Twitter sade på fredag att det permanent bannat ett konto skapat av den tidigare Donald Trump-rådgivaren Steve Bannon som hade krävt avrättande av federala tjänstemän .
Extremisterna kan alltså inte diskutera utan att uppvigla till grov brottslighet. Twitter bannar ut Bannon. Hoppas att man slipper se såna konton på Twitter som sköter sig exemplariskt under den valtiden med falska och konspiratoriska Tweets och brottsliga gärningar.
Som jag varnade för innan valet. Räkna med total censur och deplatforming av Trump när han inte längre är president. Det är inte lönt att gnälla. Deep State är det nya svarta.
Och fritt fram för Deep fake.
Håll i er grabbar, nu blir det åka av.
Det är i praktiken över. Det är en rätt rejäl hög med poströster kvar i Pennsylvania, men då Biden redan leder och poströster i området 'är typ 80% Biden så tappar han inte det utan kommer bara dryga ut.
Dessutom ser det ut som Arizona är rätt klart. Trump kan kanske rädda Georgia, men även där ser det tufft ut. Ändå har reps knappt tappat något i senaten och vunnit platser i representanthuset. Verkar som en del reps har tröttnat på Trump totalt. Troligen kommer det att bli ringverkningar där Trumpfalangen inom partiet försvagas över tid, vilket jag tror är helt nödvändigt om de inte vill tappa nästa val också.
Folks uthållighet när det gäller kamp är helt enkelt inte lika långt som för 80 år sedan. Nu blir det några dygns gapande, sedan tröttnar folk och sätter sig framför ett seriemaraton istället.
Det bästa jag vet är när smällfeta miliser i USA hotar med vapenvåld. Som att dom skulle orka kriga i mer än 20 minuter innan dom måste trycka ett super meal. Patetiskt.
Biden tar över och det blir grå vardag igen.
Tack för ett underbart inlägg som innehåller både sanning och humor.
Jag kan verkligen se det framför mig. Milisgrupper som bekämpar varandra. Blodspillan. Nja, skulle inte tro det — däremot möjligen oroligheter, lite stenkastning och smått och gott.
Globalisterna ville ha krig mot Iran men Trump vägrade. Om Biden blir president kommer han genomföra den planen. Utan tvekan. Du får gärna tro annat. Men fundera ut vad du ska ha för ursäktande kommentar när JB invaderar Iran.
Folks uthållighet när det gäller kamp är helt enkelt inte lika långt som för 80 år sedan. Nu blir det några dygns gapande, sedan tröttnar folk och sätter sig framför ett seriemaraton istället.
Det bästa jag vet är när smällfeta miliser i USA hotar med vapenvåld. Som att dom skulle orka kriga i mer än 20 minuter innan dom måste trycka ett super meal. Patetiskt.
Biden tar över och det blir grå vardag igen.
nja jag kommer påverka alla företagare i usa med attb sluta betala skatt, detta är alltid en bra start på en civil olydnad, många små bäckar........