en s.k. nakenbadare i schack, när kungen tvingas lämna sin rockadställning och börja en vandring ut på schackbrädet där han slutligen sätts schack-matt.

Han kan förstås inte sitta kvar med stöd av KKK...
Det ironiska är att Biden blir den president som har starkast band till KKK sedan Woodrow Wilson... Hans mentor, som han kallade sing "far", var Robert Byrd, som hade en högt uppsatt position inom KKK.

Inte konstigt att Alt-Right ledaren Richard Spencer stöttade Biden i detta val.
2020-11-06, 19:55
Medlem
crazyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
I 2016 så behövdes inte några omräkningar, eftersom att Trump fick fler valröster i 31 av 50 delstater.

Årets val är mkt jämnare än vad valet för 4 år sedan var.

Clinton kampanjen ville inte ha omräkningar trots att de var mindre en 1% marginal i flera stater, man kan undra varför??
Green Party tog initiativ till omräkning i vissa stater och de hittade både felaktigheter och misstänkt valfusk.

Citat:
The loose coalition of computer scientists and lawyers advocated for an election recount in three battleground states (Wisconsin, Pennsylvania, and Michigan)[20] where President-elect Trump had narrow victories of less than 1%.[21] Trump won Michigan by 10,704 votes (0.2%), Pennsylvania by 49,543 (0.8%), and Wisconsin by 27,257 votes (0.7%). A shift of half of these from Trump to Clinton would mean Clinton would get enough electoral votes to win, and a shift in these states would constitute the smallest shift which would have this effect. In order to petition these states, a presidential candidate would need to file the recount request. Stein agreed to lead the effort after the group was unable to persuade the Clinton team to file.[19]

Citat:
A recount in Michigan was allowed to proceed for three days before being halted by court order,[12] and a federal lawsuit to compel a recount in Pennsylvania was dismissed.[13] While the partial Michigan recount did unearth some instances of improper ballot handling and possible voter fraud,

https://en.wikipedia.org/wiki/2016_United_States_presidential_election_recounts
2020-11-06, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Det har ju hänt! Såg du att hon fick mothugg av t.ex. CNN för ovanstående kommentarer? Knappt ens att Biden fick det för sina "You ain't black" kommentarer.
Men läs vad jag skriver. Jag syftar ju på ditt första påstående som inte har hänt.

Det var du som rapade exempel på saker Clinton sagt. Dem har jag inte kommenterat.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Och vad i helsicke håller Steve Bannon på med? Helt från vettet tydligen. Kanske bor det en islamist inom honom, de gillar ju att kapa huvuden.

Han blev permanent bannad från twitter. Det är ju duktigt jobbat.
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Joe Biden? Det är inte han som vunnit, det är USA´s vita befolkning som förlorat. För den delen så kommer Kamala Harris att ta över inom en snar framtid om inte rättvisan får ha sin gång.

Med Alexandria Ocasio-Cortez as Vice President?
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
På tredje flaskan?

Ha ha det är ok. Låt oss tillsammans njuta av underhållningen som onekligen är galen.

Jag festar lagom. Gillar inte baksmälla. Jag har gott om fint tilltugg nu.

Jag har plockat in Sanders i regeringen. Han är tydligen pigg på att bli arbetsmarknadsminister. Minimilön på gång, gissningsvis.
Bannlyst
Mike Pence - Kanye West 2024
Avslutad
Undrar hur mycket Trump kan ” jävlas” de sista månaderna som president ? Vad skulle han kunna göra i sista stund med sin makt?
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Läs dig om valet 2016.. De flesta rösterna som Hillary vann popular vote med kom från Kalifornien och New York (Hillary fick tillsammans nästan 7m fler valröster i de här två storstaterna än vad Trump fick), men över hela USA så fick Trump klart flest röster.

Så Kalifornien och NY ingår inte i "hela USA"?
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Valmyndigheten har representanter från både republikaner och demokrater.

Korrumperade republikaner om vi ska tro på allt som skrivs... *fniss*
Medlem
Generalanderssons avatar
Jag är inte konspiratorisk av mig.

Men det lustigt hur rösträkningen plöstsligt stannade när det såg ut som att Trump var påväg mot en klar valvinst under valnatten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in