2020-11-06, 15:52
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willard123
Har du kollat klippet? Han pratar ju om en organization som ska förhindra valfusk. Alltså ni är så jäkla blåsta, är samma sak i flera konspirationsteorier. Någon tar ut ett litet klipp för att sedan sälja in sin egen agenda. Påminner jäkligt mycket om det berömda Buzz Aldrin klippet som många foliehattar använder för att bevisa att månlandningen är fake.

Han säger sanningen, men han tror han talar inför donörer.

You cant make this shit up.
2020-11-06, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Först gäller det att få slut på kriget i Nagorno-Karabach där Turkiet och Ryssland nu krigar.

Hoppas då att Biden tar beslutet att stötta Armenien.
2020-11-06, 15:53
Medlem
doggydees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Enligt honom själv tog det 15 minuter att lösa Kosovo Albanien problematiken.

Bör vara liknande i det här fallet.

Fredspris nästa år?

Har det fuskats i valet vinner han priset.

We got this. 👌

Vems sida är Biden på i konflikten? Armeniens eller Turkiet/Azerbajdzjans?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det pågår rimligtvis en diskussion om hur man ska göra med detta, speciellt efter hans "presskonferens" igår kväll och hans skrivande på twitter.

Jag kan tänka mig att om en besegrad president vägrar erkänna sig besegrad, så minskar hans möjligheter dramatiskt att kunna aktivera något sådant. Det är inte han som trycker på själva knappen och ingen skulle bli fälld för tjänstefel om de räddar världen genom att vägra en sådan order.

Kanske är lösningen att ta ifrån Trumpen koderna under perioden 6/11-20/1 och låta militärkommandot tillsammans med Biden ha detta ansvar under tiden. Eller helt enkelt ersätta Trump med en övergångsministär.

Han har haft fyra år på sig att avfyra sina atombomber. Han har haft möjlighet att ingå krig med Nordkorea. Han hade kunnat vara medhjälplig till IS uppbyggnad. Han hade chansen att bomba sönder Iran.
Nu har vi ju facit efter hans tid vid makten:
-Noll(0) startade krig eller väpnande konflikter.
Istället har han avvecklat USAs roll som världspolis och stora delar av stationerade trupper är numera på hemmaplan.

Och du menar att den mannen är en global fara?
Medlem
neiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willard123
Har du kollat klippet? Han pratar ju om en organization som ska förhindra valfusk. Alltså ni är så jäkla blåsta, är samma sak i flera konspirationsteorier. Någon tar ut ett litet klipp för att sedan sälja in sin egen agenda. Påminner jäkligt mycket om det berömda Buzz Aldrin klippet som många foliehattar använder för att bevisa att månlandningen är fake.
Varför säger han inte prevent voter fraud. Han sa ju rakt ut att han höll inne 1 miljard dollar om inte en åklagare i Ukraina sparkades också.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Tungan rätt i mun och undvik personangrepp. Motståndarlaget sysslar med provokationer för att stänga ditt konto genom anmälning.
Spelar mindre roll för valet i Amerika, ens om du har rösträtt USA.
Vad som händer i USA framöver lär framtiden utvisa.
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Förvisso. Nej, vet jag gjorde antydningar på inbördeskriget vilket jag såklart inte menar seröst men jag tror helgen blir rätt orolig där borta.

Lutar åt det hållet ja.

Blickarna mot Vita huset i helgen!
Medlem
whogivesafucks avatar
Undrar hur hans nästa förnekelseframträdande kommer se ut.
Jösses vad man kan skylla ifrån sig.

https://www.indy100.com/article/trump-speech-us-election-exit-photo-9724459
2020-11-06, 15:54
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maahes
fler krig = fler flyktingar
färre krig = färre flyktingar

du vill ha bort en president som stått för färre krig och resulterat i färre flyktingar.
för du begriper inte hur saker hänger samman i världen.

Jag ”vill” ingenting när det kommer till amerikansk politik. Det får de sköta bäst de vill där borta.

INGEN (förutom vapenföretagens aktieägare) vill ha krig någonstans. Jag tycker det är jättebra att Trump dragit tillbaka trupper osv. Det är absolut inget som jag är emot. Men Trump har inte lyckats få stopp på kriget i Syrien under sina fyra år och då kanske det är lika bra att någon annan får försöka.
2020-11-06, 15:55
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doggydee
Vems sida är Biden på i konflikten? Armeniens eller Turkiet/Azerbajdzjans?

Måste vara Turkiet/Azerbajdzjans, då dom är muslimer.
Judarna hjälper till här också.
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redgunn
Hoppas då att Biden tar beslutet att stötta Armenien.

Det hoppas jag också. Jag hoppas han nu tar itu med Turkiet. Helst kastar ut turkarna ur Nato.
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av droopey
Inte jag heller men han är närmare Putin på både ett bra och ett lite läskigt sätt. Man känner att han skulle kunna dra med sig folk att göra i princip va fan som helst vilket är lite läskigt men samtidigt kunde man ju hoppas att han kunde göra det för något bra.

På vilket sätt? medier rapporterar redan om att Putin ska kliva av president posten i Ryssland misstänkt Parkinson sen hur sant det är vet jag inte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in