2020-11-05, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noreplies
Nej det har det inte. Fake fake fake fake.

Kan du inte läsa?

https://mkecitywire.com/
Medlem
Republikantårarna får mig att skratta av förtjusning, inte minst i den här tråden. Snälla fortsätt! Verkligen inte otippat att clementinansiktet skulle ställa till med en scen. Resonemanget han för just nu är ”alla som inte röstade på mig är skyldiga till valfusk”, inte konstigt att han utropade sig till vinnare när knappt hälften av alla röster räknats.

P.S: jag vet att ni trumpisar kokar av ilska just nu, men kan ni titta igenom era inlägg innan ni postar? Det är svårt att förstå vad många av er skriver.
Medlem
Klanledarens avatar
"Just nu: Trump knappar in i viktiga Arizona – har ännu chans att vinna delstaten."
Medlem
Gabogibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Nevada lutar höger?
De countyn som är kvar att räkna (där bl.a. Las Vegas ingår) är starka demokratfästen.

Det är inte vad jag skrev, eller vad jag menade (om jag var otydlig)
Men om alla ej färdigräknade stater på östkusten blir högervinster så avgör ju Nevada?
Medlem
Davys avatar
Tungt med att Trump förlorar. Men livet går faktiskt vidare.

Tror han förlorade pga coronan. Inte pga besluten han tog utan hans svajiga uttalanden. Sen har oppositionen och media utnyttjat coronan till max på ett mycket osmakligt och destruktivt sätt. Men det är tyvärr så det funkar i amerikansk politik.

Ska bli kul när folk inser att Biden inte kan stoppa smittan han heller.
2020-11-05, 10:41
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfiskarna
Fan vad skönt att President Biden vann. Nu får vi se politik och inte afärsöverenskommelser.

Tror du han tar Georgia (eller Georgien som nån skrev)?
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Nevada lutar höger?
De countyn som är kvar att räkna (där bl.a. Las Vegas ingår) är starka demokratfästen.

Hur har las Vegas påverkats av lockdown?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
Undrar hur mycket USA kommer fortsätta slitas sönder internt efter detta val. Känns inte som att det har någon betydelse om D eller R vinner. Och det är precis det som är saken, att ha ett system för 300+ miljoner invånare där vinnaren tar allt. Det kan ju bara leda till en sits där det bara finns 2 partier och halva befolkningen får ett styre man inte röstade för.
Så sant så. Jag har tänkt samma sak. Oavsett vem som tar hem valet, så är USA förlorare. Landet är otroligt splittrat, och oavsett vem som vinner kommer ca halva befolkningen inte se honom som deras ledare.

Jag vill så klart att Trump ska vinna, men demokratin är det viktigaste. Det faktum att ca halva befolkningen inte vill ha honom som ledare är givetvis ett stort problem. Ett land där folket drar åt två olika håll är ett land som kommer att gå under. Förr var D och R överens inom många viktiga frågor, som tex patriotism. Att älska USA var en självklarhet. Men idag har D gått långt åt vänster, och många av dem vill att USA ska bli mer som Sverige, som var Obamas favoritland.

Vinner Trump kommer vi att se massiva upplopp på gatorna i alla demokratiska städer. Vinner Biden vet jag inte riktigt vad konservativa kommer att göra, men jag vet att de flesta inte kommer att se honom som sin ledare, och när Harris byts in som illegitim ledare, kan det bli riktigt våldsamt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Kan du inte läsa?

https://mkecitywire.com/

Så allt den tidningen skriver är sant...bara för att du kan läsa det?

Inget fusk, Biden vinner och du kan fortsätta runka åt orangutangen.
2020-11-05, 10:42
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Om Biden plockar hem några key states nu och når 270, kommer Trump någonsin erkänna sig besegrad, eller kommer han sätta sig på tvären till det sista? Vad tror ni?
Som vanligt när Trump är inblandad på något sätt lär han väsnas en hel del, men det brukar ju vara mest prat från hans sida. Jag gissar att han gör det han kan juridiskt för att utvärdera valresultatet, och går det inte vägen säger han att han hela tiden tänkt ge sig när alla möjligheter är uttömda. Han kommer blåneka till att han umgåtts med planer på att inte låta processen ha sin gång, om han nu gjort det.
Medlem
AlbusPercivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Absolut inget fel med det. Håller jag med om. Menar bara att det är inget konstigt att ta ledigt några dagar var 4:e år för att följa presidentvalet om man är väldigt intresserad av det!

Det tycker jag förvisso är lite överdrivet, att följa ett valvakan kan inte jämföras med att följa ett Fotbollsvm.

Ett fotbollsvm där går man ut med vänner&familj dricker bira käkar något gott och njuter av sommarvärmen och kollar fotboll, spelas det dessutom i europa kan man faktiskt ta sig till arenorna, ibland öppnar stora fotbollsarenor i Sverige där kan man gå och kolla storbildstv.

VM är en helt annan grej, de har även rekord bland flest tittare på en TV ruta, så jämför aldrig ett valvaken med VM igen jag kommer att bli sjukt besviken om jag ser något sådant igen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandalji
Men att Demokraterna fuskar nu är helt uteslutet? Du är så pinsam.

Är mer pinsamt att folk står och skriker "Stop the count" i en delstat och "Count the votes" i en annan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in