Citat:
Ursprungligen postat av
MOPspanaren
Ja, i Rimborns PM från mordnatten framgår denna uppgift.
https://imgur.com/a/tI8mr4V
Och anledningen till att jag ständigt bråkar om just denna uppgift är för att den ständigt viftas bort eller knappt bemöts... tror man på (eller har man bestämt sig för) SE som GM så vill man ju inte höra något som talar emot detta.
Men här borde vi alla egentligen vara eniga om att SE gissar att Lisbeth sagt detta.
Det må vara en i ert tycke "kvalificerad gissning"... vem annars skulle sagt detta? o.s.v.
Men en gissning oavsett.
Jag reagerar rätt mycket på att man vill fuska in SE som GM... och därmed inte ens lyfta och vädra osäkerheter som dessa. Det är inte seriöst.
Kan bara hålla med. Det finns egentligen ingenting som binder SE till mordet och det säger ju KP också,
"jag är inte så dum så jag tror det här (som jag pratat om i två timmar) räcker"...för att ens åtala.
Att som SE anhängare förklara att SE
"gissar" sig till information. Eller att han senare måste ha
"läst" sig till allt han säger. Eller att han
"sprungit tillbaka" till mordplatsen och fått sin information ...och då gäller inte längre att ingen sett honom på mordplatsen :-) Alla dessa förklaringarna blir nästan roligt teoretiskt krystade och att de därtill saknar förankring i verkligheten gör inte saken bättre.