2020-11-06, 01:39
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Klipp från 23:e oktober där Bernie Sanders till 100% förutser både valet och Trumps agerande de senaste dagarna (börja titta från 2:36); https://www.youtube.com/watch?v=xyGr_huFMh4&ab_channel=TheTonightShowStarr ingJimmyFallon

Profetiskt. Bernie Sanders är kanske för bra för att vara president, för ärlig, för realistisk.

Jag tror folk inte gillar honom eftersom han berättar den nakna sanningen, folk tycker om att vaggas in i snömos och nationalistisk romantik.
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Ok, makes sense.

Möjligt du har rätt, kan inte uttala mig om det.

Det där är dock ett "krig", inte ett krig. Och jag tvivlar starkt på att det hade gjort nån skillnad om nån annan varit president än Trump. Snack om att "dricka klorin" är mest bara pladder, vad gäller rena policies är det knappt något nån annan hade kunnat göra annorlunda.

Idag, ja. Biden har väl bett om ursäkt för vad han gjort, men det är ju också bara för att vindarna vänt. Faktum kvarstår: han är en krigsförbrytare. Han hade en central roll i att invadera Irak, något som kostade typ mellan 500,000 och 1 miljon döda, enligt olika uppskattningar. Må så vara att han är skeptisk idag och att han har en bättre policy på Iran än Trump.

Antar att du kanske är yngre än mig och kanske inte kommer ihåg så mycket av Irakkriget, men jag kan inte förlåta någon som hetsade för att USA skulle in i ett helt onödigt och olagligt krig. Jag ser hellre en "narcissist" som president än en krigsförbrytare.

Det finns så mycket reportage och analys vad gäller Trumps svaga agerande mot pandemin.

Jag är ingen Biden-supporter. Jag gillar vänsterfalangen i Demokraterna. Mellan han och Trump är valet dock klart och därför håller jag verkligen tummarna för Biden. Biden kommer bara vara president i max fyra år så det kommer komma en vettigare demokrat som just Kamala Harris.
Medlem
Läskig tid nu det närmaste. Det finns ju miljontals retards i USA som har gubben som sin gud och de allra sjukaste av dessa kommer döda så många demokrater de kommer åt.
2020-11-06, 01:40
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bondeland
Öh, ja?

Eller hävdar du att Obama inte bombade i Irak och Afghanistan?

Nu gällde frågan att starta krig... och mig veterligen var det inte George W Bush som gick in i Syrien utan Obama.
Medlem
A.Ericssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yottameter
Säger hon som skrek sig röd i FN.
Det lilla cpbarnet Greta är helt irrelevant utanför Sverige förutom hos en liten klick extremvänster (men där används hon symboliskt, inte ens de tar henne på allvar).

Att hennes namn nämns i denna tråd öht är en skam.
Medlem
RaddarenIRovens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badassmfoka
Rand Paul var med på en av hans sista rallyn och pratade för honom med stor enthusiasm eftersom han inte startat nya krig och är emot fler krig och korruption. Han är självklart fortfarande för honom som de flesta republikaner även om median vill få det att se ut som något annat med massa neocons och RINO republicans som de har i fickan och visar upp på sina skärmar hela tiden.
Har inte koll på alla politiker men Ted Cruz är en till som är för Trump och det har nämnts flera gånger tidigare i tråden att olika republikanska senatorer börjat gå ut och snacka om valfusket osv.

Jag märker att jag kanske var otydlig. Det där är jag medveten om. Menade specifikt efter presskonferensen som han höll.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Haha, Greta mobbar psykfallet på twitter.

So ridiculous. Donald must work on his Anger Management problem, then go to a good old fashioned movie with a friend! Chill Donald, Chill!

Du menar psykfallsaspisen Greta försöker mobba Trump men ingen utöver den infantila vänstern bryr sig ett jävla skit om vad det bleka cp-barnet tycker 😂
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Haha, Greta mobbar psykfallet på twitter.

So ridiculous. Donald must work on his Anger Management problem, then go to a good old fashioned movie with a friend! Chill Donald, Chill!

...fast man märker att hon tog åt sig när han sa det där till henne, eftersom hon tydligen kommer ihåg det fortfarande och känner att hon måste ge igen. Långsint! Men det är typiskt för aspergare i min erfarenhet (att vara långsinta, haka upp sig...).
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
Det kommer ca 9-10 tusen militärröster också.
Biden tar Georgia. Rösträknarna kommer inte släppa en enda stat till Trump i det här skedet. De lägger till nog med röster från döda och illegals för att väga upp för de röster Trump fått.
2020-11-06, 01:41
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Purkenman63
Läskig tid nu det närmaste. Det finns ju miljontals retards i USA som har gubben som sin gud och de allra sjukaste av dessa kommer döda så många demokrater de kommer åt.

Lite payback då? För alla mord demokrater begått under kravallerna som varit.
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samtron12
Det är ju sådana som Gromgutten älskar dock.
Förmodligen så är hans idoler George W Bush, Mitt Romney, John McCain och Dick Cheney.

Jaa, lägg till Ronald så beskriver du ju GOP. Inte galningarnas parti utan GOP.
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunkyDunky
Inbördeskrig inc

Ja, det lutar tyvärr ditåt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem