2020-10-22, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av conny-kaka
Det var trkigt att hra men jag tycker Hans sktte det bra.
Tror ni Jakob blir borta frn freakshow ocks?

Nej, han kr p med allt utom off limits, tror han inte har lust att fortstta dr, han rr sig i lite finare kretsar nu. Off limits faller inte in inom den ramen. Tror inte han vill eller kommer tervnda till off limits.
Citera
2020-10-22, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ronbe
Nej, han kr p med allt utom off limits, tror han inte har lust att fortstta dr, han rr sig i lite finare kretsar nu. Off limits faller inte in inom den ramen. Tror inte han vill eller kommer tervnda till off limits.
Den tanken slog mig ocks. Jag tycker det r ett dligt val av honom isf.
Han r ganska tam och meningsls i freakshow. Det knns som det r Messiah show fr hela slanten och dessutom tycker jag att JWL r bst trots att han bara r gst dr ibland.
Tur att Hans levererar.
Citera
2020-10-29, 11:59
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Citat:
Han r ganska tam och meningsls i freakshow. Det knns som det r Messiah show fr hela slanten och dessutom tycker jag att JWL r bst trots att han bara r gst dr ibland.
Tur att Hans levererar.
Messiah r otroligt jvla jobbig att lyssna p. Aldrig gillat Freakshow, off limits dremot r vldigt bra.
Citera
2020-10-29, 13:03
Medlem
Nu s, nu brjar det lyfta ordentligt.

HWs trevande, inknnande inledning, har frbytts till rakryggad gld med stringens och kontinuitet. HW knns alltmer stabil, fyndig och frsig.

Jag finner i det senaste avsnittet en ovanligt rd trd i alla de olika mnen HW inleder, sedan kan Jonas glida ivg som en hal l, men det accepteras och sedan tervnder HW fr avslutande ponger. Det r starkt i den miljn, att hlla ihop det.

Veckans show bjd p skna mnen om DN, Guldbron och Drrvakter, mnen som alla innehll balans, underfundighet, roliga observationer och ja, en rd trd. Strlande. Jag lskar sttet HW sger ungefr "det dr r inte frdigrknat nnu" aprop kostnaderna fr Guldbron. Trffskert och kul, oklart varfr det fastnade, men s r det med humor och tajming.

Jonas kommer fram som alltmer balanserad, mhnda har medicineringen brjat bita (?), men visst knns han tryggare, mer omfamnande och har faktiskt myntat flera roliga uttryck p sistone, ven om minnet sviker mig p den punkten. Keep it up boys! Nu knns podden stenhrd!
Citera
2020-10-29, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmo.Kramer
Messiah r otroligt jvla jobbig att lyssna p. Aldrig gillat Freakshow, off limits dremot r vldigt bra.
Jag tycker han har sina stunder men det jag menade var att det knns som att det r messiah som bestmmer i den podden.

Var det ngon mer som tnkte p Jonas kommentar om att Jakob gr allt som vanligt frutom off limits?
Citera
2020-10-31, 22:30
Medlem
VergissMichs avatar
Citat:
Tur att Hans levererar.
JWL r guld. De bsta avsnitten av freakshow r bst pga JWLs prator endast, i min mening. Favoriten r fr evigt avsnittet/avsnitten om Kicken

Tycker det r vldigt trkigt att Jake the snake qvist har slutat i Off limits, men HW fyller skorna mer n vl. Det frsta avsnittet han medverkade i var bra, men i veckans avsnitt knns det verkligen som att han blivit varm i klderna. Han och Jonas gr sjukt bra ihop, srskilt d Jonas ibland behver ngon som hller hans ftter p jorden lite grann hehe... Jkligt sknt att de har podden s de kan prata om saker som kanske inte passar s bra i morgonprogrammet de kr p rockklassiker.

Ge oss fler avsnitt i veckan nu! Svenska folket behver er.
Citera
2020-10-31, 23:15
Medlem
Lyssnat igenom alla avsnitt nu, mycket passande podd fr utegymmande i Florida.
Tv avsnitt i veckan borde du kunna klmma ur dig Jonas!
Trkigt att Jacob inte r med i senaste men Hans tcker upp riktigt bra, han har en lite annan humor och ton som vger upp fint.
Citera
2020-11-01, 01:33
Medlem
NoelBabas avatar
Men hur str det till med Jake the Snake egentligen? Har han hoppat av Off Limits eller r det en temporr time-out som det lt som i brjan? Blev han fr verkrd av Jonas hela tiden?
Citera
2020-11-01, 11:26
Medlem
VergissMichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoelBaba
Men hur str det till med Jake the Snake egentligen? Har han hoppat av Off Limits eller r det en temporr time-out som det lt som i brjan? Blev han fr verkrd av Jonas hela tiden?
Han medverkar fortfarande i Freakshow ofrndrat. Gr han fortfarande Gry Forsell m. vnner p morgonen?
Om det nu stmmer att Jakob gr allt som vanligt frutom Off limits s kan tidigare nmnde teori stmma. Nmligen att han nu rr sig i lite finare kretsar. Under corona kan ju han tagit sig en tankestllare gllande vad han vill gra i livet. Han kanske vill lmna stand-upen, humorn m.m bakom sig. Satsa mer p radion, hnga lite mer bakom kulisserna och satsa mer p familjen.

Hur det n blir anser jag att Jakob r varmt vlkommen tillbaka till Off limits. Men just nu ser jag verkligen framemot att flja Hans Wiklunds utveckling i podden, tror att han kan gra dundersucc tillsammans med allas vr grsosse med hngpung
Citera
2020-11-06, 05:12
Medlem
Jake the snake blev sklart tjejsur nr Jonas vid flera tillfllen kallade honom fr Hans fr typ fem avsnitt sen.

Sjukt dligt att han hoppat av podden utan frklaring, jag tycker att han passar riktigt bra i Off Limits och Freakshow, kanske nnu bttre i Off Limits faktiskt.
Citera
2020-11-06, 10:17
Medlem
svensken77s avatar
Tycker fan Hans r Kung och Speciellt ihop med Jonas.. Tummen upp fr honom ven om Jakob r bra med, dock inte i samma klass som Hans.
Citera
2020-11-06, 19:38
Medlem
VergissMichs avatar
Jonas levererar i vanlig ordning i veckans avsnitt, hrligt med lite callbacks till Grevgatan - en adress som ftt en helt annan betydelse fr mig efter Paulo-gate
Tycker att Hans knns s oerhrt naturlig och integrerad i podden redan efter s lite som 4 avsnitt! Om de bara kunde gra sig av med diverse demonproducenter som tystar och censurerar... hehe

Frn minut 48 i veckans avsnitt (#92) frklarar Jonas lite kort att Jakob slutat p grund av att han tjnar bttre i andra poddar och drfr sagt upp sig frn Off limits, och inte fr att han r "fr fin" som det spekulerats hr i trden. Fr ngra veckor sen var han ju "utbrnd" enl. Jonas och medverkade inte p grund av det. Har Jakob sagt ngot i radion eller freakshow? Tycker att det r lite mrkligt att han bara frsvann utan ngon som helst frklaring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in