2021-01-13, 01:54
Medlem
Ovcharkas avatar
Solskjär betalar verkligen av sig, och helt rätt så. Får man hoppas att Chelsea behåller Lampard också? Även Arteta. Lite långsiktigt tänk. Pep och Mou på det.
Citera
2021-01-13, 13:05
Medlem
civilians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Solskjär betalar verkligen av sig, och helt rätt så. Får man hoppas att Chelsea behåller Lampard också? Även Arteta. Lite långsiktigt tänk. Pep och Mou på det.

Väldigt trevlig utveckling, om det nu inte bara är en tillfällighet. Hoppas både Chelsea och Arsenal har lite is i magen nu också.
Citera
2021-01-13, 13:10
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Vad var det Wolverhampton skulle utmana om, och om inom hur många år? Trött klubb, trött tränare.
Citera
2021-01-13, 13:45
Medlem
kvarnvagens avatar
Det är ju intressant att det faktiskt går så bra för Man United när det känns som att deras spel inte är så bra. Nu har jag inte sett alla matcher, så de kanske har varit betydligt bättre de matcher jag inte sett. Topp-6 känns spännande, inget av dessa lag har varit solklara så känns som att alla har chansen om de lyckas få en bra andra hälft av säsongen.
Citera
2021-01-13, 13:48
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Oavsett vad man tycker om United är det bara att gratulera. Var väl inte många om ens någon som trodde att de skulle ligga etta i vid den här tiden. Visst kan man skylla på att andra lag underpresterat men det är ju knappast United fel. Dessutom kan väl även United påstå att de underpresterat. De har knappast gått perfekt. Jag kollar inte mycket United så vet inte hur det ligger till med domslut överlag. Man kan kritisera VAR över mycket men något medvetet fusk tror jag inte det rör sig om. Vi får väl se om United håller hela vägen eller om något lag kan prestera bättre resten av säsongen.

En annan som motbevisat tvivlarna och förtjänar beröm är ju John Stones. Som det låter på City fansen så börjar han på allvar göra sig berättigad för sin prislapp och hype.

Nu gillar jag ju varken United eller City något speciellt men lite kul är det allt när tålamod med utdömda spelare eller managers belönas. Tålamod både bland fans och styrelser känns ovanligt.

Själv väntar jag på att Keita och Minamino ska tysta alla belackare. Undrar om den dagen kommer.
Citera
2021-01-13, 14:52
Medlem
kvarnvagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Oavsett vad man tycker om United är det bara att gratulera. Var väl inte många om ens någon som trodde att de skulle ligga etta i vid den här tiden. Visst kan man skylla på att andra lag underpresterat men det är ju knappast United fel. Dessutom kan väl även United påstå att de underpresterat. De har knappast gått perfekt. Jag kollar inte mycket United så vet inte hur det ligger till med domslut överlag. Man kan kritisera VAR över mycket men något medvetet fusk tror jag inte det rör sig om. Vi får väl se om United håller hela vägen eller om något lag kan prestera bättre resten av säsongen.

En annan som motbevisat tvivlarna och förtjänar beröm är ju John Stones. Som det låter på City fansen så börjar han på allvar göra sig berättigad för sin prislapp och hype.

Nu gillar jag ju varken United eller City något speciellt men lite kul är det allt när tålamod med utdömda spelare eller managers belönas. Tålamod både bland fans och styrelser känns ovanligt.

Själv väntar jag på att Keita och Minamino ska tysta alla belackare. Undrar om den dagen kommer.

När det gäller Minamino så känns det ju inte som att han riktigt fått chansen, om min statistik stämmer har han bara 2 starter och några inhopp i ligan denna säsong så svårt att göra avtryck då.

Självklart kan man ju påpeka att han skulle fått fler starter om han varit bättre enligt Klopp, men svårt att rucka på den starttrion som finns i anfallet.
Citera
2021-01-13, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Nej var nog ingen, inte ens de mest inbitna trodde det. Och definitivt skall man vara glad att vi är etta men det är idiotiskt om man tror att allt är bra.

Precis som du säger så har United INTE spelar bra (jag har sett alla matcher) men till skillnad mot åren innan så tar man poängen mycket tack vara Bruno. Han är det stora skillnaden. Det kommer dock inte hålla i längden, man ser redan att det börjar visa sig tecken på trötthet, han har spelat mer eller mindre varje match sen han kom och han ligger högst i antal meter löpt per match.
Citera
2021-01-13, 18:49
Moderator
zanteras avatar
Att vinna utan att spela bra var ju något som hände mer och mer under SAF på slutet också. Visst att man hade höga toppar, men det var ju många matcher man nästan vann på beställning med 1-0 utan att ta ut krafterna speciellt. Nu säger jag inte att Ole är nya SAF, men just sättet man vinner matcher på ibland påminner ju lite om hur det var på den tiden.

Sen tror jag ändå MU kan halka och sluta 3a-4a lika gärna som att vinna ligan. Det är helt enkelt många matcher kvar och det är för tidigt att spå om hur det går. Bara en sån sak som matchen på Söndag kan ju bli avgörande för om MU ses som en allvarlig kandidat eller om man åker på en stor-torsk och ingen kommer räkna med laget.
Citera
2021-01-13, 18:54
Medlem
Om man nu ska tänka logiskt, aja baja på internet. Men domsluten har varit väldigt konstiga i många matcher (Chelsea, Arsenal, United, Liverpool, osv.) även fast man kunnat använda sig av VAR. Antingen använder man VAR fullt ut, eller så går man tillbaka till tiden innan VAR.
Citera
2021-01-13, 22:13
Medlem
Måste säga att straffen som Sheffield fick med sig mot Newcastle igår är bland det sjukaste jag sett. Misstänker att det kommer gå obemärkt förbi eftersom det inte direkt var/är en stormatch men det är bara ett helt ofattbart beslut av domaren, som t.o.m. själv granskade reprisen. Solklar tröjdragning av Sharp på Fernandez, som blir syndabock. Parodi!
Citera
2021-01-13, 22:47
Medlem
Sheffield fan här, och håller med. Märklig straff.. absolut feldömt
Citera
2021-01-13, 23:16
Medlem
Hirvis avatar
Har hela mitt vuxna liv ogillar Tottenham utan någon direkt anledning, men när Mourinho kom så började jag hålla på dom. Lite ologiskt. För jag egentligen inte gillat Mourinho heller. Men alla var så negativa. Jag älskar en underdog.

Så efter vinster mot United och City var jag grymt nöjd. Jag kände mig nästan löjlig för att jag verkligen blev glad, trots att jag egentligen bara fått en fix-ide.

Men jag förstår inte varför Mourinhos Tottenham spelar SÅ dåligt. Alltså jag vet att han är rätt defensiv i stunder, men jag förstår inte. Jag kollar på matcherna och det känns ologiskt. Det är ju knappast på att han ber dom sluta anfalla, sluta vara kreativa, sluta fylla på. Det KAN inte vara så att han bara förstör lagen.

Men ändå spelar dom så jävla uselt. Hur går det ihop? Det kan omöjligen vara att han försöker spela anti-fotboll för det är inte så att dom parkerar bussen, dom blir bara... så... dåliga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in