2020-11-05, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Fox har väl dragit tillbaka att Biden vann Arizona?

Nix, den står på Biden hos Trumps favoritkanal Foxnews. Arizona har under dom senaste åren i opinionsundersökningar visat upp ett blått hav. Inga nyheter alltså och McCain vänder sig i sin grav efter Trumps sinnessjuka presidentskap.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoonmaster
Han väljer att spendera sin tid på de ställen han själv äger? Ja det är ju ytterst konstigt!

Ja det är klart att det är ytterst konstigt. Rätta mig om jag har fel, men Trump sa väl att han inte skulle ha tid att golfa om han blir president? Tog väl ca 3 år innan Trump spenderat mer på resor, vad av majoriteten av dessa resor är till en golfbana, jämfört med vad Obama spenderade på 8 år? Trump har ju även rest betydligt mindre internationellt för att besöka andra världsledare jämfört med Obama. Trump kommer gå till historien som den president som har varit dyrast i drift när det kommer till skattebetalarnas pengar.
Medlem
covfefe...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
... och tjänar stora pengar!
Amerikanska expresidenter tjänar som bekant grova pengar på att hålla föreläsningar. Kanske får vi framledes se hur ABF eller Olof Palmes internationella center kommer att betala 5-10 miljoner för att Trump flyger över och förläser om aktuella politiska frågor. Han kommer i så fall sannolikt tjäna mer på den typen av uppdrag än på fastighetsaffärerna.
2020-11-05, 18:45
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Jag kollade igenom USA val från 1972 till idag, hur kommer det sig att Texas har varit demokrater under flera decennier och varför tror de inte på Biden idag?

Partierna har förändrats en del, både under 1800- och 1900-talen. Det gäller både Dems och Reps. Ett bra exempel är republikanernas tidigare syn på abort som var liberal, innan man bestämde sig för organisera de frikyrkliga som en del av sin väljarbas. Hände runt 70-talet skulle jag tro.
Medlem
Bum1s avatar
Någon som vet hur det går med rösträkningen? Det verkar stå helt still.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaKennyBody
Vaddå? Du påstår alltså att du tycker att det låter orimligt?

Informationen han gav under den presskonferens är legit.

Det desinfektionsmedel gör mot viruset är att fräta sönder deras skyddande hölje. Bakterier har som ett skal o kan man förstöra det på något sätt så ligger viruset där helt naket som en utlämnad o ful liten mask.

Det är inte helt orimligt då att sitta o kolla på lösningar om hur man ska kunna ta bort försvaret för virus.

Dessutom är det bevisat att viruset dör ut snabbare igenom värme. Därav att ens nämner att man kanske borde ta en titt på hur det fungerar med uv-ljus.

Så ja. Det han sagt låter väldigt sunt och förnuftigt. Lika mycket då som nu.
O med tanke på att du inte direkt verkar vara någon doktor o inte heller har någon daglig kontakt med en av världens mest högst uppsatta läkarstab, så är förmodligen den som är mest efterbliven när den drar sina slutsatser du.

Hängde du med nu eller behöver jag ta informationen för dig i slow-motion?

Men snälla du, läs det han sa. Ord för ord. Och betänk att det är världens mäktigaste man som säger det. Stefan Löfven är ett retoriskt geni i jämförelse. Och att i april stå och gaffla om ultraviolett ljus och desinfektionsmedel i kroppen... Äh, jag lägger ner. Du tycker mannen är briljant. Jag är av en annan uppfattning.
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IT-snubben
Nu gäller det att Trump behåller ledningen i Pennsylvania, North Carolina och Georgia. Väldigt jämnt i Georgia just nu. Arizona känns ut kört för Trump... Bara hoppas på Nevada

De två counties som är genuint stora i Nevada har en Biden ledning, Washoe County med över tvåhundratusen som har röstat och Clark County där runt åttahundratusen har röstat, alla andra counties har barar runt ett till femtontusen som har röstat, både Washoe och Clark har en lutning till Bidens fördel, det skulle krävas att Washoe eller Clark skulle flippa över till Trumps fördel men det ser inte ut som att det kommer att ske (även om det inte är omöjligt att det kan ske).
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Nu har även Trumpsupportrar dykt upp på gatorna runtom i USA.

Det här valet har verkligen dukat upp för fullständig kaos. Jag tror inte att USA överlever det här valet om jag ska vara ärlig.

Inte efter Trumps senaste presskonferens. Nu är det krig.

Vilken presskonferens? Kan du länka?
Medlem
doggydees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Typ alla eftersom ingen republikansk valförrättare eller valobservatör haft några fuskerier att rapportera.

Jo, jättemånga har. Det är därför flera lawsuits har lagts in.
Medlem
gratrunkarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Tips se dokumentärerna på SVT om resan fram till idag, är väldigt bra personporträtt.
Han bryr sig inte om pengar, är bara verktyg.. det är awesomeness som gäller och visa hur oförträffligt kung han är som driver allt. Om man ignorerar hans jobbigt arroganta chef attityd och narcisistiska drag så bygger han sin politik på en rätt sund populäristisk grund, är den som tagit han dit han är idag, han säger det som folk vill höra och han blir ännu mer populär när han visar att han vägrar påverkas av andras intressen utan ska genomföra det.
Sen vägen dit är under all kritik.. lite som en disney film, man måste måla upp en skarp linje.
DE är fiender och VI är de goda. Finns inget altenativ i mitten, antingen är man med och god eller mot och ond, vilket bidragit så starkt till splittringen vi ser nu.

”Sund populäristisk (sic) grund” - två ord jag har svårt se passar ihop. Om du menade populistisk that is.
Medlem
Harry Hs avatar
Går det att betta på Kamala Harris fortfarande?
Hittar inget spelbolag som har kvar det.
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Fox har väl dragit tillbaka att Biden vann Arizona?

Nej, staten är fortfarandes blå hos Fox. Kolla själv.

https://www.foxnews.com/elections/2020/general-results

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in