2020-11-05, 15:25
Medlem
NeoVains avatar
Trump kommer återigen utropa sig till segrare vid 17.00, pg.a valfusk av demokraterna som de nu har samlat överväldigande bevisning för så de borde diskvalificeras ifrån att få ställa upp i val på 10 år. Fullt förståeligt. Sedan kommer Nevadas siffror vid 18.00 gå till Biden och han får 270 röster och utropar sig till segrare även han.

Sen går det rätt fort. BOOOOOOOOOM
2020-11-05, 15:26
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doggydee
Fel. Det där var ett annat problem som de korrigerade tidigare. De 138 000 rösterna som kom in på natten räknades.

Ja och dom ska räknas också. Då det var röster från Milwaukee. Eller tycker du man ska skita i att räkna dom?

"From 3:26 to 3:44 a.m. in the Associated Press election reporting stream, the vote for former Vice President Joe Biden jumped by 149,520 (9.2% of Biden's total votes) and Trump's vote jumped by 31,803 votes (2% of his total votes). Milwaukee County accounted for most but not all of that jump."
Medlem
Blot-Svens avatar
Trump. Vilken lirare. Vilket skådespel.

Om vi får veta i kväll att Trump tog Georgia och Pennsylvania blir det oliiidligt nervpirrande med den återupptagna rösträkningen i Arizona och i Nevada. I Nevada är det ju riktigt svettigt.
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Pågår ingen fuffens. Bara de som lyssnar för mycket på konspirationsteorier tror på det

Vi får se. Ingen rök utan eld brukar man säga.
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det var aldrig klart där, på långa vägar! Någon i tråden skrev att Trump ringt upp Rupert Murdoch och skällt ut honom, men att Arizona förblev blått hos Fox.

Nu blir det spännande ett par timmar. Som jag förstått det kan det börja komma siffror från Arizona snart igen, men Nevada då? Pennsylvania och Georgia rör åtminstone lite på sig, och där känns det som Trumpen skulle kunna ro det i hamn.
Aha, Ok. Men ändå förjävligt oproffsigt att utropa en vinnare i ngn delstat som inte är klar.

Dock så tror jag tyvärr inte att det kommer att bli spännande. Biden har klar fördel i Arizona, eftersom att det är traditionella republikaner i den delstaten dessutom så har John McCain (fortfarande) en ganska så hög status i AZ. i Pennsylvania så är det också fördel Biden, eftersom att de flesta områden som ska räknas upp är pro-demokrat.

Jag blir förvånad om Trump vinner Arizona och/eller Pennsylvania.
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av westrandy
så är det men det är också viktigt att världen tar steg i den riktning vi vill, så sverige tar efter

Vi vill? Jag vill inte vad du vill. Inte heller de jag känner.

Så vad för riktning är det du vill att världen går mot med hjälp av Pedo-Joe?
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpvann
99 procent räknade i Georgia enligt politico.

Skiljer sig 18100 röster nu i Georgia.

Hur är det i Minnesota, såg en tweet om att de hade räknat in fler röster än antalet väljare...
2020-11-05, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Trump kräver omräkning i WI. Det är väl de där 150'000 rösterna som ramlade in medans Trump samtidigt hade 0 inkommande röster. Rätta mig om jag har fel.

Ja, det stämmer, gjorde han redan igår. Wisconsins vallag har inte automatisk omräkning, men den som ligger under kan begära omräkning.
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Han har ju en renodlad narcissist.

Ja och nej.
Han tänker kortsiktigt.
Medlem
Dickassos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Trump kräver omräkning i WI. Det är väl de där 150'000 rösterna som ramlade in medans Trump samtidigt hade 0 inkommande röster. Rätta mig om jag har fel.

Rättar dig då.

"From 3:26 to 3:44 a.m. in the Associated Press election reporting stream, the vote for former Vice President Joe Biden jumped by 149,520 (9.2% of Biden's total votes) and Trump's vote jumped by 31,803 votes (2% of his total votes). Milwaukee County accounted for most but not all of that jump."

Om du tänker på screenshoten så är den tagen ur sitt sammanhang och fake. Man visade bara när Bidens röster lades in men inte Trumps.
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Som jag ser så har inga bevis hittas än. Bara anklagelser och påstådda händelser.

Som du ser det ja, sittandes i Sverige kollandes på TV. Sorry, men det betyder ingenting.
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Trump. Vilken lirare. Vilket skådespel.

Om vi får veta i kväll att Trump tog Georgia och Pennsylvania blir det oliiidligt nervpirrande med den återupptagna rösträkningen i Arizona och i Nevada. I Nevada är det ju riktigt svettigt.

Svettigt för vem? Biden har 87% chans att ta hem Nevada...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in