2020-11-05, 10:45
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Ska bli kul när folk inser att Biden inte kan stoppa smittan han heller.
Jag ser det på samma sätt. Det är roligt och intressant att Biden blir president. Han kommer få mer och mer härdsmälta i hjärnan och misslyckas kapitalt, och det blir intressant att se hur länge hans väljare kan bortförklara det hela innan de inser att de gjort bort sig fullständigt. Lyteskomik är underbart. Ge dem fyra år att riva ner och förstöra och säg ”vad var det jag sa” efter varje gång. Alltid skoj att vara i opposition.
2020-11-05, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnoldw
Nevada är enda staten som pausat räkningen och återkommer med färdigt resultat i morgon amerikansk tid.

Resultaten kommer 18:00 svensk tid.
2020-11-05, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Okej, kan du ge mig en källa på att det finns många tusen sådana röster som gått igenom och räknas som giltiga?

Varenda rösträkningslokal har mängder av observatörer på plats som är både demokrater, republikaner och independents. Dessa har hela tiden haft full insyn i hela processen.

Är du säker på att det finns republikanska observatörer i staden Milwaukee som röstade 80.3-19.7 % på Biden?
2020-11-05, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willard123
Är mer pinsamt att folk står och skriker "Stop the count" i en delstat och "Count the votes" i en annan.
Jag håller med, det är pinsamt. Jag står inte bakom dessa människorna på något sätt. Det är just det som är skillnaden mellan konservativa och vänstern. Vi har självinsikt.
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Tungt med att Trump förlorar. Men livet går faktiskt vidare.

Tror han förlorade pga coronan. Inte pga besluten han tog utan hans svajiga uttalanden. Sen har oppositionen och media utnyttjat coronan till max på ett mycket osmakligt och destruktivt sätt. Men det är tyvärr så det funkar i amerikansk politik.

Ska bli kul när folk inser att Biden inte kan stoppa smittan han heller.

Det blir säkert antiklimax som när Macron tog makten och folket insåg att han står för centerpolitik. Oroligheter är att vänta när mer jobb försvinner från USA och fler inrikes företag slår igen på grund av covid19.
Medlem
Korders avatar
Hahaha, så jävla patetiskt - men underhållande - med dessa desperata losers som hävdar valfusk.

Shillary-fansen ringde och ville ha sin taktik tillbaka.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag, jag såg detta. Det var bisarrt.

Men också lite plågsamt att se. Vad jag ser är vanliga mammor och pappor, vanliga medborgare, som har duperats så till den milda grad att de kan återfinnas på en parkeringsplats mitt i natten skanderandes att rösträknande ska avbrytas. Till förmån för en extrem-narcissistisk galning.

Man förstår hur tyskarna kunde rösta fram Hitler. Trump har lärt mig mycket om detta.

Tyckte t.o.m att jag såg en kvinna som hade tagit med sig sitt lilla barn till protesten i Arizona inatt, som såg helt förskräckt ut med alla galningar runtomkring sig.
Medlem
Erpatjoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Det spelar ingen roll. Det betyder att han anser sig vunnit och kommer därmed inte att avgå. I USA måste presidenten erkänna sig besegrad och avgå frivilligt. Det kommer han inte göra, det finns inget Biden kan göra mer än fortsätta smutskasta med media, vill han kriga så blir det inbördeskrig men Trump vinner.
Men gud nej så fungerar det inte alls. Vart har du fått det ifrån? Det är bara tradition att man lämnar ifrån sig makten på ett fint sätt
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Man får inte öppna kuverten gällande poströster innan valdagen. Så alla röster sorteras på ett ställe. Att redovisa 169 000-0 är inte trovärdigt.

In reality, Mr. Biden didn’t receive those votes. They were briefly added to his unofficial totals on an election map because of a typo in a small Michigan county that was caught and corrected in roughly half an hour.

“All it was is there was an extra zero that got typed in,” said Abigail Bowen, the elections clerk in Shiawassee County in Michigan, just northwest of Detroit. “It was caught quickly,” she added. “That’s why we have these checks and balances.”

When Ms. Bowen and her team sent the county’s unofficial vote counts to Michigan officials early Wednesday, they accidentally reported Mr. Biden’s tally as 153,710, when it should have been 15,371, she said. About 20 minutes later, she said a state elections official called her to ask if the number was a typo; Shiawassee County doesn’t even have that many residents. Ms. Bowen said she corrected the figure and the number was updated.
2020-11-05, 10:48
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Okej, kan du ge mig en källa på att det finns många tusen sådana röster som gått igenom och räknas som giltiga?

Varenda rösträkningslokal har mängder av observatörer på plats som är både demokrater, republikaner och independents. Dessa har hela tiden haft full insyn i hela processen.

Nu ljuger du. I PH fick inte republikanerna tillträde. Finns på film och Rudy har lämnat in en stämningsansökan.
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Jag ser det på samma sätt. Det är roligt och intressant att Biden blir president. Han kommer få mer och mer härdsmälta i hjärnan och misslyckas kapitalt, och det blir intressant att se hur länge hans väljare kan bortförklara det hela innan de inser att de gjort bort sig fullständigt. Lyteskomik är underbart. Ge dem fyra år att riva ner och förstöra och säg ”vad var det jag sa” efter varje gång. Alltid skoj att vara i opposition.

Exakt.

Tror de är ganska många som om två år önskar att de hade haft Trump kvar.

Dålig utveckling på börsen, arbetslöshet och ett nytt krig.

Biden kommer köra som Obama. Massa tomt värdesignalerande och floskler.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandalji
Till skillnad från Clinton som ännu inte har accepterat att hon förlorade, och alla vänsterblivna som fortfarande gnäller om ryska botar. Det är helt otroligt hur lite självinsikt ni har.

Ni är ju fullständigt besatta av Clinton.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in