2020-11-06, 12:59
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av axlg87
Hur vet du vad som försegår i vallokaler om det är både demokrater och republikaner tex? Vad jag har hört är det rätt blandat. Ingen har ju presenterat nått som ens tyder på nått fel än.

Jaha, du har "hört". Så bra, då behöver man inte fundera mer över valfusk. Tack så mycket!
2020-11-06, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Jaha, du har "hört". Så bra, då behöver man inte fundera mer över valfusk. Tack så mycket!
Jag fattar att du vill att trump ska vinna men jag har inte sett några bavis på att det har hänt, på en skala som skulle vara förändrande på slut resultatet. Jag klickade på den här tråden för att kolla om det fanns något. Jag har aldrig sagt att jag inte vill att man ska diskutera det.
2020-11-06, 13:04
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MmGox
Hur vet du det?
För Arizona har berättat om sina poströster, du får ta det med dom.

Och valfusk av den omfattande arten och betydelse, det har vi nog inte sett sedan al Capone´s tid.
Men moder tid är den försumbar, och detta finns ett långt pärlband av valfuskutredningar som påvisar.
Så dessa kan du alltid läsa, men nått säger mig att de vill du inte.
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Systemet är uruselt och lämnar väldigt många möjligheter till fusk. Det är nu uppenbart varför demokraterna stridat så hårt för poströster.

Och ett röstfusk per tio miljoner är ju bara barnsligt att skriva. Sverige har 300 våldtäkter i veckan men bara 2 blir till fällande domar. Så då är antalet våldtäkter bara 2?
Tydligen är just Arizonas poströster otroligt övervakande och har flera lager av dubbelkoll, och en transparens och insyn som försvårar valfusk nått enormt som jag förstår det med dessa få valfusk man sett i poströsterna.

När det kommer till bås-röstningen så vet jag inte vad nivån ligger på där, men nått säger mig det är lågt.

Att räkna röster man ger är självklart i en demokrati, och alla röster ska räknas.
Det komiska är att stora delar av administrationen har poströstat
Så vi får även ta del av att hyckleri.
2020-11-06, 13:05
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Det pratar ju hela tiden om det för att trump säger det. Men det finns ju inga bevis än.
Finns mängder med bevis, det är bara du som vägrar acceptera dom. I Wisconsin hade ett 10-tal distrikt ett valdeltagande på över 100%, det högsta strax över 200%. Tydligare bevis på valfusk finns inte. Vakna!
2020-11-06, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Klart det förekommer fusk i viss mån. Tror inte någon skulle ifrågasätta det.

Problemet är ju att alla VILL hitta fusk i varje vrå, och skriker sig hesa. En av de största bevisen för detta är väl när Biden fick en bump i röster, pga ett tekniskt fel, och som åtgärdades senare. Detta används dock fortfarande som ett slagträ för att visa att valet är riggat och att allt är uppgjort i förhand.
tekniskt fel? Gick du på den?? Klart de sänker nacken, skrapar lite i marken med foten och ljuger om "tekniken" när de blivit påkomna.
I flera stater har det registrerats fler röster i % än det finns röstberättigade. Såg att i någon stat var det det 125%!
Hur är det möjligt? Eller är det tekniskt fel där också? 😂😂🤣
2020-11-06, 13:06
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Jo jag har fattar att jag är utsatt för propaganda fast jag känner också att det är överdrivet att säga i det här fallet med själva valet att det är valfusk och det inte rapporterar det. Det pratar ju hela tiden om det för att trump säger det. Men det finns ju inga bevis än. Och ända sättet att ta reda på det är ju att man visar upp bevisen man har.

Nej, det räcker inte med bevis om de som bedömer bevisen inte tror på dem. Av den anledningen tänker jag inte handmata dig, och ingen annan för den delen, för jag vet att det inte leder någon vart. Det är inte heller här något avgörs.

Vi befinner oss i ett desinformationskrig och det är vinnaren som kommer skriva historia. Vilken sida det är återstår att se; jag hoppas på Trump, du hoppas på den andra snubben som inte heter Trump. Men om du inte ens misstänker att Demokraterna skulle ta till alla medel inklusive valfusk, med de senaste fyra åren färskt i minnet, där man från alla håll på falska grunder anklagat honom för förräderi (ett brott vars påföljd kan vara döden) så menar jag att man är väldigt naiv.

Vi bevittnar ett internationellt krig mellan globalismen och nationalismen, med skådeplats just nu USAs presidentval. Detta är inte Bush vs Gore, S vs M. Viktigt att hålla i tankarna.
2020-11-06, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittahora
Finns mängder med bevis, det är bara du som vägrar acceptera dom. I Wisconsin hade ett 10-tal distrikt ett valdeltagande på över 100%, det högsta strax över 200%. Tydligare bevis på valfusk finns inte. Vakna!
Kan du visa källa på det?
2020-11-06, 13:08
Medlem
pocahontas väns avatar
Bindens valresultat bryter emot Benfords lag, det gör varken Jo Jorgensens eller Trumps valresultat.

Twitteranvändare går igenom resultatet men det finns fler exempel på twitter:
https://twitter.com/toad_spotted/status/1324377988499210240
Wikipedia-artikel om Benfords lag:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Benfords_lag

För neoliberalen är det dock inte konstigt att förkasta hundra år av matematiska sanningar för att uppnå önskad valutgång.
2020-11-06, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Nej, det räcker inte med bevis om de som bedömer bevisen inte tror på dem. Av den anledningen tänker jag inte handmata dig, och ingen annan för den delen, för jag vet att det inte leder någon vart. Det är inte heller här något avgörs.

Vi befinner oss i ett desinformationskrig och det är vinnaren som kommer skriva historia. Vilken sida det är återstår att se; jag hoppas på Trump, du hoppas på den andra snubben som inte heter Trump. Men om du inte ens misstänker att Demokraterna skulle ta till alla medel inklusive valfusk, med de senaste fyra åren färskt i minnet, där man från alla håll på falska grunder anklagat honom för förräderi (ett brott vars påföljd kan vara döden) så menar jag att man är väldigt naiv.

Vi bevittnar ett internationellt krig mellan globalismen och nationalismen, med skådeplats just nu USAs presidentval. Detta är inte Bush vs Gore, S vs M. Viktigt att hålla i tankarna.
Hoppas och hoppas. Känns som du hoppas mer på trump än jag hoppas på biden. Det som trump försöker med nu kommer ju inte fungera. Teoretiskt kan man ju ta varenda valsedel och gå till den person och fråga vad den har röstat på.
2020-11-06, 13:11
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Det blir uppenbart att det är så det gått till, men frågan är om man har fuskat för mycket denna gång. Man underskattade antalet Trump-röster på valnatten och fick som följd stänga ner rösträkningen för att kunna kompensera med fler "poströster" som man hittar lite varstans. Siffrorna är på många ställen helt orimliga och tiden det tar att räkna, just i de kritiska delstaterna, är mycket märklig.

Jag tror också att det fuskats mycket. Det är märkligt att det är demokrater som sköter rösträkningen - framförallt verkar det vara så i storstäderna med många svarta väljare. Som räknas sist och att det är där Biden hämtar in kraftigt. Som i Michigan där Detroit räknas sist. Ute i countyna på landsbygden och de mindre städerna dominerar ju Trump i stort sett överallt.

Jag tror dock att det "stopp" i rösträkningen som rapporterats kan bero på att man räknat klart men att man väntar in poströster. Sedan tror jag det skojats friskt i det här skedet när poströster räknas. USA behöver ett helt nytt valsystem.
2020-11-06, 13:15
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Hoppas och hoppas. Känns som du hoppas mer på trump än jag hoppas på biden. Det som trump försöker med nu kommer ju inte fungera. Teoretiskt kan man ju ta varenda valsedel och gå till den person och fråga vad den har röstat på.

Klart jag hoppas mer på Trump än vad du hoppas på Biden. Du vet nog inte ens varför du hoppas på Biden. Det är också intressant, men off topic.

Hur vet du att det Trump "försöker med nu" inte kommer att fungera? Du är ju inte tillräckligt insatt för att ens veta varför du föredrar Biden, så hur kommer det sig att du i detta exceptionella fall vet vad som kommer ske? Det vi bevittnar nu har aldrig tidigare skett.
2020-11-06, 13:16
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Kan du visa källa på det?
Jag ska försöka hitta sammanställningen som jag refererar till.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in