2020-11-05, 19:05
Bannlyst
USA skämmer ut sig med detta val, ingen ordning alls.
Fattiga öststatsländer och afrikanska länder organiserar val bättre en denna 3 dygn långa valvaka 🇺🇸👎🇸🇪✌️
2020-11-05, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Det är bara pensionärer och arbetslösa samt studenter som kan ta jobb som rösträknare, i USA såväl som i Sverige. Jag har försökt ta upp detta i Sverigedemokraterna så att våra sympatisörer uppmanas att anmäla sig som rösträknare för att motverka valfusk, men frågan viftas bara bort. Minns med fasa den tid när jag själv var student och tog jobb som rösträknare. Fy fan för det drägg som räknade och deras demokratisyn. Kan garantera att SD-sedlar byts ut i stor utsträckning. Därför finner jag det troligt att samma fusk sker i USA mot Trump.

Precis, när det fuskas med allt annat här i landet oavsett anledning så är det naivt att tro att rösträkningen är hundra procentig. Man kommer aldrig ifrån att det är människor som gör jobbet.
Medlem
Generalanderssons avatar
Tycker faktiskt att CNN har varit proffisga i det här valet, de har för det mesta varit opartiska och varit mkt bättre nu än för fyra år sedan.
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Ja, såg lite av den. Eller någon av dem. Han verkar ha haft en komplicerad relation till sin far. Därav hävdelsebehovet. Han kanske inte kände sig tillräckligt älskad som barn och det har satt djupa spår.
Egentligen är det kanske synd om honom. Lite som en epileptiker inte kan rå för sina anfall.

Definitivt är det så. Men ser du runt i företagsvärlden så är den typen av personer väldigt återkommande. Är den typen av personligheten som krävs för att lyckas köra över alla andra.

Problemet uppstår när såna ska stega ner för tronen, de kan bara inte.
Hitler och Trump är väldigt lika där i personlighet, fortsätter hetsa framåt ända in i kaklet.
Gäller ha konstitutioner och regler som tvingar bort såna tids nog.
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDick
Så du tycker det är ok att rösta efter vallokalerna har stängts? Det handlar om att rösterna ska vara stämplade senast 3 november. Är det konstigt att ha det som krav?

Dom har ju för fan senast 3 november stämplade på dom. Men US postal service klarade bara av att leverera cirka 60-70% av alla poströster i tid i dessa stater, var ju stora storys och diskussion om det igår.
Medlem
Mest spännande valet jag någonsin sett

Vill att näste president utses snarast, det här är en, med risk att låta som aftonhoran, riktig rysare
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Även yttrandefriheten har gränser, det vet du om men du spelar lite dum, "höhö ska inte presidenten få tweeta" utan att ta hänsyn till de skador som hans tweetande kan åsamka

Jag är på Flashback för att jag tycker att det är kul, jag är också på Twitter och andra forum, jag är inte på Flashback för att jag ser mig som någon yttrandefrihetskrigare
Så du tycker att det är fel att politiker skriver ärligt vad ee tycker eftersom att dina känslor kan bli sårade?
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Inte omöjligt men otroligt, du måste ta in hans kampanjade om att poströster är fuskröster i över ett års tid nu i ekvationen

Tror att det verkligen øverraskade AP som hade givit staten till Biden när skillnaden krympte när det førsta post/førhandsrøsterna kom in. Det blir intressant att se om den lilla trenden fortsätter när man vaknar i Phoenix.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Kunde fortfarande inte se det. Och nej jag har inte twitter. Men när jag klickar på en länk så kan jag såklart se det.

Och om du ser på Trumps officiella konto, så ser du att väldigt många av hans twitter har blivit censurerade. Är det rätt?

Nej de har inte blivit censurerade. Censurerade = borttagna. Och ja det är helt rätt att markera mot lögner och FUD i ett sånt här viktigt läge.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Även yttrandefriheten har gränser, det vet du om men du spelar lite dum, "höhö ska inte presidenten få tweeta" utan att ta hänsyn till de skador som hans tweetande kan åsamka

Jag är på Flashback för att jag tycker att det är kul, jag är också på Twitter och andra forum, jag är inte på Flashback för att jag ser mig som någon yttrandefrihetskrigare

Nej, yttrandefriheten har inga gränser. Att vi sedan har länder med inskränkt sådan förhindrar inte var begreppet innebär. Teoretiskt. Idiot.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Det är inte censur att ett privat bolag sätter upp egna regler. Republikanerna är riktigt pro-företag och deras rätt att göra vad dom vill med deras bolag. Så de har full förståelse om twitter stänger av Trump, vilket de borde gjort för länge sedan.

Trump är inte pro företag. Han är nationalist. Inte globalist.

Han vill befolkningens bästa. Inte nödvändigtvis företags bästa.
Medlem
samtron12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Det är inte censur att ett privat bolag sätter upp egna regler. Republikanerna är riktigt pro-företag och deras rätt att göra vad dom vill med deras bolag. Så de har full förståelse om twitter stänger av Trump, vilket de borde gjort för länge sedan.
Om äckelbigtech företagen börjar censurera så bör dom inte skyddas utav section 230

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in