2020-11-05, 14:13
Medlem
Generalanderssons avatar
Om det är en grej som detta valet visar, så är det att det är smart att låta 18-åringar rösta. 18-åringar vet inte att vad politik är för ngt, fram tills 1972 så var det 25-års gräns för att rösta i vissa delstater. På tiden att höja åldersgränsen igen.
2020-11-05, 14:13
Medlem
Ollonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Trump om Epstein: "Terrific guy. He's a lot of fun to be with. It is even said that he likes beautiful women as much as I do, and many of them are on the younger side".
Trump om Ghislaine Maxwell efter att hon blivit gripen i augusti i år: "I haven't really been following it too much. I just wish her well, frankly."

https://pbs.twimg.com/media/ElougM_XgAAsQYl?format=png&name=small

Peddo-Trump.
Med då borde väl Bildens pedofila anhängare gilla Trump.
2020-11-05, 14:14
Medlem
catforwardpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Var ser du detta?

Tittar på The Guardian map. Igår kväll ledde Biden med nästan 1 000 000 röster. I detta nu har det krympt till 400 000. Vet inte vad den totala räkningen i AZ var igår men det är 12% kvar att räkna. Relativt folkrik delstat är det också
Medlem
oddsen är tydliga på betfair.
Pennsylvania Biden 1.19 och trump 6.0
Georgien Biden 1.47 och trump 3.0
Arizona Biden 1.28 och trump 3.95
Nevada Biden 1.21 och trump 5.5
North carolina Biden 3.75 och trump 1.32

Vinner Biden 2 av dessa eller bara Pennsylvania vinner Biden valet så länge han också vinner Michigan samt Wisconsin vilket han i stort sett har gjort. Så chansen för Biden seger är väldigt stor ca 97% just nu.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RainOfMisery
De få som lutar åt biden är nevada och arizona. Nevada är 75% inräknade så ett tag kvar.
88 procent enligt NPR:

https://apps.npr.org/elections20-interactive/#/states/AZ/P

Edit: Sorry, tog miste på delstat. Procentsiffran för Nevada är korrekt.
Senast redigerad av Falhscbak 2020-11-05 kl. 14:23.
Medlem
Cuckslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
De som beslutade att göra om reglerna kring mail in voting ville skapa kaos och misstro till systemet alternativt möjliggöra storskaligt fusk, det är uppenbart. Jag står fast vid min tro att det kommer leda till inbördeskrig, och även om jag välkomnar det som oundvikligt så känns det samtidigt väldigt läskigt. Oroliga tider väntar.

Jag tror samma sak. Det kan mycket väl sluta med att de flesta poströster ogiltigförklaras.

Då blir det åka av
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpvann
11.000 röster kvar att räkna i Fulton county, Georgia enligt CNN.

Trump leder med 18500 röster.

Resultat kommer 17.00 svensk tid.

Biden har inte tillräckligt med röster för att kunna ta in Trumps ledning.

Vänta 3 dagar till för resultat. Demokraternas mall in ballots leverans från Washington skulle vara framme då.
Medlem
Korders avatar
Citat:
Vet inte vad oddsen baseras på men trump leder just nu med ca 2 procentenheter i Pennsylvania. 89% inräknade.

Ja, men det är i huvudsak demokratiska säten som återstår att räkna.
2020-11-05, 14:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Om det är en grej som detta valet visar, så är det att det är smart att låta 18-åringar rösta. 18-åringar vet inte att vad politik är för ngt, fram tills 1972 så var det 25-års gräns för att rösta i vissa delstater. På tiden att höja åldersgränsen igen.

Ja unga brukar främst vara känslostyrda och inte rösta med fakta och logik . Så att röståldern även i Sverige höjs vore välkommet.
2020-11-05, 14:16
Medlem
Corona-Chans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Vilka är bevisen för valfusk? Har inte hängt med i tråden då jag haft fullt upp på jobbet idag.
Jag har postat en hel del länkar till det igår så du kan kolla mina inlägg.
Det har kommit fram mycket mer under dagen som andra har skrivit om också.

Det handlar om hundratusentals röster med 100% Biden som rapporterats från flera delstater bland dom sista %en av räkningen.
Det handlar om att tusentals valobservatörer har stängts ute ur vallokaler så att rösträkningen har skett utan observatörer.
Hundratusentals och tillsammans miljontals röster "hittades" efter att vallokaler räknat klart och valobservatörer lämnat.

Miljontals "poströster" har körts in med skåpbilar till vallokaler sent i räkningen och i vissa countys så var det 100% Bidenröster i lådorna som bars in.

Identiteter från döda människor vissa dog på 80-talet har använts för att rösta i valet.

Vissa valkretsar har mer än dubbelt så många räknade röster som registrerade röstare.

Rösträkningen avbröts mitt i på valdagen och återupptogs nästa dag med helt andra resultat, från 45% Biden röster så hoppar allt helt plötsligt till 55-75% Biden röster när valräkningen återupptagits.
Detta utan att valobservatörer närvarat och hundratusentals nya röster har "hittats".

Något liknande har aldrig skett tidigare i modern historia, det är ett enormt valfusk som pågår detta år.

På valdagen så vann Trump ganska stort tills att rösterna i vissa delstater slutade räknas av oklar anledning, sedan förlorade han enormt och miljontals nya röster dök upp ur tomma intet.
Medlem
Citat:
Vet inte vad oddsen baseras på men trump leder just nu med ca 2 procentenheter i Pennsylvania. 89% inräknade.

Man hittar snart några säckar med röster som är så nytryckta att trycksvärtan inte hunnit torka.
Medlem
[quote=Ollonet|73497677]Med då borde väl Bildens pedofila anhängare gilla Trump.[/QUOTE
Med lite tur kanske pedofili blir lagligt i USA. Skämt åsido så är båda kandidaterna ganska snuskiga

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in