2020-11-04, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doggydee
Joe Biden har alltså slagit alla rekord. Ingen kanditat har någonsin fått så många röster som Joe Biden. Han är mer populär än Obama. Det trodde man inte på förhand!

Det kan också vara så att Trump är mer impopulär än vad Obama var populär.
2020-11-04, 21:26
Bannlyst
Det lilla, lilla hoppet som finns kvar beträffande Nevada är att detta med att Biden leder i de två folkrikaste counties inte är vad som spelar roll utan de absoluta röstartalen. Såklart.
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Innebär det att michigan går till Trump utan vidare diskussion?

kan tvinga räknestopp och omräkning.
var väldigt märkliga svängningar där så det finns nog bra skäl att kolla upp
Medlem
Annonvengers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erpatjoff
För att en röst på Biden är en röst mot Trump. Han är ett as och ett skämt som kommer i brallan varje gång han har ett rally

Säg en sak som är dåligt med honom förutom hans personlighet? Vi har alla haft chefer som är rövhål men dom är fortfarande bra på de dom gör
Medlem
catforwardpowers avatar
99% räknat i Michigan. Det går till Biden. Trumps chans ligger nu i att Pennsylvania behåller försprånget och ett mirakel i Nevada. Den kan gå för Trump om han har flyt. Han har ovanligt mycket röster i Clark County. En hel del röster kvar i övriga delstaten också.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
I det mest polariserade valet någonsin efter fyra år med Trump så ja absolut. Biden har engagerat rejält, hans fundraising har slagit Hillary från fyra år sedan stort, kolla på siffrorna och kolla vem man han ställs mot.

Citat:
Joe Biden har alltså slagit alla rekord. Ingen kanditat har någonsin fått så många röster som Joe Biden. Han är mer populär än Obama. Det trodde man inte på förhand!

Citat:
Ursprungligen postat av brutalare
Biden är mer en proteströstning mot Trump.

Detta blir intressant först när man kan studera valdeltagandet gentemot det förra valet.
Jag tror inte att det är fel att påstå att de flesta "måttligt engagerade" medborgarna förra gången var säkra på att Clinton skulle vinna, och låg på sofflocket.
Detta val är däremot ett som i hög grad förpliktigar alla att ta ställning.
För att ta en svensk liknelse; i detta valet är det "inte PK att ligga på sofflocket". Jag tror till och med att soffliggare kommer att få höra ett och annat från nära och bekanta efter detta val, oavsett vad man (inte) röstat på.
Medlem
fixxxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dickasso
Men för helvete. Är det Twitter bilden du är helt insnöad på? Du tror inte att den är liite vinklad? Man utelämnade när Trumps del av Milwaukee rösterna lades in och screenshotade bara när Bidens röster lades in. Det är ju helt uppenbart och genomskinligt så att inte ens Fox news jobbar på denna storyn.

Men visa screenshoten på det då!

Nåt är fishy

https://m.facebook.com/TheConservativeChoice/photos/a.620344774801745/1706832326152979/?type=3&d=m
Medlem
afvongreves avatar
Jag tror att Trump kommer att få en hjärtinfarkt om han inte vinner. Han klarar inte av att förlora. Så synd.
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Jo. Men faktum är att han fått fler röster än Obama. Tycker du det inte verkar som att det ligger fuffens bakom? För precis som du säger, så borde han ju inte vara mer populär än Obama.

Det kanske beror på att befolkningen har vuxit sedan Obama valdes? De som var barn då, babyboomen år 2000 fick rösta detta val.
Medlem
HipToBeSquares avatar
Arizona är egentligen ett typexempel på vad som händer när demografin ändras. Precis som i Sverige som inte längre kan få borgelig majoritet pga massinvandringen. Detta är även anledningen till att globalisterna är så angelägna att ta in så mycket utomstående de kan för de vet att de röstar "rätt". Trump hade chansen att stoppa massinvandringen från Mexiko men gjorde knappt något alls.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av creeket
FYI - ABC tog bort Biden som vinnare av Nevada för en liten stund sedan.
Mitt tips: Nevada går till Trump...
Är väl främst Dem distrikt som återstår att räkna? Tror det handlar om en formalitet att man tagit bort Biden som segrare eftersom röstnignen stoppats till imorgon.
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erpatjoff
Just sista länken https://www.theguardian.com/world/2020/oct/22/white-supremacists-rightwing-domestic-terror-2020 är ju för fan statistik och inte kognitiv dissonans. Skärp dig. Vi är färdiga med varandra.

Jag får medge att jag inte kollade fler länkar än att jag förstod att du likställde "nynazism" med "Trump-supporter", och att ditt perspektiv är precis lika onyanserat som precis alla andra vänstermuppar jag någonsin träffat, och att jag var färdig med dig där och då, jag också.

Sist jag pratade med en av er så fick jag höra hur historielös jag var som inte förstod att Trump var MINST lika farlig som Hitler och att han egentligen skulle börja bygga koncentrationsläger för mexikaner om han inte vore så "bevakad". Du verkar ju tycka likadant och då finns det inget att hämta av någon slags diskussion eftersom vi lever i två olika världar.

Om Biden väl vinner så ser jag fram emot det jävla elände som kommer drabba framförallt de som röstat för det. Ungefär som i Sverige där det mest är blonda vänsterbrudar som blir kulturberikade medan de fortsätter gasta om öppna gränser och att jag är en idot som inte förstår att Trump är Hitler reinkarnerad.

Kör på.
Senast redigerad av theshade 2020-11-04 kl. 21:32.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in