Citat:
Ursprungligen postat av
Ondahamstern
Grejen är dock den att man är kritisk mot Folkrepbuliken men det är inte något man skriker om i tid och otid, anledningen till varför man är kritisk mot folkvalda ledare i USA är just för att USA är inpräntat i våra sinnen som den fria världens ledare osv
Bör man vara mer öppet kritiskt mot folkrepubliken?
Absolut, jag är nog den sista som nekar det, men samtidigt så måste man förstå vad eller hur man ska kritisera det för Folkrepublken och Taiwan är bägge väldigt speciella och unika fall när det kommer till världsarenan (detta kommer från någon som anser att inte ens Schweiz är tillräckligt demokratisk så påståenden om diktaturvurmande undanbedes).
Tack. LOL, jag lovar jag kallar aldrig folk för ens åsikt. Jag är säker på mig själv och min åsikt så det ger mig inget att sätta mig på någon annan med annorlunda liv, erfarenheter och åsikt. Jag lägger mig i Nietzsches armar när han menar att man även kan lyssna på sina fiender för även där kan man lära sig något. (Nu menar jag inte att vi är fiender självklart, tvärtom).
Du har ju rätt i det du skriver, jag såg det mer från ett individuellt perspektiv, dvs. alla människor har ett lika värde, I varje fall från den dagen man föds. Därför kan jag i samma andetag både gilla och ogilla exempelvis Trump. Jag kan inte ännu uttala mig om Biden för jag har noll koll på honom, trots att han ändå verkar en slipad politiker efter sina 47 år i den grenen. Biden kan ju bli en störtskön president men likväl också bara en broiler, så jag sitter tyst i båten.
Att Trump är en ickepolitiker märks tydligt sättet han hanterar media och andra frågor. Man skulle kunna kalla honom en vanlig tjomme från gatan som tack vare sin attityd blev president. Sedan kan jag förstå att han är både älskad och hatad, men han hade kanske vunnit på att tona ner lite. Vi får helt enkelt köpa grisen i säcken och se hur Biden förvaltar ledarskapet, förhoppningsvis på ett mer enande sätt. Troligen får vi nog ändå förvänta oss en första kvinna som president i USA.