2020-11-06, 15:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
Förstod du inte det jag skrev?
Jag blev glad att Trump förlorade och det ska jag fira med en Dom Perignon.

Förstår du nu?

Ja men inte varför du blev glad. Är det för att du fick rätt, men du skiter i vilka konsekvenserna blir? För ingen vettig människa som begriper sig på politik tror ju att det blir bättre med Biden.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snitsigare
Så Trump har inte "ljugit och hetsat" menar du?

Han har sagt vissa få saker som kanske inte alltid stämmer helt. Men det gör alla politiker och ledare, i alla länder. Det rättfärdigar inte att hela etablissemanget ljuger för folket om de positiva saker en president eller regim uträttat. De lurar folket, det är problemet. Det är de som får betala för att ha lurats av media. Förstår du? Det är folket som får det sämre.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Intressant att den nyheten kommer samtidigt som Pennsylvania faller.
Ja herregud , men att köra cigarrer i fittan på praktikanter i ovala rummet och sedan blåljuga hela amerikanska folket om det är ok. Tänk om trumpen hade gjort samma sak.
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
9000 röster från militären att räkna i Georgia.

Biden har råd att förlora Georgia. Trump har inte råd att förlora Pennsylvania. Skål.
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dentistlakare
Snart drar MAGAtardsen ut vapnen och det blir starten på inbördeskrig.

Stand back n stand-by.

We got this. 👌
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maahes
Den röde ryttaren (Biden)
” En annan häst, en eldröd, kom fram, och han som satt på den fick rätt att ta freden från jorden så att människor skulle slakta varandra, och ett långt svärd gavs åt honom. „
– Uppenbarelseboken. Upp. 6:4

Den svarte ryttaren (Iran)
” Och när Lammet bröt det tredje sigillet hörde jag den tredje varelsen säga: "Kom!" Jag såg, och se: en svart häst, och han som satt på den höll en våg i handen. Och jag hörde liksom en röst mitt ibland de fyra varelserna: "Ett mått vete för en denar och tre mått korn för en denar, men oljan och vinet skall du inte skada". „
– Uppenbarelseboken. 6:5-6:6,

Den gulbleke ryttaren (Kina)
” Jag såg, och se: en gulblek häst, och han som satt på den hette Döden, och han hade dödsriket i följe. De fick makt över en fjärdedel av jorden. Till att döda med svärd och med svält och med pest och genom vilda djur på jorden.
– Uppenbarelseboken. 6:8,

Kul liknelse men vithåriga Biden är då snarare:

Uppenbarelseboken 6:2
1Och jag såg Lammet bryta det första av de sju inseglen; och jag hörde ett av de fyra väsendena säga såsom med tordönsröst: »Kom.» 2Då fick jag se en vit häst; och mannen som satt på den hade en båge, och en segerkrans blev honom given, och han drog ut såsom segrare och för att segra.

Och Trump är den röde ryttaren. Rött är republikanernas färg. Trump har lyckats med att polarisera ett redan polariserat samhällen än mer. Fått vänner och släkt att strida mot varandra och vända varandra ryggen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Biden har fått flest röster av en presidentkandidat någonsin. Och dessutom lyckats med att besegra en sittande president, vilket är otroligt svårt och bara har hänt fem gånger tidigare i hela USA:s historia. Säger en hel del om hur impopulär Orange Mussolini faktiskt är hos den stora massan.

Sedan 2 vk har följande presidenter inte suttit mer än en period
Ford
Carter
Bush Sr

Fler på 1800-talet
Medlem
Madagascars avatar
Jag är orolig över vad Trump håller på med. Han är ju impulsiv och han har precis vaknat upp till att Biden leder både GA och PA.
2020-11-06, 15:19
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
9000 röster från militären att räkna i Georgia.

Du menar från de där "loosers och suckers"?

Jag läste att de antingen inte kommer att rösta eller rösta på Biden.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av alfax
Så jävla gott att Trump den jävla muslimälskaren sätts på plats!
Nu skall muslimasen som tar sig ton med Turkiska hunden Erdogan i spetsen sättas på plats!

Upp till våra politiker att stoppa inflödet av värdelösa muslimer!
Klarar vi inte det får vi skylla oss själva!

Ju färre krig ju färre flyktingar.
Du är emot den president som krigat mindre, inte mer.
Medlem
Draken55s avatar
Det blev trots allt en väldigt klar seger för Biden nu när både Georgia och Pennsylvania har svängt
Det är bra , då kan dåren Trumps svammel helt avfärdas.
Marknaden blir lugnad och omvärlden kan varva ner.
Reps får komma tillbaka om 3 år med en redig och normal kandidat.
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av droopey
Kina är ett skitland när det kommer till allt va gäller både klimatarbete, mänskliga rättigheter och sin utrikespolitik. Tyvärr kan vi västländer inte göra mer än att utveckla billigare alternativ till kolkraften för att kina ska sluta bygga dom. Dom går ju tyvärr inte att prata med och tro på allt dom säger men att bara stänga dom ute ifrån all typ av framtida utveckling stoppar dom inte från att bygga nya kolkraft tyvärr.

Alltså borde hela västvärlden satsa på kärnkraft och pressa elpriserna globalt. En komplett omställning till kärnkraft skulle ju i princip nollställa utsläppen och dessutom tvinga Kina att göra detsamma.

Skulle miljörörelsen vilja sänka utsläppen och inte bara motarbeta västerländsk ekonomi så är svaret givet. Att man föreslår andra, helt fantastiska idéer som inte är förankrade i verkligheten ger alltså svaret att syftet är.något annat än miljön.

Men nu är vi ruskigt OT.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in