2020-11-06, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maahes
Dom ekonomiska konsekvenserna för USA efter Corona med Biden/Harris kommer vara katastrofala jämfört med om Trump får fortsätta på samma framgångsrika sätt som han gjorde innan Corona slog till.

Om man bryr sig det minsta om såna småsaker som ekonomi, välstånd, minskad arbetslöshet osv så hoppas man på 4 år till med Trump.

Jag tror många utav oss hoppas på 4 år till med Trump, men lite realistisk måste man vara. Med all sannolikhet kommer Biden vinna valet, skulle det senare gå till domstolen så är min oro att Biden även vinner där.
Medlem
westrandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Men herregud, häng med lite nu. Nu får du i uppdrag att själv kolla upp storyn. Hur kan du vara så korkad att du ens uttalar dig om saker som du inte ids faktagranska?

detta skedde ju i flera delstater... varför ska jag kolla upp detta då ni vänsterdrägg inte kollar upp ett enda jävla bevis som finns att det är fusk... bevisen är ju otaliga men ni tror blint på allt gått rätt till trots den ena historien är mer osannolik än den andra..

ni vänsterdrägg saknar verkligen hjärnor, jag hatar er mer än svartskallarna om jag ska va ärlig
Medlem
JustZlatans avatar
Om Trump bara hade betett sig som en normal president i 4 år så hade han antagligen blivit omvald med stor marginal. Men nu röstade väldigt många republikaner på Biden för att de inte stod ut med Trumps barnsliga personlighet.
2020-11-06, 13:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Eller så kan man införa ett system som innebär en man en röst. Dvs Demokrati.

Ett proportionellt valsystem som i Sverige och de flesta länder i Europa förutom efterblivna Storbritannien.

Nuvarande system utarbetades i slutet av 1700-talet när USA bestod av 13 delstater. Att det är dags att skrota Electoral College är numera en ganska mainstream uppfattning.

En man - En röst (jag förstår att du inte menar att kvinnor inte skall få rösta) låter som ett bra system, precis som kommunism gör - i teorin.

Men i verkligheten skall alltså de som bor där flest har något gemensamt, som ex i stora städer eller stora länder (EU) komma att få inflytande över frågor de inte ens har med att göra i praktiken. Läs landsbygd eller små länder. Det skulle sannolikt innebära en ström av regioner eller små länder som vill lämna de "stora" konstellationernas förbund för att få inflytande och beslutanderätt över sin egen del av världen och vardag (aka frihet). Inte så lite likt gammal hederlig kolonialism. Men en totalitärstatsvurmare ser sannolikt inte detta problem... och har sannolikt litet medlidande med dem det drabbar. De som skrev amerikanska konstitutionen hade däremot det.
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Trump har djupt kristne Pence bredvid sig. Grymt lojal. Trump har bytt ut alla illojala och har bu ett tight gäng bakom sig.
Driver Trump något till HD har han hela partiet bakom sig.

Trump har inte hela partiet bakom sig.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Om Trump bara hade betett sig som en normal president i 4 år så hade han antagligen blivit omvald med stor marginal. Men nu röstade väldigt många republikaner på Biden för att de inte stod ut med Trumps barnsliga personlighet.

Om man låter "barnslig personlighet" väga tyngre än politiska resultat då bör man kanske ta sig en funderare på hur man ska rösta innan man gör det.
2020-11-06, 13:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StJerome
Det är ni som hävdar att Biden valet tack vare fusk utan att ha bevis för det. Inser du att du skulle kunna tro på vad som helst, så länge någon du sa upp till sa det till dig? Tänk lite själv för helvete.
Ingen har sagt att det finns bevis. Det finns tillräckligt med information för att detta ska utredas vidare.

Men eftersom du är anti-trump från dag ett så behagar du dig inte ens till att klicka på de länkar som potentiellt visar fusk.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag är väldigt förtjust i Mike och hade helst sett honom som president, men det blir kanske en annan gång.

Flera kristna har profeterat (tidigare) om att Herren ska "rycka till sig valet med list", vi får se hur det blir med det... "Ondahamstern" påpekade att detta faktiskt kan sluta med att Biden blir president och Pence vice... Och Biden är inte direkt kry. Det vore skoj om Pence blev president genom Herrens försyn.

Pence är en trygg och lugn person. Han har varit viktig för Trump under dessa åren.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av droopey
Ah, en alla som inte tycker att bränna oändliga mängder olja är bra är en kommunist-person. Klimatkrisen behöver enligt mig inte leda till några större förluster i produktivitet i väst ens över det korta perspektivet och speciellt inte över det långa då vi redan idag har möjlighet att producera el och energi billigare med förnybara energiformer än med olja och gas. Det är ändå bara en tidsfråga innan vi slår över däråt. Obs kärnkraft är ett bra alternativ också.

Och kommunismen har jag inget till övers för då det bevisats att det inte är ett fungerande statsskick. Öppna samhällen som bryr sig om sina medborgare och har ett fungerande utbyte med övriga länder i den fria världen är det som jag vill ha.

Nu är vi dock ruskigt OT så om du inte vill prata val så lämnar vi det här.

Beskatta dig själv till döds, gärna det, gärna det, men lämna mig ifred.

Fantomhot, fantomhot. Gör något åt befolkningsökningen i Afrika och i Indien om du bryr dig men förstör inte Sverige och be inte amerikanerna förstöra sitt land.

Men det kanske blir Biden. Må det gå åt helvete eftersom det är vart Demokraterna leder. Jag ska njuta. För Biden "bryr sig inte om sina medborgare". Det är inte vad korrupta demokrater som är köpta av globalisterna gör.
Medlem
CP-Gretas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Republikanerna har bara gjort "bra" ifrån sig i senaten relativt till de låga förväntingarna dom hade.
Dom har ju hittils tappat en senatplats till Demokraterna.

Det dom gjort "bra" är att lyckas behålla sin majoritet. Men dom har inte gjort nått superval i senaten.
Och hittils har dom vadå, tagit 6 platser av ca 400 totalt i represetanthuset. Är det bra presterat

Ni märker inte själva hur låga förväntingar ni har på Trump. Om detta är ett "bra" val.

Faktum är dock att Republikanerna behåller senaten och tar platser av Demokraterna i Representanthuset, men ser ut att förlora presidentposten. Det går inte ihop med annat än att Demokraterna fuskat.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CP-Greta
Du ger ju svaret själv. Hur kan Republikanerna ha presterat så bra i senaten och ta många platser av demokraterna i Representanthuset men förlora presidentvalet? Varför skulle Republikanerna inte vinna även presidentposten?

Enkelt. För att republikanska väljare har vänt sig ifrån honom.
2020-11-06, 13:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Pence är en trygg och lugn person. Han har varit viktig för Trump under dessa åren.

Pence uppvisar det lugn och den trygghet som bara kan komma av vetskapen att man befinner sig på rätt sida i historien.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in