2020-11-06, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Demokraterna var säkra på att de hade riggat det tidigare valet tillräckligt för att vara garanterade en seger. Till detta valet har de i flera led sagt att de inte skyr några medel för att vinna.

Precis som vänsterpacket här hemma i Sverige så anser sig demokraterna ha rätt att ta till vilka åtgärder som helst då de strider för det goda och allt annat är av ondo.
Hur vet du vad som försegår i vallokaler om det är både demokrater och republikaner tex? Vad jag har hört är det rätt blandat. Ingen har ju presenterat nått som ens tyder på nått fel än.
2020-11-06, 12:52
Medlem
JohnDillingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Jag har dragit ner på användandet av Google och det borde även du. Men jag kan säga det ändå: Du har fel.

Kom med fakta om du ska säga att jag har fel.
Du verkar endast gå på känslor nu och avfärdar all fakta.
Spelar ingen roll vad du tycker om jag har fel eller rätt, sanningen är att han är en dålig förlorare och det säger även folk runtomkring han som vet betydligt mer än jag och du.

Vad säger dig att han är en bra förlorare? Ge mig något bara som styrker ditt påstående.
2020-11-06, 12:53
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av axlg87
Hur vet du vad som försegår i vallokaler om det är både demokrater och republikaner tex? Vad jag har hört är det rätt blandat. Ingen har ju presenterat nått som ens tyder på nått fel än.

Du kanske förlitar dig på för begränsad information om du menar att ingen presenterat saker som tyder på fusk än. Efter Fem på TV4 reflekterar inte riktigt den värld vi lever i. Inse att du är utsatt för extrem propaganda, och det är bara du som kan avgöra om du ska vara ett offer eller inte.
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Det blir uppenbart att det är så det gått till, men frågan är om man har fuskat för mycket denna gång. Man underskattade antalet Trump-röster på valnatten och fick som följd stänga ner rösträkningen för att kunna kompensera med fler "poströster" som man hittar lite varstans. Siffrorna är på många ställen helt orimliga och tiden det tar att räkna, just i de kritiska delstaterna, är mycket märklig.

Ja, det stämmer väldigt bra in på deras uttalande om att inte sky några medel för att vinna.

Trumps organisation har varit förberedda och HD granskar troligtvis redan material noga innan de bestämmer sig för åtgärder.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrusek
Varför är det bara demokrater som fuskar?
Kan ha olika anledningar men mest troligt är väl för att man under de senaste ca 5 åren utmålat Trump som dagens Hitler. Med andra ord folk ser detta som ett krig mellan de onda och de goda, således är regelboken bara att kasta.
Kolla årets upplopp, medias artiklar, ryss utredningen osv.
2020-11-06, 12:55
Medlem
doggydees avatar
Intressant data här. Allt pekar på att Biden var mindre populär än Clinton var 2016. Och därför fick han färre röster i de flesta städer runt om i landet, förutom just städerna i swing states som pausade sina beräkningar.

https://twitter.com/FPVaughanIII/status/1324599248659324928
2020-11-06, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemphi
Alltså amerikanarna är så ända in åt helvete dumma så det är inte sant. Man hör den ena grejen efter den andra och tänker att nu kan det fan inte bli värre och sen så gör dom något så korkat och har sitt presidentval på ett sätt där man kan fuska, liksom poströster som måste vara det absolut enklaste sättet att trolla fram fler/ändra namnet/tappa bort röster... Helt jävla ostört????

Steg för steg för att motverka detta påkommet av en simpel jävla svensk 7-16 arbetare.

1. Få hem din röstlapp samt din UNIKA inlogg på myndighetens hemsida som är knutet till din identitet likt mobilt bank-id.
2. Välj om du vill rösta online i förtid eller om du vill lämna din röst fysiskt.
3. Röstar du online så blir du förhindrad att kunna lägga en fysisk röst, detta genom att när du visar leg hos vallokalen kan båda kontrollanterna som för övrigt tillhör både republikanerna och demokratierna, konstatera med en snabb namnsökning redan se att du röstat.
4. Väljer du att rösta fysiskt sätt på dig munskyddet sprita händerna håll avstånd och lämna lappen.
5. Alla val är strängt bevakade av kontrollanter från båda lägrens.

Post-röster kom igen?

Dessvärre är de inte mer korkade än svenskar. Snarare klokare. Röstfusk förekommer även i Sverige .Senaste valet var det pinsamt mycket fusk.
2020-11-06, 12:56
Medlem
tinybitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doggydee
Intressant data här. Allt pekar på att Biden var mindre populär än Clinton var 2016. Och därför fick han färre röster i de flesta städer runt om i landet, förutom just städerna i swing states som pausade sina beräkningar.

https://twitter.com/FPVaughanIII/status/1324599248659324928

Man kan ju undra varför Biden har fler röster i de olika swing staterna än deras senator-kandidater där?
Normalt brukar de ju följas åt, då en väljare röstar först för presidenten de vill se och partiets senator.

Citat:
In Michigan, for example, there was a difference of just 7,131 votes between Trump and GOP candidate John James, yet the difference between Joe Biden and Democratic candidate Gary Peters was a staggering 69,093.

In Georgia, there was an 818 vote difference between Trump and the GOP Senator, vs. a 95,000 difference between Biden and the Democratic candidate for Senator.

Låt oss jämföra med en icke swing-state

Citat:
Trump: 193,454
GOP Sen: 197,961
Dif:4,507

Biden: 73,445
Dem Sen: 72,720
Dif: 725

Källa - finns även en artikel på ZeroHedge.
Senast redigerad av tinybits 2020-11-06 kl. 12:59.
2020-11-06, 12:57
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Valfusket är för obetydligt i USA för ha en reelle påverkan historiskt och i modern tid.
Och tex 2 decennier av poströstfuskande i Arizona har genererat ett röstfusk per tiomiljoner poströster.

Vi vet även att utredningen trumpen startade upp lades ned i panik när man var tvungen dela med sig av materialet till övriga medlemmar i utredningen.

Det förstår vi om man inte vill ha reda på fakta, så ska man undvika det stället som har möjlighet att peka dig rätt.

Systemet är uruselt och lämnar väldigt många möjligheter till fusk. Det är nu uppenbart varför demokraterna stridat så hårt för poströster.

Och ett röstfusk per tio miljoner är ju bara barnsligt att skriva. Sverige har 300 våldtäkter i veckan men bara 2 blir till fällande domar. Så då är antalet våldtäkter bara 2?
2020-11-06, 12:58
Medlem
Citat:
Du kanske förlitar dig på för begränsad information om du menar att ingen presenterat saker som tyder på fusk än. Efter Fem på TV4 reflekterar inte riktigt den värld vi lever i. Inse att du är utsatt för extrem propaganda, och det är bara du som kan avgöra om du ska vara ett offer eller inte.
Jo jag har fattar att jag är utsatt för propaganda fast jag känner också att det är överdrivet att säga i det här fallet med själva valet att det är valfusk och det inte rapporterar det. Det pratar ju hela tiden om det för att trump säger det. Men det finns ju inga bevis än. Och ända sättet att ta reda på det är ju att man visar upp bevisen man har.
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnDillinger
Kom med fakta om du ska säga att jag har fel.
Du verkar endast gå på känslor nu och avfärdar all fakta.
Spelar ingen roll vad du tycker om jag har fel eller rätt, sanningen är att han är en dålig förlorare och det säger även folk runtomkring han som vet betydligt mer än jag och du.

Vad säger dig att han är en bra förlorare? Ge mig något bara som styrker ditt påstående.

I vilket sammanhang? Trump är varken bra eller dålig förlorare i detta val. Han har inte förlorat. Det spelar för mig ingen roll om Trumps motståndare, som under fyra år drivit bevisade lögner och felaktigt anklagat honom för förräderi, säger något annat.
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kangaroozzickness
Frågan är varför han inte skulle offentliggöra den.
För att kunna bevisa att valfusk skett måste Trump först låta valfusket genomföras. När rösträkningen är avklarad, vilket bör ske inom en vecka, kan Trump börja avslöja fusket för allmän beskådning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in