2020-11-06, 08:08
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Jag vet att många här inte läser Aftonbladet men intressanta nyheter finns där.
En ny bok där AT avslöjas som att ha valt flockimmunitet som vår tidiga strategi trots varningar.

"Anders Tegnell hade tre alternativ: total nedstängning, smittspårning eller smittbegränsning för att uppnå flockimmunitet.
Han valde det sista – trots digra varningar.
Nya boken ”Flocken” avslöjar spelet bakom den så kallade svenska strategin."

Finns även på SvD men betalsida.

Ligger det sanning i detta är AT rökt.

Läs gärna själva utdragen ur boken som AB förmedlar.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zgg13r/tegnell-varnades-tidigt-for-hoga-dodstal-huvudlos-strategi
Fast det är ju självklarheter, och varför skulle han bli rökt av det?
Citera
2020-11-06, 08:13
Medlem
arbetets avatar
91 på IVA nu:

https://portal.icuregswe.org/siri/report/corona.covid-dagligen
Citera
2020-11-06, 08:17
Medlem
Hamsterbolls avatar
Tror ni det kommer nya restriktioner idag? Inför helgen tänker jag. Någon pressträff på gång?
Citera
2020-11-06, 08:24
Medlem
.Dostoj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Tror ni det kommer nya restriktioner idag? Inför helgen tänker jag. Någon pressträff på gång?

Nej, de har redan påbörjat sin långhelg nu. Annat är det för vårdpersonalen.
Citera
2020-11-06, 08:25
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
I Danmark stänger de år 5-9 i nordjylland nu. Att många skolor kommer att få stänga ändå då deras personal smittas och därför inte kan jobba verkar mindre viktigt att fundera kring. Ju högre samhällssmitta desto fler lärare blir sjuka och måste stanna hemma. Vi har ju redan många skolor som fått stänga pga personalbrust eller smitta. Det är inte helt enkelt och det är inte bara svart eller vitt.

Du har helt rätt inget är svart eller vitt. Det är hela min poäng att jag förkastar idén som en del har härinne att stänga alla skolor. Breda penseldrag är inget jag tror på utan hela tiden försöka vara situationsanpassad.
Citera
2020-11-06, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Fast det är ju självklarheter, och varför skulle han bli rökt av det?

Om man kollar på varenda pressträff finns det en bild med som visar "flatten the curve". Det går ju inte att tolka på annat sätt att smittan inte ska stoppas men begränsas.
Citera
2020-11-06, 08:33
Medlem
Hrass avatar
Vid det här laget kan det väl knappast vara någon förutom läkemedelsbolagen som sitter och låtsas tro på ett vaccin?

Det blir dessvärre #lockdown4life om man vill köra det spåret och inte utsätta sig alls
Citera
2020-11-06, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
91 på IVA nu:

https://portal.icuregswe.org/siri/report/corona.covid-dagligen
Mmm. Ett ljus i mörkret är ändå att IVA-beläggningen ännu inte alls verkar utvecklas lika dramatiskt som i våras.
Citera
2020-11-06, 08:40
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Nä! Löfven sitter ju redan i karantän.
Citera
2020-11-06, 08:41
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Nä! Löfven sitter ju redan i karantän.
Vadå, har han inte möjlighet till Skype eller liknande?
Citera
2020-11-06, 08:42
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerka11
Mmm. Ett ljus i mörkret är ändå att IVA-beläggningen ännu inte alls verkar utvecklas lika dramatiskt som i våras.
Vi lär inte se något på IVA förrän slutet av nästa vecka av senaste tidens utveckling.
Citera
2020-11-06, 08:43
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
Nu får de fega och ryggradslösa politikerna i oppositionen ta ansvar och agera. Vår statsepidemiolog har ljugit och fört svenska folket bakom ljuset med en kallblodig strategi som tagit livet av 6000 svenskar. En kallblodig och hänsynslös strategi som fått grönt ljus av Regeringen och hyllats av statsminister Stefan Löfven. "Den strategi som vi har lagt upp menar jag är rätt" har narrativet varit som statsminister Stefan Löfven trummat in bland befolkningen. På vilket sätt var en förljugen, kallblodig och hänsynlös strategi som tagit livet av 6000 svenskar rätt? Varför har Regeringen ljugit för svenska folket?

Om inte oppositionen agerar nu så måste vi anta att de varit väl införstådda i Regeringens lömska plan att kallblodigt offra tusentals oskyldiga svenskar. Har vi en genomrutten opposition som skyddar Regeringen och inte delger svenska folket dess lömska planer? Då måste vi inrätta en sanningskommission snarast, vi kan inte ha en riksdag bestående av lögnare som vilseleder svenska folket.
Kanske inte är en slump att Löfven går in i corona-karantän nu? Slipper svara på frågor om Sveriges strategi?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in