Citat:
Ursprungligen postat av
revodneb
Jo Kina gjorde just det i Wuhan.
Nä jag trivs bra här, men jag kan peka ut ett fel när jag ser det. Jag antar att du inte ens övervägt alternativet då dina barn är i fara?
Skulle inte barnen vara i mångdubbelt stor fara om dess föräldrar riskerade skjutas om de lämnade hemmet? Du tar de sällsynta coronadödsfallen på blodigt allvar, samtidigt som du tar fjäderlätt på att bli ihjälskjuten av militär bara för att man visar sig utomhus. Inser du inte själv hur galet det är? Du står för total intolerans. Därför hör du inte hemma i en fri demokrati. Sorry. Staten kommer inte att börja skjuta ihjäl folk bara för att göra dig tillfreds.
Tror du inte en åldring hellre riskerar lite virus än att oroas över att deras vuxna barn blir ihjälskjutna bara för att de visar sig utomhus, vilket skulle lämna åldringarnas barnbarn föräldralösa?
Tror du verkligen att svenska åldringar är så kalla och hjärtlösa?
Nej, det är bara du som är det. Du vill skjuta sönder familjer och skapa megatragedi för ett virus som inte påverkar de flesta nämnvärt.
Det är faktiskt rätt att dig att du får leva i en demokrati som vill bekämpa extrema typer som du. Hoppas du inte blir Skandinaviens nästa Breivik. Eller tänker du bli en galning som går ut på gator och torg och skjuter ihjäl folk för ett litet virus skull? Du har inte funderat på att söka hjälp?
I slutändan handlar det om att du gravt överskattar virusets skadeverkningar. Det börjar likna paranoia eftersom du så saknar sinne för proportioner.