2020-11-05, 14:33
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
3 miljoner dollar är en struntsumma för att säkra valets integritet.

Om högsta domstolen kräver en omräkning så kommer det ske en omräkning. Finns ju ingenting att bekymra sig över för demokraterna om allt gick rätt till.

Men då måste det finnas bevis som HD godtar. Bevis som visar på att det förekommit valfusk som gjort att en kandidat förlorat segern.

Det kan bli svårt att få fram. HD har så klart högre krav på bevis än en Trumpanhängare och olika forum har.

Dessutom kanske inte ens HD tar upp det till prövning. De ser inte att något fel begåtts.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Ja, det blev jämnare än OU:na visade, men ändå att Biden såg ut att vinna. Så ingen borde ju bli förvånad.

Just det att det blev betydligt jämnare än väntat tycker jag visserligen är en källa till förvåning. Vinner Biden till slut är det dock inte särskilt förvånande. Går däremot allt vägen och Trumpen har hem det så tänker åtminstone jag bli rejält förvånad

Även om det i ärlighetens namn svängt lite i mätningar de senaste veckorna och man kanske inte behöver bli så förvånad att det jämnats ut lite heller...

Det är lite synd att det är så jämnt att det säkert kommer att bråkas en massa om resultatet dock. Jag hade ju föredragit en starkare Trump seger....
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JohnDillinger
Men förutom krig i Mellanöstern, vad är det som gör att Trump är bättre?

Han har tagit USA ut från Paris-avtalet. Det är bra eftersom "klimatkrisen" förmodligen bara är ett svepskäl för överstatlighet.

Gillar du Parisavtalet? Tror du på "klimatkrisen"?
Avslutad
Får vi ett resultat idag?
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpvann
Det är inte mitt eller Trumps fel att det fuskats med poströster.

Det är demokraternas fel? Kom igen.
Medlem
Docklands avatar
Popular vote

Biden har 3.638.520 fler röster i skrivande stund än donald.
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
...han har flest antal vunna röster där, något jag förstår att du inte bryr dig om. Denna gång tar det lite längre tid då nån glömde räkna rösterna.
Nån?

Make your case loser!
2020-11-05, 14:34
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Men då måste det finnas bevis som HD godtar. Bevis som visar på att det förekommit valfusk som gjort att en kandidat förlorat segern.

Det kan bli svårt att få fram. HD har så klart högre krav på bevis än en Trumpanhängare.

Dessutom kanske inte ens HD tar upp det till prövning.

Absolut allt är möjligt. Tror dock att HD tar upp detta om det finns bevis (man letar och bygger cases nu) för systematisk voterfraud.

Detta.är.systematiskt.fusk.
Medlem
knight1056s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det är lite därför Sverige är klassad som en starkare demokrati än USA, om jag tolkade Trump rätt så tillåter inte Georgia att valobservatörer kontrollerar läget (det mycket väl vara jag som misstolkade honom eller så har han fel) det är även samma princip med våra domstolar, de är öppna för allmänheten (så länge det inte är stängda dörrar) just för att vi som civilpersoner ska kunna säkerställa att allt går rätt till

Det finns valobservatörer från både Republikanerna och Demokraterna på plats. Men de tillåts inte närmare än 30 feet från själva rösträknarna och rösträkningsmaskinerna.

Det går att följa rösträkningen live här: https://www.youtube.com/watch?v=-Zzb-7EH-MQ&feature=emb_logo
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av catforwardpower
Tittar på The Guardian map. Igår kväll ledde Biden med nästan 1 000 000 röster. I detta nu har det krympt till 400 000. Vet inte vad den totala räkningen i AZ var igår men det är 12% kvar att räkna. Relativt folkrik delstat är det också
1 000 000 i leding? Du menar inte 100 000?
Medlem
JustZlatans avatar
Ingenting har fuskats! Trump visar bara desperation och besatthet. Joe Biden har vunnit tack och lov.
2020-11-05, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner

Det kan bli svårt att få fram. HD har så klart högre krav på bevis än en Trumpanhängare och olika forum har.

Dessutom kanske inte ens HD tar upp det till prövning. De ser inte att något fel begåtts.

Må så vara. Trumps team hävdar att de har bevis. Låt oss invänta detta innan vi säger att inga bevis finns.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in