2020-11-06, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Vår får helt enkelt se. Jag kan inte se att de skulle göra hela den här teatern för ingenting. Något har de, får se vad det är när de presenterar bevisen.
Trumps advokater gör vad Trump begär, det är deras jobb och levebröd. Själv sägs ju Trump tvivla på att det gör någon skillnad men ett försök är ju alltid ett försök och bättre än ingenting.
Tror inte rättsväsendet är så korrupt som Trump hoppas på.
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Skål! Jag har varit helt inställd på en Trump-vinst. Man måste gardera sig för det värsta. Det har varit två omtumlande dagar.

Ja. Man var ju uppe 2016 och det såg nu ut att bli en repris av den valnatten. Tack och lov att det inte blev så!
Senast redigerad av James-Michael-Michaels 2020-11-06 kl. 15:12. Anledning: gg
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likebananas
Jag väntar lika spänt på att Kina skall kallas rasistiskt, har ju faktiskt koncentrationsläger, homofobiskt, och det är bara början. Varför gör vi sådan skillnad egentligen?

Det är bara att du ringer eller mejlar till stockholms universitet och deras avdelning för kinastudier, de lär förklara för dig att Kina absolut är rasisitkst då de inte erkänner alla kulturer som finns i landet
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Special Counsel has opened an investigation into Trump's use of the White House for campaign-related activities, Reuters reports
The US Office of Special Counsel has opened an investigation into allegations the Trump campaign violated federal law by using the White House on Election Day as a command center, according to Reuters.

https://twitter.com/i/events/1324503050703183873

Det har ju sagts att det inte är rätt att använda VH för kampanjer men att det är olagligt visste jag inte.
Intressant att den nyheten kommer samtidigt som Pennsylvania faller.
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Just nu lägger USAs flygvapen en "air lock" över området runt Bidens stad i Pennsylvania.
Inga plan får komma i närheten. Allt enligt CNN.

Detta är standard protokoll för att skydda USAs president.
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Nej, sådan är inte Biden. Om något, så lär han se till att Donald får adekvat vård istället. Är man stark, så måste man vara snäll
Ja, jag har tänkt på vad Biden sa under debatten om psykiska hälsa och hur han ville utöka möjligheterna för den typ av vård. Han har ingen tid att spilla direkt, vi ser ju hur j*vla galet snett Trumpers hamnat. Fattas kanske bara kontroll i senaten för att se det förverkligas, och det kan vara värt att följa närmare efter att dammet lagt sig.
2020-11-06, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maahes
Han har ju visat sig vara ytterst lämplig under dom 4 år som han varit president och dessutom gjort en enormt stark valkampanj, demokraterna togs helt på sängen och trodde på jordskredsseger.
Så fakta talar ju om dina amatörmässiga spekulationer.

Jag tycker att han har gjort flera saker väldigt bra, om än okonventionellt, men det har varit tydligt rätt länge att han skulle förlora valet.
Valfusk eller ej, tror inte det går att bevisa att det är fusk som avgjort valet och då hoppas jag han gör det bästa för att hedra minnet efter sig.
Medlem
Trump kan definitivt börja packa nu. Biden/Harris har fyra miljoner fler röster.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Du är så djupt inne i sektmentaliteten så det är inte ens lönt för mig att försöka diskutera med dig. Gråt, förlorare.

Media utnyttjade folks rädsla under Corona och vände den mot presidenten. Ljög om hur illa det är och hur allt är Trumps fel. Det är ett spel för galleriet, ingen demokrati. USA har färre döda än många länder i Europa, trots att de inte har ett välfärdsystem som kan möjliggöra karantän. De har lurat folket. En president som gjort så mycket bra Trump gjort(bevisligen), kan inte förlora mot Biden. Han förlorade mot media.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Ja, jag har tänkt på vad Biden sa under debatten om psykiska hälsa och hur han ville utöka möjligheterna för den typ av vård.

Rimligt med tanke på hur sviktande Bidens hälsa har varit under valkampanjen.
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maahes
Han har ju visat sig vara ytterst lämplig under dom 4 år som han varit president och dessutom gjort en enormt stark valkampanj, demokraterna togs helt på sängen och trodde på jordskredsseger.
Så fakta talar ju mot dina amatörmässiga spekulationer.

Han är olämplig som president. Det har vi lärt oss de senaste fyra åren.

Att det finns miljontals republikaner är något annat. Dags för dem att vända blad och titta framåt.
2020-11-06, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrKrispo
Trump kan definitivt börja packa nu. Biden/Harris har fyra miljoner fler röster.
Han är president i två månader till

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in