2020-11-05, 18:45
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
För att jag antog att Fox hade dragit tillbaka sina påståenden om att Biden har vunnit Arizona, din lilla köttbulle. De flesta andra källor har inte kårat ngn vinnare i Arizona.

Kontakta mig om 1 vecka om jag har fel. Biden vinner Arizona.
2020-11-05, 18:46
Medlem
Rodimusprimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Jag kollade igenom USA val från 1972 till idag, hur kommer det sig att Texas har varit demokrater under flera decennier och varför tror de inte på Biden idag?
Texas har röstat blått en gång sen 1968. Vet inte vart du får att de varit demokrater under flera decennier. Om du undrar varför de var historiskt blåa och nu röda så gäller det för hela södern. Googla southern strategy om du vill ha lite kontext.
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Tycker du inte att det är märkligt att kontrolaterna placerades 35 fot från bordet där namnteckningen kontrollerades av rösträknaren då?

Hur ska något kunna kontrolleras under sådana förhållanden? Några tog med kikare.

Faktiskt inte, kontrollanterna ska kontrollera så att det är en korrekt valsedel osv, om du syftar på valobservatörerna så är det en annan femma, men även där så är Georgia väldigt udda.
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wejo
Visst, om du först bevisar att det inte finns en tekanna i omloppsbana runt solen.
Ni kan alltså inte bevisa det. Bra då lägger vi ner alla dumma kommentarer om att demokraterna inte fuskar tycker jag
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vredenseld
Valet 2018 skulle må bra av en rejäl syning, varför skulle valfusk inte vara möjligt i västvärlden?
"Mu demokrati!"Dörp
På vilket sått fuskades det menar du?
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av covfefe...
Amerikanska expresidenter tjänar som bekant grova pengar på att hålla föreläsningar. Kanske får vi framledes se hur ABF eller Olof Palmes internationella center kommer att betala 5-10 miljoner för att Trump flyger över och förläser om aktuella politiska frågor. Han kommer i så fall sannolikt tjäna mer på den typen av uppdrag än på fastighetsaffärerna.

Expresidenter, ja. Men Trump är den som berikat sig själv på sitt ämbete. Ingen annan har berikat sig själv på skattebetalarnas kostnad som han gjort.
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpvann
Det är nog kört i Georgia för Trump.

Minst 4 demokratiska countyn runt Atlanta som var och en har 5 % kvar att räkna. Kommer inte hålla.

Kommer nog inte hålla i Pennsylvania heller.

Trump har chans på North Carolina och AZ. Inget mer. Han får ta Pennsylvania, Michigan, Wisconsin och Georgia till högsta domstolen.

Tror inte det är helt kört för Trump i Georgia, pga att det är så få röster kvar. Men det kommer bli extremt liten marginal mellan vinnare/förlorare där. Däremot torskar han nog Pennsylvania, som du säger. I alla fall om datan från CNN, BBC osv gällande kvarvarande distriktsröster stämmer.

North Carolina ska han absolut ta. Vore en rejäl skräll om han tappade NC. Nästan lika stor skräll vore det om han lyckas vinna i Nevada och Arizona, två stater som borde vara förlorade.
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Tips se dokumentärerna på SVT om resan fram till idag, är väldigt bra personporträtt.
Han bryr sig inte om pengar, är bara verktyg.. det är awesomeness som gäller och visa hur oförträffligt kung han är som driver allt. Om man ignorerar hans jobbigt arroganta chef attityd och narcisistiska drag så bygger han sin politik på en rätt sund populäristisk grund, är den som tagit han dit han är idag, han säger det som folk vill höra och han blir ännu mer populär när han visar att han vägrar påverkas av andras intressen utan ska genomföra det.
Sen vägen dit är under all kritik.. lite som en disney film, man måste måla upp en skarp linje.
DE är fiender och VI är de goda. Finns inget altenativ i mitten, antingen är man med och god eller mot och ond, vilket bidragit så starkt till splittringen vi ser nu.

Ja, såg lite av den. Eller någon av dem. Han verkar ha haft en komplicerad relation till sin far. Därav hävdelsebehovet. Han kanske inte kände sig tillräckligt älskad som barn och det har satt djupa spår.
Egentligen är det kanske synd om honom. Lite som en epileptiker inte kan rå för sina anfall.
2020-11-05, 18:47
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doggydee
Jo, jättemånga har. Det är därför flera lawsuits har lagts in.

Låter som en vanligt Republikanskt beteende isåfall. Republikanerna har blivit antidemokratiska.
Medlem
overnauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Jag kollade igenom USA val från 1972 till idag, hur kommer det sig att Texas har varit demokrater under flera decennier och varför tror de inte på Biden idag?

Av samma anledningar som att Sossarna i Sverige tappat åt högern.
Medlem
Biden vinner AZ och NV och därmed valet. Möjligen tar han dessutom PA.

Trump Vinner AK, NC och GA.
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Media rapporterar nu att resultatet börjat sjunka in hos Trumps kampanjmedarbetare, men Trump kör full meltdown och vägrar acceptera läget, och beordrar sina barn att fortsätta sprida lögnerna och konspirationsteorierna.

Snart kommer han uppmuntra till våld mot vallokaler och folkvalda demokrater runtom i landet. En mycket sjuk människa med en minst lika sjuk följarskara.
Och jag som läste någonstans i går eller i morse att det är hans stab som joxar och att Trump själv inte ens tror att det är lönt att dra något vidare högre upp. Att han bakom kulisserna inte alls är särskilt agiterad, mera åt andra hållet i så fall. Ska se om jag hittar den artikeln igen.

Grejen är att man ska ta allt man läser med flera nypor sålt och inte bara ta in det som passar ens eget intresse i saken.

Något jag ändå tycker är att DT har blivit illa behandlad av media genom dessa år som har varit. En och annan har försökt nyansera lite men det är ett fåtal som har orkat bemöda sig om det.

Visst finns det mycket att säga om herr Donald Trump (tänker själv alltid att han är som en seriefigur) - det här hatet har jag svårt att förstå ändå. Men jag är väl lite konstig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in