2020-11-05, 14:08
Avstängd
NotDeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Det börjar knorras lite i United-leden, från vad jag läser.

Kommande spelschema:

7e nov Everton (A)
21a nov WBA (H)
24e nov Istanbul (H)
29e nov Saints (A)
2a dec PSG (H)
5e dec West Ham (B)
8e dec Leipzig (B)
12e dec Man City (H)

Kan det vara så illa att United passar på att ge OGS foten vid ett dåligt resultat i helgen, tror ni? Annars borde man ju vinna mot WBA och Istanbul hemma, Saints borta är lite knepig (men ingen Ings iaf, knäskadad).

Har OGS jobbet kvar efter nyår? Han har inte råd med så många fler insatser som Arsenal och Istanbul.

Tror det blir kicken om Everton kör över United till helgen.
Man utd stuff skriver på twitter att man har kontaktat Pochs representanter. Hur trovärdigt det är vet jag inte men känns som han kommer komma in. Till slut.

Jag ser ju helst att Ole stannar säsongen ut
Citera
2020-11-05, 14:35
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Det börjar knorras lite i United-leden, från vad jag läser.

Kommande spelschema:

7e nov Everton (A)
21a nov WBA (H)
24e nov Istanbul (H)
29e nov Saints (A)
2a dec PSG (H)
5e dec West Ham (B)
8e dec Leipzig (B)
12e dec Man City (H)

Kan det vara så illa att United passar på att ge OGS foten vid ett dåligt resultat i helgen, tror ni? Annars borde man ju vinna mot WBA och Istanbul hemma, Saints borta är lite knepig (men ingen Ings iaf, knäskadad).

Har OGS jobbet kvar efter nyår? Han har inte råd med så många fler insatser som Arsenal och Istanbul.

Vet inte hur trovärdiga källorna är men läst några stycken som nämner att Pochetino kontaktats. (Såg nu ovan sett samma)

Norrmannen bör bytas ut oavsett relativt snart imo.
Citera
2020-11-05, 14:35
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotDead
Tror det blir kicken om Everton kör över United till helgen.
Man utd stuff skriver på twitter att man har kontaktat Pochs representanter. Hur trovärdigt det är vet jag inte men känns som han kommer komma in. Till slut.

Jag ser ju helst att Ole stannar säsongen ut

Yes. Manchester Evening News skriver också om att United har kontaktat Poch - det måste vara Oles inofficiella dödsdom. MEN är precis som Liverpool Echo, i princip ett klubborgan. De skriver nästan bara sånt som klubben gillar och godkänner, väldigt lite eller tillrättalagt om jobbiga saker. Gäller att hålla sig på god fot med godsägarn.

https://www.manchestereveningnews.co.uk/sport/football/football-news/man-united-news-pochettino-manager-19223901

Jaha, så då ska man alltså hoppas att United totaldominerar Everton i helgen och vinner en betryggande 3-0 där laget ser ut som världsmästare. Mycket ska man vara med om.

Som jag sagt tidigare, jag tycker inte allt är Oles fel att det ser ut som det gör, men vändningen kommer inte ske med honom vid rodret heller. Så ju längre han är kvar, desto längre kommer United vara en klubb som ligger och slåss runt 4-6.
Citera
2020-11-05, 14:48
Avstängd
NotDeads avatar
Citat:
Yes. Manchester Evening News skriver också om att United har kontaktat Poch - det måste vara Oles inofficiella dödsdom. MEN är precis som Liverpool Echo, i princip ett klubborgan. De skriver nästan bara sånt som klubben gillar och godkänner, väldigt lite eller tillrättalagt om jobbiga saker. Gäller att hålla sig på god fot med godsägarn.

https://www.manchestereveningnews.co.uk/sport/football/football-news/man-united-news-pochettino-manager-19223901

Jaha, så då ska man alltså hoppas att United totaldominerar Everton i helgen och vinner en betryggande 3-0 där laget ser ut som världsmästare. Mycket ska man vara med om.

Som jag sagt tidigare, jag tycker inte allt är Oles fel att det ser ut som det gör, men vändningen kommer inte ske med honom vid rodret heller. Så ju längre han är kvar, desto längre kommer United vara en klubb som ligger och slåss runt 4-6.

Och som sagt, allt ligger inte på Ole, har svårt att tro att spelarna spelar dåligt för att bli av med Ole. Tror inte Poch kommer få ut mycket utav denna trupp, för många namn som är för dåliga helt enkelt för united.

Sen har jag tidigare hört att Poch inte vill ta över någon klubb mitt i en säsong, men han kanske har ändrat sig på den punkten. Han vet nog att det är många som skulle vilja träna United. Skulle han vänta till sommaren skulle nog City kontakta honom (om pep inte stannar). Sedan tror jag även PSG skulle vara sugna på honom.

Angående tränare, vilka tror du sitter helt säkert ovs resultat? Klopp, Pep, Carlo? Arteta kanske, Mou?
Citera
2020-11-05, 15:07
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Och som sagt, allt ligger inte på Ole, har svårt att tro att spelarna spelar dåligt för att bli av med Ole. Tror inte Poch kommer få ut mycket utav denna trupp, för många namn som är för dåliga helt enkelt för united.

Sen har jag tidigare hört att Poch inte vill ta över någon klubb mitt i en säsong, men han kanske har ändrat sig på den punkten. Han vet nog att det är många som skulle vilja träna United. Skulle han vänta till sommaren skulle nog City kontakta honom (om pep inte stannar). Sedan tror jag även PSG skulle vara sugna på honom.

Angående tränare, vilka tror du sitter helt säkert ovs resultat? Klopp, Pep, Carlo? Arteta kanske, Mou?

Poch sitter i den angenäma sitsen att vara på A-listan över lediga tränare, så han behöver bara vänta på att en toppklubb underpresterar så ligger han bra till. United-jobbet kan bli ledigt nu, City nästa sommar, Chelsea känns mer långsökt men om Frank inte får ordning på det till sommaren kanske... Real eventuellt, de går ju inte som tåget just nu.

Poch kommer ju likt Klopp att få massa tid på sig och några spelare kommer säkert få en revival av nytt ledarskap.

Vilka som sitter säkert i år tänkte du? Klopp har jobbat sig till läget att han får ha en dålig säsong (men verkar inte komma i år). Ancelotti får nog massa tid, bra start för dem med spännande nyförvärv. Pep tror jag är less, går till sommaren, särskilt om de inte börjar rada upp segrarna. Synd att CAS fegade ur, annars hade han garanterat lämnat vid säsongens slut. Arteta och Mou får garanterat säsongen ut, som känslan är nu.
Citera
2020-11-05, 16:06
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Tycker inte att Uniteds trupp är så dålig som många vill få det till. Bara det att alla underpresterar sett till egentlig förmåga. Skaffa en manager som kan ge laget struktur, defensiv stabilitet och en spelidé utöver att ligga på kontring så kan det bli rätt bra. Är ju inget som är gjort på en månad eller två och vem har det tålamodet? Att klubben sedan har den ledning de har underlättar inte.
Citera
2020-11-05, 17:46
Avstängd
NotDeads avatar
Citat:
Vilka som sitter säkert i år tänkte du? Klopp har jobbat sig till läget att han får ha en dålig säsong (men verkar inte komma i år). Ancelotti får nog massa tid, bra start för dem med spännande nyförvärv. Pep tror jag är less, går till sommaren, särskilt om de inte börjar rada upp segrarna. Synd att CAS fegade ur, annars hade han garanterat lämnat vid säsongens slut. Arteta och Mou får garanterat säsongen ut, som känslan är nu.

Pep har fått frågan om Barcelona men säger att han är väldigt glad i england och trivs där. Meeeen.. Han säger att han inte vill skriva på något nytt kontrakt utan att vara värd det. Han har ju aldrig varit längre i en klubb som tränare än nu i City så ja det känns väldigt 50-50 på om han går eller stannar. Värvar dom messi nästa år tror jag han garanterat stannar. Eller om han kommer redan i januari vilket jag tror väldigt lite på.
Citera
2020-11-05, 19:39
Avstängd
NotDeads avatar
Citat:
.

Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
.

https://www.youtube.com/watch?v=rkWN9K-ywF0

Om ni inte redan sett? Tänkte på er två när jag såg detta. Har lite svårt för robertson på planen, grym spelare men lite små ful. Dock var det små kul att titta på detta
Citera
2020-11-05, 20:13
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=rkWN9K-ywF0

Om ni inte redan sett? Tänkte på er två när jag såg detta. Har lite svårt för robertson på planen, grym spelare men lite små ful. Dock var det små kul att titta på detta

Lite kul att se dem personliga, även om det såklart är hårdproducerat (frågor via lurarna för att få igång en diskussion som ger "bra tv") och hårdredigerat för att skicka rätt signaler.

Visar väl ungefär hur man tror dem är. Trent ganska laidback, Robertson en mun som bara går och går (precis som på planen). Robbo och Fabinho är väl det närmaste Liverpool har två fula spelare, minigrisar helt klart. Fabinho tar gärna ett gult kort för att stoppa en kontring, Robertson snackar skit hela matchen och delar gärna ut ett tjuvnyp. Spelare fansen älskar, motståndarna hatar.

Alla spelare har sina egna metoder att nå maxnivå på motivationen. Vissa går in i sin bubbla (typ Messi), andra behöver uppleva att motståndaren kränkt dem personligen för att gå igång (Zlatan, hittar gärna på en förorättning för att nå maxprestation). Såna som Robertson vill få motståndaren att tänka "men håll käften din skotska dvärg", får jag känslan av. Målet är att ta sig in i huvudet på motståndaren, då har han vunnit. Så länge han håller det på rimlig nivå och inte är i Diego Costas division på shithousery kan jag leva med det.
Citera
2020-11-05, 20:42
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Tycker inte att Uniteds trupp är så dålig som många vill få det till. Bara det att alla underpresterar sett till egentlig förmåga. Skaffa en manager som kan ge laget struktur, defensiv stabilitet och en spelidé utöver att ligga på kontring så kan det bli rätt bra. Är ju inget som är gjort på en månad eller två och vem har det tålamodet? Att klubben sedan har den ledning de har underlättar inte.

Håller med. Ett flertal spelare skulle kunna göra ett jobb i ett titelvinnande lag. de Gea vet vi vilken nivå han har i sig, Maguire, AWB och Shaw är absolut bra nog. Pogba, Martial, Rashford är alla potentiell världsklass i rätt miljö med rätt taktik. Bruno, van de Beek, Telles skulle kunna bli klockrena. Lägg på ett gäng youngsters som alla visat klass i enskilda matcher - Greenwood, Tuanzebe mfl. Sen finns det väl ett gäng som borde skeppas (Lingard, Andreas Pereira, Matic, Rojo mfl).... men ta en sån som Fred, som bitvis varit utskälld - jag tror absolut han skulle kunna ha en plats i en trupp som vinner ligan. Han är inte världens bästa mittfältare men kan vara otroligt nyttig i rätt roll.

Problemet United haft post-SAF är att spelare underpresterar i United istället för att leva upp till sin potential. Väldigt få har blivit bättre i United sen de värvades dit, de flesta har stagnerat. Jämför med Liverpool - Mane, Firmino, Salah, Firmino, Wijnaldum, Robertson får alla ses som chansningar som suttit i krysset. De var inte världsklass när de värvades. van Dijk, Alisson och Fabinho väldigt dyra, men alla har klivit in och levererat. Det närmaste vi hittar en flopp är Keita, som inte alls levt upp till prislappen av olika skäl.

När man ser folk såga United är det som att det är ett helrenoveringsobjekt, alla utom 4-5st måste bort. Så ser jag det absolut inte. Man har en bra mycket bättre bas att stå på än t.ex. Liverpool när Klopp tog över:

https://www.transfermarkt.co.uk/liverpool-fc/startseite/verein/31?saison_id=2015

Herregud så många medelmåttor i den truppen. Mignolet, Bogdan, Sakho, Skrtel, Moreno, Allen, Ibe, Benteke.

Allt handlar om att få in rätt manager med en taktik som maximerar spelarnas styrkor och minimerar dess svagheter, kanske 2-3 värvningar som passar som hand i handske med taktiken - och United är däruppe och slåss igen. Kanske är Poch den mannen som gör det? Jag hoppas såklart inte.

Den som säger emot kan ju för en stund överväga Leicesters vinnarsäsong. Tre spelare av klass (Mahrez, Vardy, Kante), resten hör hemma i ett nedflyttningslag och ändå vinner de ligan. För att Ranieri lyckades sätta en taktik där spelare som Huth, Morgan, Drinkwater, Danny Simpson, Albrighton fick göra det de var bra på och slapp göra vad de var dåliga på. Plus lite tur med skador och marginaler med resultaten, men den säsongen visar ju verkligen att det går att vinna ligor utan bästa spelarmaterialet.
Citera
2020-11-05, 21:02
Moderator
zanteras avatar
Jag hade förstått klagomål på truppen om vi (MU) låg 3a och jagade bakom City och Liverpool med den formen de haft senaste säsongerna där det enda som skiljer lagen åt är någon kvalitetsvärvning i varje lagdel. Men nu är ju verkligheten att MU är närmare nedflyttningsstrecket än top4 och det går inte att klaga på truppen. Med en bättre tränare så hade laget nog varit i top4, eller iaf inom räckhåll.

Känns mest som det är deflection från de supportrar som fortfarande är 100% Ole In. Istället för att acceptera att tränaren inte är bra nog så är det truppen som inte är bra nog. Bara att kolla på FB och reddit hur löjliga kommentarer vissa har med "Om han fick värvat Sancho och Håland som han ville i somras, då jävlar" vilket är ett argument man lika gärna kunde använt om man hade en vaktmästare som tränare.
Citera
2020-11-07, 10:36
Medlem
Citat:
Håller med. Ett flertal spelare skulle kunna göra ett jobb i ett titelvinnande lag.

Problemet United haft post-SAF är att spelare underpresterar i United istället för att leva upp till sin potential.

När man ser folk såga United är det som att det är ett helrenoveringsobjekt, alla utom 4-5st måste bort. Så ser jag det absolut inte.

Allt handlar om att få in rätt manager med en taktik som maximerar spelarnas styrkor och minimerar dess svagheter.
Sorry för att jag klipper vissa delar och inte hela stycket. Ja ett flertal spelare just nu skulle kunna spela i ett titelvinnande lag (dock har det varit alldeles för länge med medelmåttor a Jones, Smalling, Rojo, Blind, Pereira osv osv) men som jag ser det så är det en blandning av att LvG och Mou's taktik fortfarande sitter i spelarna och dålig inställning/övertro på sig själva från ett par spelare.
Addera på det sedan enkla misstag och det blir väldigt svårt att faktiskt kontinuerligt vinna för de "mindre" klubbarna idag är så pass enormt mycket bättre än att man bara går ut på plan och tar 3p för man är en storklubb.

LvG drillade spelarna stenhårt i "håll bollen inom laget". Är det inte en garanterad säker passning fram så slå den hellre bakåt. Detta tycker jag syns konstant om man tar från backlinje till centrala mittfält (även om inte alla dem togs in under LvG). Mourinhos ligg på rätt sida och kontraslå, det finns knappt tillstymmelse till rörelse på offensiv planhalva när man väl kommer dit. Folk står stilla och tittar på de som har bollen - klart som fan det blir svårt då. Ibland blixtrar man till och har man då turen så gör man detta först och man kan sen minimera ytorna och nyttja ytorna som man normalt sett inte själv kan skapa sig.

Övertron sedan, Pogba&Maguire - de spelar ungefär som de tror de är Beckenbauer och Xavi, grejen är att de inte är det. AWB - flertal gånger per match som han lite lojt joggar runt, ja han är jävligt bra i en mot en situationer men de uppkommer oftast för att han vart för loj 5-10 sekunder innan. Full seriös inställning hela tiden så hade 90% av hans en mot en försvunnit.

Därpå då så extremt klumpiga misstag som Maguires nerbrottning av Shaw, Pogbas vad är det nu tre orsakade straffar, Matics jag går bort mig helt, bolltapp på mittplan pga usla passningar med Fred osv.

Ännu ett tränarbyte tror jag inte kommer förändra något, det känns som tränarbyte är det enda United hela tiden sysslat med sedan Sir Alex steppade ner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in