2020-11-05, 10:42
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willard123
Att Ryssland la sig i det Amerikanska valet är bevisat, sen om Trump visste om det här eller inte är något som inte har kunnat styrkas.

Knappast med hans samtycke, ryssens vilja att ha honom där är før att han var svag och uppenbart splittrande internt i landet. Det har inget/lite att gøra med Trumps førda politik i sig, mer att ta amerikanskt fokus från Rysslands intresseområden.

Dessutom behøver man ju visa att egna demokratiska tillkortakommanden är legio även i andra länder. Putin gillar andras kaos helt enkelt.
2020-11-05, 10:42
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Stor humor när de visar klipp på Trumpsters på CNN.
I Michigan, där Trump gick mot förlust, skanderade de att man ska sluta räkna rösterna.
I Arizona, där han fortfarande är med, skanderar de att man ska fortsätta räkna rösterna.

Helt sjukt.

Jag, jag såg detta. Det var bisarrt.

Men också lite plågsamt att se. Vad jag ser är vanliga mammor och pappor, vanliga medborgare, som har duperats så till den milda grad att de kan återfinnas på en parkeringsplats mitt i natten skanderandes att rösträknande ska avbrytas. Till förmån för en extrem-narcissistisk galning.

Man förstår hur tyskarna kunde rösta fram Hitler. Trump har lärt mig mycket om detta.
2020-11-05, 10:43
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klanledaren
"Just nu: Trump knappar in i viktiga Arizona – har ännu chans att vinna delstaten."

Trevligt att höra!

Kan du återge lite siffror tack!
Medlem
swimmingpools avatar
"...i sin alternativa verklighet där han lever."
- Fredrik Reinfeldt om Donald Trump
https://www.expressen.se/tv/nyheter/reinfeldt-det-ar-nu-det-blir-farligt-i-usa/
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Rösträtten existerar dock varken för döda personer, bluffpersonligheter som enbart existerar på ett papper med en mail-in ballot signatur eller hundar. Dock finns det många tusen av dessa som röstat i år.

Okej, kan du ge mig en källa på att det finns många tusen sådana röster som gått igenom och räknas som giltiga?

Varenda rösträkningslokal har mängder av observatörer på plats som är både demokrater, republikaner och independents. Dessa har hela tiden haft full insyn i hela processen.
2020-11-05, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av westrandy
ligger det normalt sett blandade röster i dessa ballots, i såfall är det ganska uppenbart valfusk... 169000-0 finns inte även om trump rekommenderat o inte poströsta, nån Trumpare måste finnas som inte kunde ta sig till vallokalen

Man får inte öppna kuverten gällande poströster innan valdagen. Så alla röster sorteras på ett ställe. Att redovisa 169 000-0 är inte trovärdigt.
2020-11-05, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Som den jättebebis han är så kommer han knappast erkänna sig besegrad. Större snöflinga får man leta efter.
Till skillnad från Clinton som ännu inte har accepterat att hon förlorade, och alla vänsterblivna som fortfarande gnäller om ryska botar. Det är helt otroligt hur lite självinsikt ni har.
2020-11-05, 10:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av arbeteochbostad
Det innebär ett netto på ca 50 000 röster och det innebär i sin tur en seger med ca 25-30 000 röster för liket i GA.
Det där är från igår klockan 10 på kvällen.
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Rätt lustigt om det blir jämt och Pence blir vicepresident till Biden. Det kanske förenar USA snabbare.

Kul tanke. Jag vet att det inte kommer hända, men det kanske skulle fungera. Som när två ovänner inser att man samarbeta för att uppnå saker tillsammans.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av westrandy
]ligger det normalt sett blandade röster i dessa ballots[/b], i såfall är det ganska uppenbart valfusk... 169000-0 finns inte även om trump rekommenderat o inte poströsta, nån Trumpare måste finnas som inte kunde ta sig till vallokalen
Men hur skulle dom veta vilka som har röstat på vem?
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandalji
Så sant så. Jag har tänkt samma sak. Oavsett vem som tar hem valet, så är USA förlorare. Landet är otroligt splittrat, och oavsett vem som vinner kommer ca halva befolkningen inte se honom som deras ledare.

Jag vill så klart att Trump ska vinna, men demokratin är det viktigaste. Det faktum att ca halva befolkningen inte vill ha honom som ledare är givetvis ett stort problem. Ett land där folket drar åt två olika håll är ett land som kommer att gå under. Förr var D och R överens inom många viktiga frågor, som tex patriotism. Att älska USA var en självklarhet. Men idag har D gått långt åt vänster, och många av dem vill att USA ska bli mer som Sverige, som var Obamas favoritland.

Vinner Trump kommer vi att se massiva upplopp på gatorna i alla demokratiska städer. Vinner Biden vet jag inte riktigt vad konservativa kommer att göra, men jag vet att de flesta inte kommer att se honom som sin ledare, och när Harris byts in som illegitim ledare, kan det bli riktigt våldsamt.

Tror landet kommer uppfattas som mindre polariserat under Biden då media och Big Tech inte kommer rapportera om det. Det var samma under Obama. Sen brukar inte republikaner vara ute och bränna ner sina städer när de inte får som dom vill.
Medlem
westrandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willard123
Är mer pinsamt att folk står och skriker "Stop the count" i en delstat och "Count the votes" i en annan.

varför? Biden har ju myglat på olika vis

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in