Citat:
Ursprungligen postat av
den-kristne
Det ligger mycket i vad du framför. Men detta med "antisemitism" är jag undrande inför. Tillhör du dem som menar att kristna måste stöjda den satanistiska judendomen?
Du kan kalla dig "kristen" och samtidigt hata judar. Men du kan inte leva, tänka, tala eller handla som en kristen och samtidigt hata judar.
Frågan du ska ställa dig är inte: "Är jag kristen"?
Frågan du ska ställa dig är: "Har jag med ett uppriktigt hjärta och genuin överlåtelse böjt mig inför YHWH och med min mun bekänt mig besegrad inför YHWH, maktlös inför min synd, mina tillkortakommanden och otillräcklighet. Har jag från djupet av min själ ropat till YHWH om att ta emot mig som den jag är med alla mina brister? Har jag från djupet av mitt förkrossade hjärta vädjat universums skapare om förlåtelse för mitt högmod och självrättfärdighet? Har jag från djupet av hela min varelse bjudit in Jesus Kristus i mitt liv och låtit honom omskära mitt hjärta och på så sätt genomföra
det största av alla mirakel, nämligen, min själs frälsning, rening genom Kristi dyrbara blod och så fått mitt namn skrivet i Livets bok?
Då har du fått det Bibeln benämner en barnaskapets ande där du har en upprättad relation med YHWH. Du har rätt att kalla dig ett Guds barn samt att kalla YHWH din Fader och Jesus Kristus din personlige Frälsare och Återlösare. Detta är YHWH's fullkomliga vilja för
alla människor på denna jord. Vilket folkslag de tillhör, vilken religiös tradition de tillhör, vilken politisk inriktning de än svär sig till, vad de än har gjort i sina liv, gott och ont, är helt oväsentligt för YHWH. Vi är
alla YHWH's skapelser och kan
alla ta del av den nådegåvan som är frälsningen i och genom Jesus Kristus, Guds Son och Messias. Detta är den stora nyckeln i hela den kristna tron. Det centrala. Utan detta är det bara tomma ord och floskler, ingen substans, ingen äkthet, inget djup, ingen kärlek.
Det är detta som är den fullkomliga, förunderliga storheten i YHWH's nåd och kärlek. Vårt begränsade tankesystem kan inte förstå detta. Det är helt orimligt för oss. Därför går det inte bevisa att det jag skrivit är sant. YHWH är ett mysterium som ej kan förstås med hjälp av forskning, intellektuella diskussioner eller logisk överbevisning. Nej, YHWH är Ande och vi kan bara överbevisas genom andlig uppenbarelse vilken går förbi intellektets begränsningar och rakt in i våra "andliga hjärtan". Därför, när du funderar kring dessa spörsmål, när du läser din Bibel, be då alltid att den Helige Ande ska förklara och uppenbara YHWH's skatter som är i det fördolda. Be att den Helige Ande skall öppna dina andliga ögon och leda dig fram till hela sanningen. Det kommer att ske, tro mig!